پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1401

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

تاثیر Mobile First Design بر سئو سایت

۱۴ بازديد
طراحی موبایل اول فقط یک روند در دنیای طراحی نیست. این امر بسیار مهم است زیرا به مشکلات اساسی صفحات وب موجود، از جمله وب سایت های دسکتاپ که برای مشاهده در نمایشگرهای بزرگ طراحی شده اند، رسیدگی می کند.
 
واقعیت این است که کاربران اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری محتوا را از طریق دستگاه های تلفن همراه مشاهده می کنند. و به گفته جان مولر از گوگل، گوگل شروع به استفاده از سایت های تلفن همراه به عنوان فاکتورهای رتبه بندی برای نتایج جستجوی خود کرده است.
 
در این مقاله به تاثیر Mobile First Design بر سئو سایت اشاره می شود.
 چه زمانی باید ابتدا طراحی موبایل را بپذیرید؟
قبل از اینکه در مورد نحوه ایجاد و اعمال یک طرح اول موبایل صحبت کنیم، بیایید در مورد اینکه آیا در وهله اول باید حتی با آن زحمت بکشید یا نه صحبت کنیم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آمارهای اخیر نشان می‌دهد که افراد بیشتری از تلفن‌های خود به وب‌سایت‌ها دسترسی دارند تا هر چیز دیگری - دسکتاپ دیگر پادشاه نیست.
اما برخی استدلال می کنند که طراحی سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه تنها باعث هدر رفتن زمان و هزینه می شود بدون اینکه ارزش واقعی برای کاربران ایجاد کند. در اینجا دو دلیل احتمالی وجود دارد که چرا نباید عجله کنید:موبایل همیشه نمای پیش فرض نیستکاربران دسکتاپ در اقلیت هستند، اما وجود ندارند. اگر وب سایت شما ابتدا برای کاربران دسکتاپ طراحی شده است، بیشتر مخاطبان خود را نادیده می گیرید.
و اگر شخصی از طریق دستگاهی که وسیله اصلی مرور اینترنت او نیست، از وب سایت شما بازدید می کند، ممکن است مجبور شود کارهای اضافی (مانند کوچک کردن و بزرگنمایی) انجام دهد تا محتوای شما را به گونه ای که برای او راحت است ببیند. طراحی سایت برای موبایل شما اهمیت کمتری دارداین دلیل به نوعی با مورد آخر همراه است.
اگر دستگاه های تلفن همراه اولویت اصلی سایت شما نیستند، پس چرا این همه تلاش اضافی انجام دهید؟ شما می توانید با تلاش کمتر در سایت تلفن همراه خود خلاص شوید زیرا به اندازه سایت دسکتاپ مهم نیست. اما با وجود اینکه این دلایل تا حدی اعتبار دارند، کل داستان را بیان نمی کنند. طراحی موبایل اول نباید به عنوان جایگزینی برای طراحی دسکتاپ دیده شود.
باید به عنوان افزودنی در نظر گرفته شود که به طور کلی تجربه کاربر را افزایش می دهد. و هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند ارزش واقعی را برای کاربران شما فراهم کند.بیایید نگاهی به برخی از این مزایا بیندازیم. 
چگونه طراحی Mobile-First تجربه کاربر را افزایش می دهد
1) ناوبری را آسان تر می کند
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های تلفن همراه این است که صفحه نمایش آن‌ها اغلب کوچکتر از آن است که نمی‌تواند همه محتوا را در یک صفحه در یک صفحه نمایش دهد. این می تواند منجر به اسکرول افقی زیادی شود که برای کاربر ناخوشایند و برای سئو وب سایت شما مضر است. طراحی موبایل اول این مشکل را با اولویت بندی مهم ترین محتوا و پنهان کردن بقیه در پشت منو یا آیکون حل می کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پیمایش در میان مجموعه‌ای از متن‌ها و تصاویر اضافی، روی چیزهای مهم تمرکز کنند. 
2) باعث می شود صفحات سریعتر بارگذاری شوند
دستگاه های تلفن همراه اغلب اتصالات اینترنتی کندتری نسبت به رایانه های رومیزی دارند، بنابراین ضروری است مطمئن شوید که صفحات شما در سریع ترین زمان ممکن بارگیری می شوند. طراحی Mobile-first این کار را با به حداقل رساندن مقدار داده‌ای که باید برای مشاهده محتوا بارگذاری شود، انجام می‌دهد. می توانید با تمرکز بر موارد ضروری ابتدا از شلوغ شدن صفحات خود با تصاویر و اسکریپت های غیر ضروری جلوگیری کنید.
 3) توسعه و نگهداری را آسان تر می کند
طراحی برای دستگاه های تلفن همراه می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر وب سایت شما دارای صفحات و بخش های مختلف زیادی باشد. مطمئن شدن از ظاهر خوب هر صفحه هنگام مشاهده با تلفن همراه آسان نیست، بنابراین معمولاً توسعه دهندگان مجبور هستند رابط های جداگانه ای برای تلفن ها و مرورگرهای دسکتاپ ایجاد کنند. طراحی موبایل اول این مشکل را با پاسخگو کردن تمام عناصر رابط حل می کند - این بدان معنی است که آنها بسته به نوع دستگاهی که برای دسترسی به آنها استفاده می شود اندازه خود را تغییر می دهند. 
4) تجربه کاربری بهتری نسبت به همه ایجاد می کند
یکی از اهداف اصلی در توسعه اپلیکیشن موبایل ایجاد یک رابط کاربری آسان است، اما این همیشه در مورد وب سایت ها صادق نیست. از آنجایی که شما فقط می توانید یک نفر را وادار کنید که روی پیوند شما کلیک کند، طراحان وب سایت تمام تلاش خود را می کنند تا اطلاعات بیشتری را در صفحات خود جمع کنند، که منجر به طرح بندی های شلوغ می شود که بیشتر آزاردهنده هستند تا مفید. طراحی موبایل اول این مشکل را با تمرکز بر موارد ضروری و بی نظمی صفحات شما حل می کند. حذف عناصر غیر ضروری باعث می شود بازدیدکنندگان بر روی موارد ضروری تمرکز کنند و به سرعت از سایت شما عبور کنند، که منجر به افزایش تعامل و تبدیل می شود.
 موبایل در مقابل دسکتاپ: دوگانگی کاذب 
برای سال‌ها، طراحان وب سایت‌های دسکتاپ ایجاد کرده‌اند که همیشه هنگام مشاهده در دستگاه‌های تلفن همراه خوب کار نمی‌کنند. گوگل گفته است که نیمی از ترافیک وب سایت از تلفن های همراه است. اما به لطف محبوبیت گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که طراحی برای یکی یا دیگری دیگر گزینه‌ای نیست. این همان جایی است که طراحی اول موبایل وارد می شود. به جای طراحی ابتدا برای دسکتاپ و سپس تطبیق آن برای دستگاه های تلفن همراه، طراحی اول موبایل با این فرض شروع می شود که همه کاربران سایت را در تلفن یا تبلت مشاهده می کنند. این می‌تواند برای برخی از طراحان تغییر سختی باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که وب موبایل اکنون یک واقعیت است و نادیده گرفتن آن تنها به کاهش ترافیک و از دست دادن فروش منجر می‌شود.
 بنابراین چگونه می‌خواهید یک وب‌سایت برای موبایل اول ایجاد کنید؟
اولین قدم ایجاد یک راهنمای سبک است که به عنوان یک طرح اولیه برای وب سایت شما عمل می کند. این راهنما باید شامل تمام عناصر مختلفی باشد که روی شما استفاده می شود و ابعاد و فاصله مربوط به آنها. هنگامی که این کار کامل شد، می توانید شروع به ایجاد هر صفحه در سایت خود کنید، محتوا را اولویت بندی کنید و بر هر چیزی که ضروری نیست تاکید نکنید.این استراتژی در ابتدا کمی زمان اضافی می گیرد، اما در دراز مدت ارزش تلاش را دارد. طراحی اول تلفن همراه نه تنها صفحات شما را برای همه کاربران در دسترس تر می کند، بلکه می تواند با ارائه دقیق آنچه بازدیدکنندگان بدون هیچ گونه حواس پرتی غیر ضروری به بازدیدکنندگان نیاز دارند، منجر به تبدیل بیشتر و بازدهی بیشتر شود.
 

4 قانون طلایی در طراحی UI (قسمت دوم)

۱۹ بازديد
 
در مقاله قبل دو قانون اساسی در طراحی UI در طراحی سایت خبری را بررسی کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی دو قانون دیگر می پردازیم.
 از استعاره های دنیای واقعی استفاده کنید
استفاده از استعاره در طراحی UI به کاربران اجازه می دهد تا ارتباطی بین دنیای واقعی و تجربیات دیجیتال ایجاد کنند. استعاره های دنیای واقعی با اجازه دادن به کاربران برای انتقال دانش موجود در مورد اینکه چگونه چیزها باید ظاهر و کار کنند، توانمند می شوند. استعاره ها اغلب برای آشنا کردن افراد ناآشنا به کار می روند. به عنوان مثال سطل بازیافت روی دسکتاپ خود را که فایل های حذف شده را در خود نگهداری می کند، در نظر بگیرید – این سطل زباله واقعی نیست، اما به صورت بصری به گونه ای نمایش داده شده است که به شما کمک می کند مفهوم را راحت تر درک کنید.
برای طراحی UI در ساخت سایت فروشگاهی این نکات را حتما به خاطر داشته باشید.
استعاره های خوب یک ارتباط قوی با تجربیات گذشته از دنیای واقعی در ذهن کاربران ایجاد می کنند. نماد سطل بازیافت در مک ها شبیه سطل واقعی است و نشان می دهد که آیا فایل هایی در آن وجود دارد یا خیر. هنگام انتخاب استعاره برای UI، استعاره ای را انتخاب کنید که کاربران را قادر می سازد تا بهترین جزئیات مدل مفهومی را درک کنند. به عنوان مثال، هنگام درخواست جزئیات کارت اعتباری برای پردازش پرداخت، می توانید به عنوان مثال به یک کارت فیزیکی واقعی اشاره کنید.مهندس برای خطاهاخطاها در سفر کاربر سهوی هستند. مدیریت اشتباه اشتباه همراه با پیام های خطای بی فایده می تواند کاربران را پر از ناامیدی کند و آنها را به رها کردن برنامه شما سوق دهد. از سوی دیگر، یک پیام خطای خوش ساخت می تواند لحظه ای از ناامیدی را به لحظه ای تبدیل کند. پیام خطای موثر ترکیبی از اعلان خطای صریح همراه با نکاتی برای حل مشکل است.حتی بهتر از نوشتن پیام های خطای خوب داشتن طراحی رابط کاربری است که از بروز مشکل در وهله اول جلوگیری می کند. سعی کنید شرایط مستعد خطا را از بین ببرید یا آنها را بررسی کنید و قبل از اینکه کاربران به عمل متعهد شوند، یک گفتگوی تأیید ارائه دهید. به عنوان مثال، زمانی که فراموش می کنید پیوستی را وارد کنید، جیمیل از شما درخواست می کند.بهترین طرح ها بازیابی خطای عالی دارند در حالی که سعی می کنند در وهله اول از انجام آن خطاها توسط کاربران جلوگیری کنند. اگر کاربران فراموش کنند پس از ارجاع یک پیوست، پیوستی را درج کنند، پیشگیری از خطا در Gmail یک پنجره بازشو نشان می دهد. 
از کار یک کاربر محافظت کنیداطمینان حاصل کنید که کاربران هرگز کار خود را از دست نمی دهند. کاربران نباید کار خود را در نتیجه خطایی از جانب خود از دست بدهند (یعنی به طور تصادفی یک صفحه وب را با فرمی که دارای ورودی کاربر است بازخوانی کنید)، خطای سیستم، مشکل در اتصال به اینترنت یا هر دلیل دیگری غیر از مواردی که وجود دارد. کاملاً اجتناب ناپذیر است، مانند از دست دادن برق غیر منتظره. 
3. کاهش بار شناختی 
بار شناختی مقدار قدرت پردازش ذهنی مورد نیاز برای استفاده از یک محصول است. بهتر است از وادار کردن کاربران به فکر کردن/سخت کار کردن برای استفاده از محصول خود جلوگیری کنید. قطعه قطعه کردن برای دنباله ای از اطلاعات یا اقداماتدر سال 1956، جرج میلر، روانشناس، جهان را با تئوری تکه تکه شدن آشنا کرد. میلر در آثارش می‌گوید که حافظه فعال انسان می‌تواند هفت به اضافه یا منهای دو «تکه» اطلاعات را در حالی که ما در حال پردازش اطلاعات هستیم، مدیریت کند. این قانون می تواند هنگام سازماندهی و گروه بندی موارد با هم استفاده شود. به عنوان مثال، اگر رابط کاربری شما کاربران را مجبور به وارد کردن شماره تلفن بدون فاصله معمولی کند، می‌تواند منجر به تعداد زیادی شماره تلفنی شود که اشتباه گرفته شده‌اند.
افراد معمولاً نمی توانند خوشه های ده رقمی یا بیشتر را برای کشف خطاها اسکن کنند.
دقیقاً به همین دلیل است که شماره تلفن ها به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند.تعداد اقدامات لازم برای تکمیل یک کار را کاهش دهیدهنگام طراحی یک رابط کاربری، سعی کنید تعداد کل اقدامات مورد نیاز کاربر برای رسیدن به هدف را کاهش دهید. شایان ذکر است قانون سه کلیک را به خاطر بسپارید، که نشان می دهد کاربر یک محصول باید بتواند هر اطلاعاتی را با بیش از سه کلیک ماوس پیدا کند. شناخت بیش از یادآورییکی از 10 اکتشافی قابلیت استفاده Jakob Nielsen توصیه می‌کند که در طراحی UI، شناسایی بیش از یادآوری را ارتقا دهید. تشخیص چیزی بسیار ساده‌تر از یادآوری آن است، زیرا تشخیص شامل نشانه‌های بیشتری در مغز ما می‌شود (سرنخ‌ها فعال شدن را به اطلاعات مرتبط در حافظه می‌رسانند، و این نشانه‌ها به ما کمک می‌کنند اطلاعات را به خاطر بسپاریم). طراحان می توانند با قابل مشاهده بودن و دسترسی آسان به اطلاعات و عملکرد، شناسایی را در رابط های کاربری ارتقا دهند. کمک‌های بصری، مانند راهنمایی‌های ابزار و جزئیات حساس به زمینه نیز به پشتیبانی کاربران در تشخیص اطلاعات کمک می‌کنند.
ارتقای وضوح بصریسازماندهی بصری خوب، قابلیت استفاده و خوانایی را بهبود می بخشد، و به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بیابند و از رابط به طور موثرتری استفاده کنند. هنگام طراحی چیدمان: از ارائه اطلاعات بیش از حد در یک زمان روی صفحه خودداری کنید. طراحی سیستم شبکه ای بسازید تا از درهم ریختگی بصری جلوگیری کنید.اصل «فرم تابع تابع است» را به خاطر بسپارید.اصول کلی سازماندهی محتوا مانند گروه بندی موارد مشابه با هم، شماره گذاری آیتم ها و استفاده از سرفصل ها و متن سریع را به کار ببرید.4. رابط های کاربری را سازگار کنیدسازگاری یکی از ویژگی‌های ضروری رابط کاربری خوب است - طراحی سازگار، طراحی بصری است. سازگاری یکی از قوی ترین عوامل موثر در قابلیت استفاده و یادگیری است. ایده اصلی سازگاری، ایده دانش قابل انتقال است - به کاربران اجازه دهید دانش و مهارت های خود را از یک قسمت از رابط کاربری برنامه به قسمت دیگر و از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل کنند. 
سازگاری بصری (سبک)کاربران هرگز نباید یکپارچگی یک محصول را زیر سوال ببرند. رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادها باید در سراسر محصول وجود داشته باشد. مطمئن شوید که همیشه به مدیر سیستم طراحی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که سبک های بصری محصول خود را بدون دلیل مشخص تغییر نمی دهید. به عنوان مثال، دکمه ارسال در یک صفحه از سایت شما باید در هر صفحه دیگر یکسان باشد.از استفاده از سبک های مختلف برای عناصر در صفحات مختلف سایت خودداری کنید. کاربران نباید تعجب کنند که آیا یک دکمه تبدیل شده مانند این مثال به همان معنی است یا خیر. سازگاری عملکردی (رفتار)سازگاری رفتار به این معنی است که شیء باید در سرتاسر رابط به یک شکل کار کند.
رفتار کنترل‌های رابط، مانند دکمه‌ها و آیتم‌های منو، نباید در محصول تغییر کند. کاربران غافلگیری یا تغییر در رفتار آشنا را نمی خواهند - وقتی همه چیز کار نمی کند به راحتی ناامید می شوند. این می تواند مانع یادگیری شود و کاربران را از احساس اطمینان در مورد ثبات در رابط بازدارد. کاربر خود را گیج نکنید——  با پیروی از «اصل کم‌ترین غافلگیری»، عملکردها را ثابت نگه دارید تا رابط کاربری همانطور که کاربران انتظار دارند رفتار کند. مطابق با انتظارات کاربرمردم انتظارات خاصی در مورد برنامه ها/وب سایت هایی که استفاده می کنند دارند. طراحی محصول خود به گونه ای که با انتظارات کاربر در تضاد باشد، یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای یک کاربر انجام دهید. مهم نیست که چه استدلال منطقی برای عملکرد یا ظاهر یک چیز ارائه می کنید. اگر کاربران انتظار داشته باشند که کارکرد/ ظاهر متفاوتی داشته باشد، تغییر این انتظارات با مشکل مواجه خواهید شد.
اگر رویکرد شما هیچ مزیت واضحی ارائه نمی دهد، با آنچه کاربران شما انتظار دارند پیش بروید. کنوانسیون های پلت فرم را دنبال کنید. محصول شما باید با استانداردهای دیکته شده توسط دستورالعمل های پلت فرم سازگار باشد. دستورالعمل ها تضمین می کند که کاربران شما می توانند عناصر رابط کاربری را در طراحی شما درک کنند.الگوها را دوباره اختراع نکنید برای اکثر مشکلات طراحی، راه حل های مناسب از قبل وجود دارد.
این راه حل ها الگو نامیده می شوند. الگوهای محبوب تبدیل به یک قرارداد می شوند و اکثر کاربران با آنها آشنا هستند. در نظر نگرفتن این راه حل و ادامه طراحی راه حل خود می تواند چالش هایی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. در بیشتر موارد، شکستن قراردادهای طراحی منجر به یک تجربه کاربر خسته کننده می شود - شما با مشکلات قابلیت استفاده مواجه خواهید شد نه لزوماً به این دلیل که راه حل شما اشتباه خواهد بود، بلکه به این دلیل که کاربران با آن آشنا نیستند.سعی نکنید اصطلاحات را دوباره ابداع کنید. هنگامی که کلماتی در دسترس هستند که کاربران از قبل می دانند، از استفاده از اصطلاحات جدید خودداری کنید. کاربران بیشتر وقت خود را در برنامه های دیگر و در سایت های دیگر می گذرانند، بنابراین انتظارات خاصی در مورد نام گذاری دارند. استفاده از کلمات مختلف ممکن است آنها را گیج کند.نتیجههدف طراحان UI امروزه تولید رابط های کاربر پسند است: رابط هایی که کاوش را بدون ترس از عواقب منفی تشویق می کنند. بدون شک رابط های آینده بصری تر، فریبنده تر، قابل پیش بینی تر و بخشنده تر خواهند بود، اما اکثر اصول طراحی UI ذکر شده در این مقاله مطمئناً برای آنها نیز قابل اجرا خواهند بود.

11 بهترین ابزار نرم افزار طراحی وب در سال 2022 (قسمت دوم)

۲۳ بازديد
در مقاله قبل 4 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی سایت را با هم مرور کردیم. امروز نیز در ادامه این مطلب با هم 7 نرم افزار باقیمانده را مطالعه خواهیم کرد.
 
5. Framer
Framer که ابتدا به عنوان یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای نمونه سازی آغاز شد، اکنون ابزار همه کاره خود است که برای کمک به تیم های طراحی در ایجاد نمونه های اولیه بدون کد خیره کننده طراحی شده است.
 برای سفارش طراحی سایت شخصی و طراحی سایت شرکتی در تهران به وبکده مراجعه کنید. 
چیزی که Framer را از دیگر ابزارهای موجود در این لیست متمایز می کند این است که دارای کتابخانه عظیمی از دارایی های بصری است که همه آنها را می توان مطابق با پروژه شما سفارشی کرد. سفارشی کردن نحوه کار عناصر طراحی مختلف با یکدیگر و انتقال روی صفحه آسان است.
در حالی که رابط کاربری آن به طرز قابل توجهی شبیه به Sketch است، از نظر انیمیشن های پیشرفته و طراحی های کاملاً واکنش گرا پشتیبانی بسیار بیشتری دریافت می کنید.
 در حالی که برای ایجاد نمونه های اولیه طراحی در Framer نیازی به دانستن کد ندارید، این ابزار از افزودن کد سفارشی بر روی هر عنصری که با آن کار می کنید پشتیبانی می کند. به علاوه، از آنجایی که Framer کاملاً روی React و JavaScript کار می‌کند – و کشیدن ویرایشگر کد در حین کار آسان است – محیط خوبی برای یادگیری نحوه کار زبان است. زمانی که زمان شروع ساخت وب‌سایت‌تان فرا می‌رسد، یا زمانی که آماده هستید طرح خود را به تیم توسعه بسپارید، کد React و جاوا اسکریپت از پیش تولید شده Framer به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مطمئن شوند هیچ یک از طرح‌های شما در ترجمه گم نمی‌شوند.

 6. FlowMapp
تصویری از وب سایت FlowMapp.بهترین برای: برنامه ریزی نقشه سایت و نمودارهای جریانقیمت: رایگان تا 199 دلار در سالموجود برای: وبیکی از عناصر کلیدی طراحی وب، درک سفر مشتری است. FlowMapp برای کمک به شما در ساختن فلوچارت ها و نقشه های سفر و درک آنچه بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال آن هستند، طراحی شده است. همچنین به طور کامل برای همکاری طراحی شده است و به تیم ها اجازه می دهد تا روی پروژه ها در زمان واقعی کار کنند. در حالی که FlowMapp به عنوان یک ابزار طراحی کامل طراحی نشده است، FlowMapp دارای کتابخانه ای از آیکون ها، ویرایشگرهای متن، ابزار اشاره گر و هر چیزی است که برای ایجاد فلوچارت های چشم نواز که آماده ارائه در جلسه بعدی شما هستند، نیاز دارید.
ابزار برنامه ریزی پرسونا همچنین به شما - یا تیم بازاریابی شما - اجازه می دهد تا تحقیقات کاربر را وارد کنید، و سپس می توانید از ابزار جریان کاربر برای ایجاد نمودارهای گردشی سفارشی بر اساس نیاز آن شخصیت ها استفاده کنید. یکی از بزرگترین چالش هایی که طراحان با FlowMapp با آن روبرو هستند این است که تنها ادغام آن در حال حاضر با Slack است. در حالی که این هنوز مفید است، به این معنی است که اگر از سایر ابزارهای نرم افزار طراحی وب مانند Sketch، Webflow یا Adobe XD استفاده می کنید، جریان کار شما قطع می شود.

 7. Balsamiq
Balsamiq
یک ابزار فوق العاده برای هر کسی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت رابط کاربری و بهبود تجربه کاربری است. این یک ابزار فریم سیمی سریع و با کیفیت پایین است که تهیه پیش‌نویس نسخه‌های مختلف رابط کاربری را بدون گرفتار شدن در جزئیات مربوط به رنگ‌ها، فونت‌ها و دیگر عناصر طراحی که بعداً در مراحل بعدی قرار می‌گیرند، سریع و آسان می‌کند. چه در طراحی وب تازه کار باشید و چه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی رابط کاربری هستید، Balsamiq یکی از پایین ترین منحنی های یادگیری را در بین هر ابزار نرم افزار طراحی وب دارد. این دارای صدها دارایی است که می توانید در ویرایشگر ساده کشیدن و رها کردن خود از آنها استفاده کنید، و حتی می توانید طرح ها را برای نمونه سازی اولیه به یکدیگر پیوند دهید. گزینه های قیمت گذاری Balsamiq همچنین برنامه را کاملاً در دسترس قرار می دهد، چه به تنهایی کار کنید یا بخشی از یک تیم حرفه ای باشید. با Balsamiq Cloud، بسته به تعداد اسلات طراحی مورد نیاز خود، نه ویژگی هایی که استفاده می کنید، ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید. و اگر می دانید که قرار است برای مدت طولانی از این برنامه استفاده کنید، می توانید با پرداخت هزینه یکباره برای نسخه دسکتاپ در هزینه خود صرفه جویی کنید.
 8. Optimal Research
طراحی وب همه چیز این نیست که بدانیم چگونه رابط های کاربری چشم نواز، گرافیک و صفحات وب بسازیم. شما همچنین باید بدانید که کاربران چگونه به صورت آنلاین عمل می کنند، انتظار دارند اطلاعات کجا باشد و چه چیزی را می خواهند از هر وب سایتی پیدا کنند. به همین دلیل است که Optimal Workshop ابزار قدرتمندی است که می توانید در زرادخانه خود داشته باشید. با Optimal Research، هزاران ابزار مختلف را دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کنند تا طرح‌ها را قاب‌بندی کنید و آنها را با شرکت‌کنندگان واقعی تحقیق آزمایش کنید. می‌توانید به سرعت یک طراحی وب‌سایت راه‌اندازی کنید، یک مطالعه ایجاد کنید،
شرکت‌کنندگان را استخدام کنید و ببینید چه مسیرهایی را برای یافتن اطلاعاتی که در ابتدای مطالعه مشخص کرده‌اید طی کرده‌اند. این برای توسعه‌دهندگان وب که با فروشگاه‌های آنلاین کار می‌کنند فوق‌العاده است، زیرا یک نمای کلی از نحوه تلاش کاربران برای یافتن محصولات به شما می‌دهد. این به شما تمام داده‌هایی را می‌دهد که برای قالب‌بندی و ساخت طراحی‌های وب‌سایتی که کاملاً کاربردی هستند و به کاربران شما خدمات می‌دهند، نیاز دارید. در حالی که اگر به عنوان یک سرگرمی روی طراحی وب کار می کنید، ممکن است این کار چندان مفید نباشد، Optimal Research یک ابزار قدرتمند برای متخصصان طراحی وب است، خواه به عنوان فریلنسر، با استارتاپ ها یا به عنوان بخشی از یک تیم طراحی بزرگتر کار کنند.
 9. Google Web Designer
هنگامی که طراحی وب را شروع می کنید، به احتمال زیاد نمی خواهید برای یک ابزار نرم افزار طراحی وب هزینه ای پرداخت کنید. Google Web Designer اگرچه برای کار با Google Ads و Google Display & Video 360 طراحی شده است، اما ابزاری عالی برای شروع کار است. نه تنها رایگان است، بلکه بر روی HTML5 اجرا می‌شود، که یکی از ساده‌ترین زبان‌های کدنویسی برای دریافت و درک است. همانطور که گفته شد، برای استفاده از Google Web Designer نیازی به کدنویسی ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید کد سفارشی اضافه کنید یا در حال یادگیری نحوه کار کدنویسی هستید، می‌توانید ویرایشگر کد را باز کنید تا کدهای HTML5، CSS و جاوا اسکریپت از پیش تولید شده را در حین ویرایش ببینید. 
در مقایسه با برخی دیگر از ابزارهای این فهرست، Google Web Designer اساسی‌تر است. شما محدود به ایجاد تنها عناصر طراحی گرافیکی به جای صفحات وب کامل هستید، و تعداد انتقال ها و انیمیشن هایی که می توانید استفاده کنید محدود است. در حالی که می‌توانید تعاملات را نمونه‌سازی کنید، باید صفحات جداگانه‌ای را برای هر «صحنه» باز کنید، بنابراین دیدن اینکه چگونه همه چیز با هم هماهنگ می‌شوند دشوارتر است. Google Web Designer یک ابزار نرم افزار طراحی وب خوب است که وقتی تازه کار هستید و به دنبال کسب تجربه عملی با طراحی وب هستید، می توانید آن را امتحان کنید. 

10. Justinmind
جاستین مایند یک پلتفرم نمونه‌سازی اولیه برنامه همه‌جانبه است که برای کمک به طراحان وب در ایجاد برنامه‌های کاربرپسند و بصری برای همه دستگاه‌ها طراحی شده است. این یکی از مبتدی‌ترین ابزارهای نرم‌افزار طراحی وب نمونه‌سازی است که در حال حاضر در بازار موجود است، و دارای طیف گسترده‌ای از منابع یادگیری برای کمک به درک طراحی UX است. یکی از اصلی‌ترین مزایای Justinmind، کیت‌های UI از پیش نصب شده آن است که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های اولیه را برای iOS و Android، و همچنین ساختن فلوچارت‌ها و رابط‌های Wireframe بسازید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید نمونه‌سازی خود را بیشتر پیش ببرید، می‌توانید کیت‌های UI اضافی را دانلود کنید که به شما کمک می‌کند برای دستگاه‌های دیگر مانند Apple Watch و Google Glass طراحی کنید یا عناصر مناسب توسعه‌دهنده را از Bootstrap اضافه کنید.
 این یکی از ابزارهای سنگین‌تر موجود است، زیرا در صورت عدم دسترسی به یک دستگاه تلفن همراه برای آزمایش، شبیه‌سازهای داخلی iOS و Android دارد. به‌علاوه، به‌طور کامل برای طراحی تجارت الکترونیک راه‌اندازی شده است، و نقشه‌های حرارتی آزمایش‌کننده داخلی می‌توانند به شما کمک کنند تا طراحی خود را برای حداکثر فروش تجارت الکترونیک بهینه کنید. مشابه سایر ابزارهای نمونه سازی موجود، Justinmind دارای ویرایشگر کشیدن و رها کردن با رابط کاربری مشابه فتوشاپ است. با این حال، قطعاً منحنی یادگیری مشابه محصولات Adobe را ندارد، و آن را به انتخابی عالی برای طراحان وب مشتاق تبدیل می کند.
 11. InVision Studio
InVision Studio
یکی از جدیدترین ابزارهای نمونه سازی مشترک در دسترس است، و تنها 7.95 دلار در ماه برای طرح حرفه ای آنها، یکی از رقابتی ترین ابزارهای موجود در بازار است. یکی از بهترین چیزهای در مورد InVision Studio این است که از تعداد زیادی ادغام مختلف برای مجموعه طراحی موجود شما مانند Sketch، Photoshop و حتی ابزارهای بهره وری مانند Slack و Trello پشتیبانی می کند. این ابزار نمونه سازی طراحی وب همه چیزهایی را دارد که معمولاً به آن نیاز دارید، خواه به تنهایی کار کنید یا با یک تیم همکاری می کنید. InVision Studio با ابزارهایی مانند تابلوهای جمع‌آوری الهام، تخته‌های سفید دیجیتال، و ابزارهای کامنت‌گذاری بلادرنگ و ویرایش مشارکتی، به شدت بر روی همکاری تمرکز می‌کند.
این یک انتخاب خوب برای کار یا برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود با دوستان است. تنها نقطه ضعف InVision Studio این است که برخلاف برخی دیگر از ابزارهای موجود در این لیست، نمی‌توانید الگوهایی ایجاد کنید و آنها را به اشتراک بگذارید، مگر اینکه شرکت شما هزینه طرح سازمانی را پرداخت کند. این کار مفید بودن برنامه به تنهایی را محدود می کند، به ویژه برای طراحان وب انفرادی، اما ادغام ها به طور بالقوه می توانند به شما در دور زدن این موضوع کمک کنند. 
بهترین ابزارهای نرم افزار طراحی وب در سال 2022
هرگز زمان بهتری برای یادگیری طراحی وب وجود نداشته است. حتی اگر در زمینه طراحی وب باتجربه هستید و به استفاده از فناوری های قدیمی مانند فتوشاپ برای انجام کارهای سنگین طراحی وب خود عادت دارید، گزینه های زیادی برای بهینه سازی گردش کار، بهبود طرح های خود و حتی کمک به شما در تست کاربر وجود دارد. وایرفریم ها و نمونه های اولیه شما
 

20 نکته کلیدی در طراحی سایت (قسمت سوم)

۲۰ بازديد
در دو مقاله قبل درباره 13 نکته کلیدی در طراحی سایت سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله قصد داریم به 7 فاکتور کلیدی دیگر اشاره کنیم.
  1. تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید
تجربه کاربری فقط برای طراحان UX نیست. هرکسی که می‌خواهد مخاطبانش در وب‌سایتشان اقدامی انجام دهند (خواه اشتراک در لیست پستی باشد یا خرید چیزی) باید به سفر مشتری توجه کند. خبر خوب این است که این لزوماً نباید یک فرآیند پیچیده یا بسیار فنی باشد. این صرفاً در مورد آسان کردن هرچه بیشتر مخاطبان برای برداشتن مراحل مورد نظر است.
این وب سایت برای کتاب و سفر، طراحی ساده UX را در بهترین حالت خود به نمایش می گذارد. آن‌ها دقیقاً می‌دانند که مخاطبانشان برای چه چیزی در آنجا هستند - برای جستجو و رزرو پرواز و محل اقامت - بنابراین آنها این قابلیت را مستقیماً در صفحه اصلی خود قرار داده‌اند. این یک دستگاه بیش از حد پیچیده نیست، اما مطمئناً یک دستگاه مؤثر است!
جهت سفارش طراحی سایت خبری و آگاهی از هزینه بازطراحی سایت به وبکده مراجعه کنید. 

15. استفاده از سیستم های شبکه ای را در نظر بگیرید
استفاده از طرح‌بندی شبکه‌ای یک راه اشتباه برای اینکه وب‌سایت شما مرتب، منظم و حرفه‌ای به نظر برسد، است. در اصل، اینها خطوط افقی و عمودی متقاطع هستند که به عنوان راهنما برای قرار دادن و تراز کردن عناصر در ترکیب شما عمل می کنند. این یک ابزار بصری قدرتمند است که یکپارچگی و نظم را در طراحی شما ایجاد می‌کند - که می‌تواند به ویژه در زمانی که اتفاقات زیادی در جریان است مفید باشد!
در این مفهوم وبلاگ برای The Hilgart، طراح Ruslan Siiz از یک چیدمان مبتنی بر شبکه استفاده کرده است تا اساس چیدمان خود را تشکیل دهد. در حالی که برخی از عناصر نامتقارن و ستون های مختلف در سراسر این صفحه اصلی وجود دارد، این باعث می شود که ظاهری مرتب و ساختار یافته داشته باشید.
 
می توانید با قالب Canva’s Pink Advocacy Portfolio به جلوه ای مشابه دست پیدا کنید. طرح شبکه ای آماده آن به شما کمک می کند تا تعادل بصری را در طراحی وب سایت خود ایجاد کنید.
این وب سایت برای شرکت مالی Alpha Blue Ocean نشان می دهد که چگونه برای ایجاد تأثیر جدی به متن زیادی نیاز ندارید. آن‌ها بلافاصله هدف برند خود را تنها در چند کلمه به نمایش گذاشته‌اند (با استفاده از یک حروف سفید واضح که در برابر پس‌زمینه آبی پر جنب و جوش برجسته می‌شود) با این حال، آنها همچنین به کاربر این امکان را می‌دهند که با استفاده از پیمایش در سمت چپ، اطلاعات بیشتری درباره آنها نشان دهد. قالب وب‌سایت فروشگاه اینترنتی Canva’s Teal Books and Publishers دارای تمام عناصر بصری است که برای انتقال ساده و مؤثر پیام برند خود به آن نیاز دارید. به سادگی عنوان و عنوان فرعی را با عنوان خود تغییر دهید!
 
17. از عدم تغییر استفاده کنید
اصل تغییر ناپذیری زمانی است که شما یک گزینه متفاوت را در میان یک گروه همگن قرار دهید. این می تواند یک ابزار ضروری برای طراحی جداول قیمت در وب سایت شما باشد. وب سایت Code Canyonوب سایت Code Canyon این جدول قیمت از تم وب سایت Envato Modern Bootstrap 4 نمونه ای عالی از این اصل در عمل است. در حالی که اکثر گزینه ها دارای یک کادر سفید با متن سیاه و یک دکمه قرمز هستند، رنگ آمیزی برای بسته "شرکتی" معکوس شده است. به طور طبیعی، چشم انسان مستقیماً به سمت دیگری می رود که متفاوت است - وقتی می خواهید توجه را به یک گزینه خاص یا پیشنهاد ویژه جلب کنید، می تواند به نفع شما باشد! زمانی که می‌خواهید کاربر را به انجام یک اقدام خاص تشویق کنید،
می‌توان از تغییر ناپذیری در منوهای پیمایش استفاده کرد. 
18. قانون هیک
در خارج از دنیای طراحی، این اصل به طور کلی به عنوان "خستگی تصمیم گیری" نامیده می شود. به نام روانشناسان بریتانیایی و آمریکایی ویلیام ادموند هیک و ری هیمن، این ایده وجود دارد که "با هر انتخاب اضافی زمان لازم برای تصمیم گیری افزایش می یابد." ، هرچه بیشتر کاربر خود را با گزینه های بسیار زیاد بارگذاری کنید (خواه دکمه ها یا گزینه های منو) بیشتر طول می کشد تا آنها را برای انجام اقدام ترغیب کنید. و از آنجایی که شما معمولاً فقط یک فرصت بسیار باریک برای تأثیرگذاری دارید، این چیز خوبی نیست! به همین دلیل است که بسیار مهم است که تماس‌های خود را محدود کنید و آن‌هایی را که استفاده می‌کنید تا حد امکان مؤثر کنید.این وب سایت برای شرکت برق Green Mountain Energy به وضوح با در نظر گرفتن قانون هیک طراحی شده است. به کاربر تنها دو فراخوان برای اقدام اصلی داده می‌شود (که به لطف دکمه نارنجی به وضوح برجسته می‌شوند) که هدف بسیار مهم شناسایی خانه یا کسب‌وکار بودن آن‌ها است. غذای آماده؟ فراخوانی برای اقدام بیشتر از آنچه مطلقاً نیاز دارید درج نکنید.
 19. از تقارن استفاده کنیددر حالی که زمان و مکانی برای طرح‌های انتزاعی و نامتقارن وجود دارد، نمی‌توانید با تقارن اشتباه کنید. با اشاره به زمانی که دو نیمه از یک کل کاملاً یکدیگر را منعکس می کنند، این یک راه آسان است که بلافاصله طراحی وب سایت شما متعادل تر، مرتب و حرفه ای تر به نظر برسد.این مفهوم طراحی برای یک شرکت کوله پشتی ثابت می کند که تقارن نباید خسته کننده باشد. طراح Gabe Becker با قرار دادن تصویر دختر در وسط هدر به تقارن عمودی و افقی دست یافته است. این با ردیفی از کیسه‌های کاملاً تراز شده در زیر منعکس شده است. این تکنیک بصری موثر حسی ساختار یافته به یک طراحی پر جنب و جوش و "صدا" می دهد. 
آیا می خواهید در طراحی وب سایت خود به تقارن دست یابید؟ قالب وب‌سایت تجاری تبلیغات و بازاریابی نارنجی سیاه Canva همه کارهای سنگین را برای شما انجام داده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ ها، فونت ها و متن برند خود را اضافه کنید تا آن را متعلق به خودتان کنید.
20. طراحی هم برای وب و هم برای موبایل
اگر فقط به یک اصل طراحی وب سایت توجه می کنید، آن را به این یکی تبدیل کنید! گوشی‌های هوشمند راه به جایی نمی‌برند، در واقع، آنها به طور فزاینده‌ای به محبوب‌ترین روشی برای مصرف محتوا تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که طراحی با در نظر گرفتن دسکتاپ و موبایل بسیار مهم است. این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که سرصفحه‌ها و پاراگراف‌های شما در هر دو دستگاه به خوبی کار می‌کنند، هیچ تصویر یا سایر عناصر بصری قطع نشده است و استفاده از دکمه‌های شما در یک صفحه کوچک آسان است. همچنین شامل اطمینان از بارگیری سریع وب سایت شما در هر دو دستگاه است. 
کوله پشتی موبایل طراحی کوله پشتی موبایل توسط Gabe Becker از طریق Dribbble بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه گاهی اوقات به معنای استفاده از طرح بندی های مختلف برای دسکتاپ است. این را می توانید در نسخه موبایل فرندل مثال بالا مشاهده کنید. در اینجا، آنها از یک تصویر تمام صفحه و طراحی شبکه ای به طور خاص برای بهبود تجربه تلفن همراه استفاده کرده اند. این نشان می دهد که چرا باید طراحی برای موبایل و وب را به عنوان دو نهاد مجزا در نظر گرفت. رعایت این اصول طراحی باعث نمی شود که به قوانین پایبند باشید. این به سادگی تضمین می کند که شما یک پایه قوی دارید، بنابراین می توانید ریسک کنید و در جایی که مهم است آزمایش کنید.