چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1402

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

اینماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

۱ بازديد

 

این لوگو برای تایید صلاحیت و هویت سایت های فروشگاهی استفاده می شود. همچنین توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر شده است. این نشانواره فقط برای تایید صلاحیت فروشگاه های آنلاین استفاده میشود و برای سایت های دیگر (منظور سایت های غیرفروشگاهی )قابل اجرا نیست.  بنابراین زمانی که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کردید، لازم است که برای دریافت این نماد نیز اقدام کنید.

در مورد تجربه کاربری مشتریان خود چه می دانید؟ هر زمان که کاربری برای خرید محصولی از وب سایت فروشگاه شما بازدید می کند، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که آیا کالایی که من می خرم از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر. آیا مبلغی که خرج کردم هدر نمی رود یا سایتی که قصد خرید از آن را دارم معتبر و قانونی است؟

نماد اعتماد الکترونیکی در واقع تضمین می کند که خرید از این وب سایت بدون دردسر است. بنابراین تنها سایت هایی که خدمات و محصولات خود را می فروشند به این نماد نیاز دارند. البته بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیکی می توانید درگاه بانکی داشته باشید و از خدمات پرداخت در وب سایت استفاده کنید، اما توصیه می شود برای جلب اعتماد مشتریان و جلوگیری از مشکلات بعدی، این نماد را برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید.

انواع اینماد

ما سه نوع enmad داریم که شامل بدون ستاره، تک ستاره و دو ستاره است. 

  • نماد موقت: نماد موقتی که با هدف تسریع روند دریافت این نماد است و به سایتهای فروشگاهی داده میشود که حداقل معیارها را دارند.
  • نماد یک ستاره: نماد یک ستاره پس از ثبت نام و بررسی های لازم از سایت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک در صورت واجد شرایط بودن با سنجش تعدادی از معیارهایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد به وب سایت داده می شود.
  • نماد دو ستاره: برای دریافت نماد دو ستاره، همان مراحل نماد یک ستاره پیش روی شما خواهد بود و تنها یک تفاوت وجود دارد که فروشگاه اینترنتی متقاضی این نماد باید از امنیت SSL استفاده کرده باشد. گواهی در سایتش پروتکل SSL یک استاندارد وب است که بر اساس آن اطلاعات به صورت کد شده بین کاربر و وب سایت رد و بدل می شود و تحت هیچ شرایطی قابل بازیابی نیست.

ایا اینماد لازم است

در ابتدا، می توانید بدون دریافت مجوز خاصی، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. همچنین می توانید یک درگاه پرداخت آنلاین برای وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید تا کاربران سایت بتوانند با کارت بانکی و رمز دوم به صورت آنلاین از شما خرید کنند. در ادامه، در صورت احساس نیاز، می توانید برای دریافت مجوزهای لازم درخواست دهید. اخذ این مجوزها در مراحل بعدی می تواند تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما داشته باشد و اعتماد مشتریان را افزایش دهد.

چالش های دریافت اینماد

 تقریباً همه ما با روند خسته کننده فعالیت های اداری در ایران آشنا هستیم، اما خوشبختانه مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی وجود ندارد

زمان دریافت اینماد

هیچ دوره مشخصی برای تکمیل کار وجود ندارد، اما معمولاً میتوانید این مورد را در عرض هفت تا ده روز دریافت کنید.

هزینه ها

ابتدا مبلغ 175000 تومان برای دریافت نماد پرداخت می شود و سپس هر دو سال یکبار برای تمدید مجدد باید این هزینه را پرداخت کنید. همچنین برای ارسال بار پستی باید 17000 تومان بپردازید.

اسناد لازم برای دریافت این مورد

مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است:

افراد واقعی

 تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

  • سوگندنامه شخصیت واقعی (خواندن و تیک زدن آن در سایت Enmad)

 

  • عکس مدارک هویتی
  • سند ملک اجاره یا تجاری (یا خانه(

اشخاص حقوقی

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  • تصویر اساسنامه اصلی
  • اعلام آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود(
  • اعلام آخرین تغییرات در اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود(
  • اعلام آخرین تغییرات در موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود(
  • تعهدنامه شخص حقوقی (در سایت enmad بخوانید و تیک بزنید(
  • تصویر مجوز یا مجوز فعالیت

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

 

  1. عرضه کالا یا خدمات

تنها سایت هایی که محصولات و خدمات به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند به این کالا نیاز دارند و اگر فقط محصولات خود را در سایت معرفی کرده اید، نیازی به دریافت این کالا ندارید. به خاطر داشته باشید که باید برای دامنه یا زیر دامنه ای که خرید انجام شده است درخواست دهید.

  1. قیمت محصولات یا خدمات

برای دریافت این کالا، قیمت کالا یا خدمات باید در سایت مشخص شود و جزئیات خرید باید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید ارائه شود.

  1. مالک مجوز دامنه

نام دامنه سایتی که درخواست این نماد را دارید باید به نام متقاضی نماد و برای اشخاص حقوقی به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشد. برای دریافت اطلاعات دامنه کافی است وارد سایت Whois شوید و آدرس آن را در کادر جستجو وارد کنید.

  1. تایید صلاحیت

شرط دیگر این است که صلاحیت فردی شما باید توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تأیید شود. برای پرس و جو نیازی به مراجعه حضوری نیست و کارکنان enmad این کار را انجام می دهند و از طریق ایمیل برای شما ارسال می کنند.

  1. سن کامل 18

شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و اگر کمتر از 18 سال سن دارید، باید حکم بلوغ دادگاه را ارائه دهید. لازم به ذکر است که نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست.

نکات مفید در مورد نماد اعتماد الکترونیکی

  • در برخی از فروشگاه های آنلاین، برای سفارش محصول باید یک حساب کاربری در سایت ایجاد کنید. اگر سایت شما اینگونه است، باید نام کاربری و رمز عبور آزمایشی موقت را به مرجع صادرکننده نماد ارائه دهید.
  • تا زمانی که این مطالب منتشر نشود، نمایش آن در سایت غیرقانونی است.
  • تعداد ستاره های e-symbol به رتبه کسب و کار بستگی دارد و به معنای کیفیت و اعتبار بیشتر استارتاپ است. برای دریافت ستاره های بیشتر، شاخص هایی مانند رضایت مشتری، امنیت سایت، کیفیت محصولات و خدمات مورد ارزیابی قرار می گیرند.
  • اگر متقاضی کسب وکارهای مختلفی دارد، نیازی به ثبت نام جداگانه برای هر یک از آنها نیست و میتواند با یک حساب کاربری برای همه استارتآپ های خود درخواست دهد.