پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو تیر ماه 1401

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

11 نکته در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت دوم)

۱۳ بازديد
در مقاله قبل درباره 6 نکته در طراحی سایت فروشگاهی صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله 
به بحث درباره 5 نکته ضروری دیگر می پردازیم.
 
7. آن را حرفه ای جلوه دهید
اساس یک سایت فروشگاهی این است که شما از بازدیدکنندگان وب سایت خود می خواهید چیزی از 
شما خریداری کنند. و در نتیجه، از آنها می‌خواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود
را تحویل دهند. کاری که اگر وب سایت شما بی‌نقص به نظر نمی‌رسد، احساس راحتی نمی‌کنند.
 
اگر می‌خواهید با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، سرمایه‌گذاری در یک وب‌سایت حرفه‌ای ضروری است 
– و اگر می‌خواهید فروشگاه فروشگاهی شما موفق شود، ایجاد این اعتماد ضروری است.
 
منظور ما از حرفه ای چیست؟ وب سایت شما نباید دارای غلط املایی یا غلط املایی باشد. فونت، پالت
رنگ و طراحی پاورقی شما باید از صفحه ای به صفحه دیگر سازگار باشد. همه پیوندها و دکمه های
محصول شما باید کار کنند. عکس‌های شما نباید به نظر برسند که آن‌ها را روی یک آیفون 5 قدیمی
گرفته‌اید و طراحی کلی سایت شما نباید به نظر برسد که آن را از Geocities در حدود سال 1997 کشیده‌اید.
 
نکته این است که اگر می‌خواهید مشتریانتان شما را جدی بگیرند، باید به آنها نشان دهید که خودتان
را جدی می‌گیرید - و تنها راه برای انجام این کار طراحی وب حرفه‌ای است.
 
8. از کانال های سوشیال استفاده کنید
راه دیگری برای ایجاد آن اعتماد بسیار مهم؟ اثبات اجتماعی
 
هنگامی که در حال طراحی سایت فروشگاهی خود هستید، به دنبال راه هایی باشید تا به مشتریان
بالقوه خود بازخورد مثبتی را که از مشتریان فعلی خود دریافت کرده اید نشان دهید. یک بخش رتبه
بندی اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را رتبه بندی کنند (و سپس تا جایی که می
توانید نظرات 5 ستاره را دریافت کنید). یک بخش توصیفات اضافه کنید که در آن عکس‌های مشتری
را با یک یا دو نقل قول در مورد تجربه فوق‌العاده‌ای که در کار با شما داشته‌اند، نشان می‌دهید. از
مشتریان بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند - و چه چیزی در مورد آنها دوست دارند - و
سپس آنها را به وبلاگ شما اضافه کنند.
 
هرچه بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه مثبتی از خرید در سایت شما
داشته اند (چه از طریق بررسی یا توصیفات) قابل اعتمادتر ظاهر می شوید - و در نتیجه تبدیل شما بیشتر می شود.
 
9. دسته ها را برای پیمایش آسان کنید
هیچ چیز - و منظور ما هیچ چیز نیست - فروش را سریعتر از صفحات بی نظم محصول از بین نمی 
برد. اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، مجبور باشند
روی ده منوی مختلف کلیک کنند، سریعاً آن را بالا می‌برند—و مستقیماً به سایت رقیب مراجعه می‌کنند.
 
دسته بندی محصولات و صفحات محصول خود را برای پیمایش آسان کنید. جستجوی محصولات و
فیلتر کردن محصولات بر اساس مواردی مانند رنگ، اندازه یا نوع محصول را برای مشتریان خود آسان
کنید. هر چه پیمایش دسته‌ها و صفحات خود را آسان‌تر کنید، مشتریان شما راحت‌تر می‌توانند آنچه
را که به دنبال آن هستند بیابند و خرید را برای آنها آسان‌تر خواهد کرد.
 
10.مراحل پرداخت را آسان کنید
به یاد داشته باشید که چگونه گفتیم هیچ چیز فروش را سریعتر از صفحات بی نظم محصول نمی کشد؟ 
خوب، یک تسویه حساب بی‌حساب قطعاً دومین مرحله است.
 
اگر فرآیند تسویه حساب شما برای شما دردسرساز باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. اگر 
می خواهید مردم از شما خرید کنند، باید فرآیند خرید را تا حد امکان ساده، ساده و بدون دردسر انجام دهید.
 
طراحی صفحه پرداخت خود را تمیز، ساده و آسان برای پیمایش کنید. به مشتریان خود این امکان را 
بدهید که در سایت شما ثبت نام کنند یا به عنوان مهمان چک کنند. همه چیز را در مورد فرآیند کاملاً
واضح بیان کنید: برای پردازش خرید به چه اطلاعاتی نیاز دارید (و کجا باید آن را وارد کنند)، گزینه های
مختلف حمل و نقل موجود (و چقدر هزینه دارند) و در صورت بروز مشکل در آنها چه باید کرد. سفارش
دهید یا نیاز به بازگشت دارند. پس از تکمیل خرید، مشتریان خود را به یک صفحه تأیید هدایت کنید
تا بدانند همه چیز انجام شده است.
 
به طور خلاصه، اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، فرآیند پرداخت را تا حد امکان آسان کنید.
 
11. آن را ریسپانسیو کنید
رسمی است—موبایل به عنوان محبوب ترین راه برای گشت و گذار در اینترنت از دسکتاپ پیشی گرفته است
... و این شامل خرید می شود.
 
ما این را کوتاه می‌کنیم—اگر می‌خواهید مشتریانی را جذب کنید که می‌خواهند با تلفن یا رایانه لوحی خود
خرید کنند، باید مطمئن شوید طراحی وب‌سایت شما کاملاً واکنش‌گرا باشد. در غیر این صورت ممکن است
آن بازدیدکنندگان ارزشمند موبایل را متقاعد نکنید که سایت شما جایی است که آنها می خواهند خرید کنند.
 
نتیجه گیری
طراحی یک وب سایت فروشگاهی می تواند دشوار باشد - اما اکنون که نکات برتر طراحی وب را برای فروشگاهی
می دانید، همه چیز لازم را برای طراحی سایتی دارید که نه تنها شگفت انگیز به نظر می رسد، بلکه تبدیل ب
ه دیوانه می شود.

11 نکته در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت اول)

۱۳ بازديد

این روزها، ما تقریباً همه چیز را آنلاین انجام می دهیم - و این شامل خرید می شود. به همین دلیل است که هرگز زمان بهتری برای حضور در فروشگاهی وجود نداشته است.

 

نکات و ایده های طراحی وب سایت فروشگاهی

امروزه، اگر چیزی می فروشید - خواه کفش های کتانی، سس سالاد یا چیزی در این بین - باید سوار قطار وب سایت فروشگاهی شوید. ساخت سایت فروشگاهی به شما این فرصت را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید - اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید.

 

طراحی وب در هنگام ایجاد یک وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. طراحی وب فروشگاهی خوب به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین نور ارائه دهد.

 

بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد و می دانید… محصولات شما را بخرند. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ چگونه سایت فروشگاهیی را طراحی می‌کنید که محصولاتی از قفسه‌های مجازی شما خارج می‌شوند؟

 

در اینجا 11 نکته برتر طراحی وب سایت فروشگاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را به سطح بعدی ببرید:

 

  1. آن را ساده نگه دارید
یکی از قوانین مهمی که باید در طول فرآیند طراحی فروشگاهی به خاطر بسپارید، "KISS" است - ساده و احمقانه نگه دارید! وقتی صحبت از طراحی یک وب سایت فروشگاهی می شود، ساده همیشه بهتر است. هرچه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگ‌ها! تبلیغات بنری! همه پاپ‌آپ‌ها!)، بیشتر از کل نقطه وب‌سایت دور می‌شود—بستن فروش. شما به تعداد زیادی زنگ و سوت در وب سایت فروشگاهی خود نیاز ندارید - تنها کاری که انجام می دهند این است که باعث حواس پرتی شود. طراحی خود را شفاف، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر فروش بگذارید. 
2. برندسازی را در اولویت قرار دهید
وقتی نوبت به خرید آنلاین می‌رسد، مردم می‌خواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایت‌های فروشگاهی بی‌چهره که مانند یک جبهه برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شما هستند. اگر می‌خواهید اعتمادی را ایجاد کنید که برای فروش جدی در فروشگاهی خود نیاز دارید، باید فکری جدی برای برندسازی خود داشته باشید. نام تجاری شما مانند DNA فروشگاهی شماست. این است که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، در مورد چه چیزی هستید، و اینکه چگونه از رقبای خود متفاوت هستید - و نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبان شما و افزایش فروش دارد.
اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از طراحی فروشگاهی خود ببرید، زمانی را برای تعریف برند خود اختصاص دهید و سپس آن نام تجاری را به طراحی خود وارد کنید. اگر مطمئن نیستید که به عنوان یک برند چه کسی هستید، اشکالی ندارد! شما فقط می خواهید قبل از شروع به طراحی، کمی جستجوی روحی کسب و کار انجام دهید. از خود سوالاتی بپرسید مانند: اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟اگر بخواهم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنم، آنها چه خواهند بود؟چه چیزی برند من را از سایر فروشگاه های فروشگاهیی متفاوت می کند؟ما چه کاری را بهتر از هر کس دیگری در بازار انجام می دهیم؟هنگامی که بدانید چه کسی هستید، می توانید آن را در برندسازی سایت فروشگاهی خود کار کنید. و آن برندینگ؟ این به ایجاد اعتماد با مخاطبان شما کمک می کند و در این فرآیند فروش جدی را به همراه خواهد داشت.
 3. مانند یک بازدیدکننده وب سایت فکر کنید
اگر می خواهید طراحی وب سایت فروشگاهی شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، باید مانند مخاطبان خود فکر کنید. در نهایت، فقط چند چیز وجود دارد که مشتریان بالقوه شما در یک تجربه فروشگاهی می خواهند - سایتی که به راحتی قابل پیمایش است، به خوبی طراحی شده است و فرآیند خرید را آسان، ساده و بدون دردسر می کند. و اگر می خواهید فروشگاه فروشگاهی شما موفق شود، بهتر است این موارد را به آنها بدهید. در طول فرآیند طراحی، خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید. چه نوع طرح بندی قرار است برای آنها راحت تر حرکت کند؟
چگونه می توانید محصولات خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای کاربر نهایی منطقی باشد؟ چگونه می توانید فرآیند پرداخت را ساده کنید؟ هنگامی که شما مانند مشتری خود فکر می کنید، می توانید آنچه را که آنها از فروشگاه فروشگاهی خود می خواهند پیش بینی کنید و سپس سایت خود را به منظور برآورده کردن این نیازها طراحی کنید.
 4. از رنگ به نفع خود استفاده کنید
انتخاب رنگ‌ها برای سایت فروشگاهی شما چیزی بیش از گفتن «خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است، پس بیایید همه چیز را قرمز کنیم!» رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است – و اگر روانشناسی رنگ را درک کنید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید (و در این فرآیند فروش جدی داشته باشید). رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات، عواطف و اقدامات متفاوتی را در افراد القا کنند—بنابراین، اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی شما تبدیل شود، باید از آن الهام‌بخش‌های رنگی به نفع خود استفاده کنید. 
بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید مردم خرید کنند، دکمه خرید را با رنگ روشنی مانند قرمز برجسته کنید. بر اساس روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است، که عوامل محرک پشت سر خرج کردن است - و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند تبدیل ها را تا 34 درصد افزایش دهد. یا اگر می خواهید اعتبار خود را افزایش دهید، رنگ آبی را در طراحی وب خود بگنجانید. آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهد و آن را به یک مورد در دنیای تجارت تبدیل می کند (دلیلی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود). نکته این است که رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شماست – و اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می تواند تاثیر زیادی بر طراحی فروشگاهی شما داشته باشد. 
5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید
در دنیای طراحی وب، این دانش عمومی است که تصاویر باعث افزایش تبدیل می شوند (به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط بیشتر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از 40٪ تبدیل می شود). و این در مورد فروشگاهی حتی بیشتر صادق است.
 هیچ کس قرار نیست یک محصول را بخرد. اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که چه چیزی می خرند. گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما (و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف) کمک زیادی به ایجاد اعتماد و اعتماد در مشتریان شما می کند. اگر آن‌ها مطمئن باشند که می‌دانند چه چیزی می‌خرند، به احتمال زیاد خرید می‌کنند. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می‌خواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین)، آن‌ها برای خرید تردید بیشتری خواهند داشت – و در نتیجه تبدیل‌های شما کاهش می‌یابد. به خودتان لطف کنید و تصاویر باکیفیت زیادی از هر چیزی که در سایت فروشگاهی خود می فروشید داشته باشید. تبدیل های شما از شما تشکر خواهد کرد. 
6. محتوای خود را قابل اسکن کنید
شما می توانید روزها را صرف ایجاد توضیحات طولانی برای محصولات در سایت فروشگاهی خود کنید، اما ما خبری برای شما داریم—هیچکس آن را نمی خواند. تحقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تنها حدود 20 درصد از متن را در هر صفحه وب می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند—بنابراین، اگر می خواهید هدف خود را به همه برسانید (و در این فرآیند فروش را افزایش دهید)، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید. محتوای خود را – خواه این توضیحات محصول، پست های وبلاگ یا صفحه «درباره ما» باشد – در قالبی با قابلیت اسکن آسان تقسیم کنید. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، از پررنگ برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید و از لیست های گلوله ای برای شکستن بلوک های بزرگ متون استفاده کنید. هرچه اسکن محتوای شما آسان‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب پیام‌های کلیدی شما را جذب کند – و احتمال بیشتری دارد که بتوانید فروش داشته باشید.

 منبع: https://en.99designs.nl/blog/web-digital/ecommerce-website-design-tips/

10 نکته برای طراحی سایت برای کودکان

۱۸ بازديد
در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام طراحی وب برای کودکان باید در نظر داشته باشید:
برای سفارش طراحی سایت کودکان به وبکده مراجعه کنید.
 
  1. آن را رنگارنگ کنید
دلیلی وجود دارد که بیشتر شخصیت های کارتونی در تلویزیون بسیار زنده و روشن هستند - رنگ ها چشم را مجذوب خود می کنند! بچه‌ها رنگ‌های تند و شاداب را دوست دارند، بنابراین مطمئن شوید که مقداری را در پس‌زمینه، در متن و در میان بازی‌ها، موسیقی و انیمیشن‌ها در سرتاسر وب‌سایت پراکنده کنید.
  1. از انیمیشن استفاده کنید
چه کارتون های متحرک یا حروفی که در سراسر صفحه می رقصند، کودکان جذب حرکت می شوند. انیمیشن معمولاً با ادوبی فلش یا جاوا اسکریپت ایجاد می‌شود، انیمیشن می‌تواند معرفی‌های سرگرم‌کننده فلش و شخصیت‌های جذابی را که حرکت می‌کنند و صحبت می‌کنند، فعال کند. این به ایجاد تجربه‌ای برای کاربران جوان کمک می‌کند تا احساس کنند واقعاً در دنیای وب‌سایت هستند.
 
  1. همه چیز را راضی نگه دارید
چه کسی نمی‌خواهد با چیزی شاد درگیر شود؟ به خصوص بچه ها به سمت شخصیت ها و موقعیت های شاد و شاد جذب می شوند، بنابراین ایجاد یک صفحه اصلی یا بازی با حال و هوای شاد یک مزیت بزرگ خواهد بود.
 
کارلی استندر، مدیر طراحی وب سایت و گرافیک در Miles Technologies می گوید: «هنگام طراحی یک وب سایت برای بچه ها، شما می خواهید به حواس علاقه مند شوید. او می افزاید که رنگ های روشن احساس شادی را تحریک می کنند و در نتیجه خلق و خوی مثبت ایجاد می کنند. چه از عکس‌های بچه‌های شاد استفاده کنید، چه عبارات شادی را روی شخصیت‌های کارتونی طراحی کنید یا یک مکان هیجان‌انگیز و تخیلی را نشان دهید، مطمئناً بچه‌ها را مجذوب تصاویر نشاط‌آور می‌کنید.
 
  1. گروه سنی هدف خود را بشناسید
در حالی که همه وب سایت های کودکان باید روشن، رنگارنگ و شاد باشند، باید به خاطر داشته باشید که کاربران ایده آل شما چند سال دارند. کودکانی که بین سه تا پنج سال سن دارند احتمالاً از رنگ‌های تمیز، شخصیت‌های شایان ستایش و مقدار بسیار کم متن لذت خواهند برد. بچه هایی که کمی بزرگتر هستند - مثلاً نه تا دوازده ساله - بیشتر می خوانند و می توانند متن بیشتری را مدیریت کنند. آنها از بازی های تکراری که برای کودکان کوچکتر طراحی شده است دور می شوند، بنابراین مطمئن شوید که چیزها را برای آنها جالب و جذاب نگه دارید.
5. تخیل کلید است
به گفته وال استریت ژورنال، تمرین تخیل برای رشد شناختی کودک ضروری است و می تواند به خلاقیت، مهارت های اجتماعی، استرس و موارد دیگر کمک کند. بچه‌ها درباره سرزمین‌های جادویی هیجان‌زده هستند و وقتی با یک وب‌سایت تعامل دارند، در آن دنیا غرق می‌شوند. کوه‌ها را با خلیج زیبای اقیانوس پر از دلفین‌ها در زیر پهن‌تر کنید، یا با X که می‌درخشد، یک نقشه گنج ایجاد کنید. در حالی که برخی از خلاقیت‌ها به موضوعی که در مورد آن طراحی می‌کنید بستگی دارد، فراموش نکنید که هر زمان که ممکن است با هوس‌ها ترکیب کنید.
 6. ناوبری را به طور مستقیم بسازید
بچه‌ها همیشه یک مسیر منطقی را هنگام پیمایش یک وب‌سایت انتخاب نمی‌کنند، بنابراین دکمه‌های بزرگ و پررنگ با زبان واضح و توضیحی ضروری است. همچنین فضایی برای جذاب‌تر و جذاب‌تر کردن طراحی وجود دارد. کودکان عموماً برای بازی و سرگرمی به وب‌سایت‌ها می‌آیند، بنابراین منویی که دارای نمادهای رنگارنگ است یا در بالای پشت بام خانه نوشته شده باشد، بسیار جذاب‌تر از یک منوی ساده و تمیز در سمت چپ صفحه خواهد بود. 
7. بر میزان متن نظارت کنید
بسیاری از بزرگسالان برای به دست آوردن اطلاعات یا برقراری ارتباط از وب سایت ها بازدید می کنند، بنابراین مقدار مناسبی از متن قابل قبول در نظر گرفته می شود. هنگام کار با طراحی وب برای کودکان، حتما متن را به حداقل برسانید و به جای آن بیشتر به گرافیک، رنگ ها، اشکال و کاراکترها تکیه کنید. 
8. در سمت نوآوری اشتباه کنید
ایجاد یک وب سایت برای کودکان به این معنی است که فضای زیادی برای اصالت وجود دارد. نیازی به پایبندی به سنت های کلاسیک مانند خطوط تمیز و فضای سفید زیاد نیست. خلاق باشید و از مکان نما استاندارد و مستقیم دور شوید. چرا آن را به یک فیل تبدیل نمی کنید؟ منوهای خود را به روشی خلاقانه چیدمان کنید، یا یک صفحه ابداعی را انتخاب کنید - امکانات بی پایان هستند!
9. آن را تعاملی کنید
کودکان از درگیر شدن با ویژگی های موجود در وب سایت هایی که گشت می زنند لذت می برند. به آن‌ها اجازه دهید شخصیت‌هایی خلق کنند، با خودشان رقابت کنند یا ماشینی را که با سرعت در جاده‌ها در حال حرکت است را «رانند». مهم نیست که بچه‌ها روی چه صفحه‌ای تغییر می‌کنند، باید نوعی عنصر تعاملی وجود داشته باشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد صفحه را کنترل کنند. 
10. فضا را برای انواع رسانه ها ایجاد کنیدبچه‌ها از همه راه‌ها یاد می‌گیرند، بنابراین مطمئن شوید که اشکال مختلفی از رسانه‌ها مانند ویدیو، موسیقی و بازی‌ها را به وب‌سایت خود اضافه کنید.
این نه تنها به مبارزه با فاصله کوتاه توجه کودکان کمک می کند، بلکه رسانه ها می توانند به کودک کمک کنند تا چیزها را بهتر به خاطر بسپارد. برای استفاده از تخیل خود آماده اید؟بدون شک، طراحی یک وب سایت برای کودکان یکی از جالب ترین تجربیاتی است که ممکن است به عنوان یک طراح وب داشته باشید. لازم است که خود را به جای یک کودک بگذارید و تصور کنید که در هنگام مرور چه چیزی برای او جالب و جذاب خواهد بود. یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام طراحی وب برای کودکان انجام دهید این است که یک کودک واقعی آن را برای شما آزمایش کند! اگر به طراحی وب برای کودکان عادت ندارید، مانند هر نوع طراحی وب، می تواند چالش برانگیز باشد. کلید ایجاد یک فرآیند موفق است. نکاتی را از متخصصان در مقاله ما دریافت کنید: راهنمای نهایی برای فرآیند طراحی وب بدون ناامیدی.
 
 

چگونه از آنالیز سایت برای تقویت برند خود استفاده کنیم؟ (قسمت دوم)

۱۷ بازديد

در قسمت قبل 4 گام اساسی در آنالیز و بررسی سایت را معرفی کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی 4 ویژگی و ابزارهای آنالیز تکنیکال سایت خواهیم پرداخت.
 5. آنالیز محتوا
ممکن است برای اطمینان از اینکه سایت شما قابل هضم، جذاب و آسان است، یک آنالیز محتوا در نظر بگیرید. همچنین اشتباهات گرامری و املایی را بررسی می کند. آنالیز محتوا صفحات وب شما را از نظر زبان، گرامر و لحن ثابت اسکن می کند. آیا تا به حال یک وب سایت را ترک کرده اید که درک آن سخت بوده یا بد نوشته شده است؟ به همین دلیل است که زبان و لحن بسیار مهم است.
همچنین می تواند جذابیت سایت شما را برای مخاطبان بیشتری افزایش دهد. با بررسی لحن سایت شما، بازدیدکنندگان احتمال بیشتری دارد که با سایت شما ارتباط برقرار کنند. ممکن است بخواهید از این به عنوان فرصتی برای تجزیه و تحلیل نحوه هماهنگی لحن شما با برند خود استفاده کنید.
چنانچه سفارش طراحی وب سایت دارید و یا برای بهینه سازی سایت خود به مشاوره سئو نیاز دارید، به وبکده مراجعه کنید. 
آنالیز محتوا زبان و خوانایی صفحه شما را توسط کریساندی تجزیه و تحلیل می کند.آنالیز محتوا همچنین به نحوه ساختار محتوای شما نگاه می کند. آیا سلسله مراتب واضح و ساختار صفحه منطقی وجود دارد؟ من از دیدن صفحات وب درهم و برهم لذت نمی برم و حدس می زنم شما هم از دیدن آن لذت نمی برم. محتوای سازمان یافته به سایت شما تمرکز می کند.
ناوبری را ساده می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد محتوای شما را بدون احساس خستگی مصرف کنند. در این مورد، شاید شما توسط وب سایت هایی با عناصر تعاملی جذاب مانند بازی، انیمیشن و ویدیو مجذوب شده باشید. اما آنها باید در حد اعتدال پیاده‌سازی شوند، شما نمی‌خواهید این عناصر سرگرم‌کننده بیش از حد حواس‌تان را پرت کنند، مخصوصاً از CTA، در صورتی که برای کاربران آزاردهنده باشند. آنالیز محتوا می تواند اثربخشی این عناصر را اندازه گیری کند و در عین حال ترجیحات مخاطبان شما را آشکار کند.
 6. تحلیل رقابتی
انجام تجزیه و تحلیل رقابتی نوعی آنالیز وب سایت است که نشان می دهد چه کاری انجام می دهید که باعث می شود بالاتر از رقبا بدرخشید - و چه کارهایی را انجام نمی دهید. فرصتی فوق العاده برای تبدیل این اطلاعات به انگیزه ای برای متمایز کردن برند شما از رقبا است. این یک فشارسنج برای وب سایت شما، به ویژه برای وب سایت های تجاری-محور ارائه می دهد، و HubSpot در واقع یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان ارائه می دهد. پس دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ خوب سرنخ در نام است. انجام تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از داده ها و معیارها، رتبه و سئو سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. از آن استفاده کنید تا بفهمید که چگونه سایت خود را برای مخاطبان بیشتر نمایان کنید و بفهمید رقبا چه چیزی را ارائه می دهند که به آنها کمک می کند عملکرد بهتری از شما داشته باشند (یا نه). 
بنابراین یک سوال خوب برای پرسیدن در طول آنالیز این است که رتبه و سئو سایت شما در مقایسه با رقبا چقدر خوب است؟ تجزیه و تحلیل رقابتی موفق با استفاده از داده ها و معیارها، بینش های عالی را ارائه می دهد. چه چیزی آنها را بیشتر از سایر رقبا قابل مشاهده است؟ پس از انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، به راه هایی فکر کنید که سایت خود را بیشتر نمایان کنید. یک تحلیل رقابتی به مزایا و معایب سایت شما و رقبای آن می پردازد. از طریق این داده ها، می توانید یک برنامه عملی ایجاد کنید تا از رقبای خود عقب نمانید یا حتی پیشی بگیرید.
 7. آنالیز دسترسی
آیا داشتن کاربران بیشتری از پیشینه های مختلف برای تجربه سایت شما جذاب نیست؟ داشتن یک وب سایت در دسترس مخاطبان وب سایت شما را افزایش می دهد و جریان اطلاعات را سرعت می بخشد. این فرآیند شامل بررسی وب سایت شما برای انطباق با ADA است، که بررسی می کند که آیا افراد دارای معلولیت می توانند به راحتی از وب سایت شما استفاده کنند یا خیر. این آنالیز همچنین کنتراست رنگ را برای مخاطبانی که دارای اختلال در دید هستند تجزیه و تحلیل می کند و خوانایی را برای کاربران کور رنگ بررسی می کند. متن جایگزین را روی تصاویر قرار دهید تا کاربرانی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند بتوانند محتوای شما را درک کنند. بهینه‌سازی صفحه برای بارگذاری سریع‌تر همچنین باعث می‌شود وب‌سایت شما برای کسانی که اتصال اینترنت کندتری دارند، در دسترس‌تر باشد.
 8. بررسی رسانه های اجتماعی 
اگر شما یک SMB هستید که هنوز در رسانه های اجتماعی حضور ندارید، بهتر است دلایل محکمی در پشت آن داشته باشید. طبق GWI، تا ژانویه 2022، بیش از نیمی (58.4٪) از کل جمعیت جهان از نوعی از آن استفاده می کنند. بررسی رسانه های اجتماعی می تواند به جذب مخاطبان جدید و گسترش برند شما در سطح جهانی کمک کند. هرچه شبکه جهانی و گسترش شما بیشتر شود، شانس افزایش درآمد و فروش برای کسب و کار شما بیشتر می شود. بعلاوه، هرگز نمی دانید که آیا محصول یا خدمات شما می تواند در یک بازار جدید مطرح شود یا خیر!
 این آنالیز همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پیوندهای رسانه های اجتماعی شما در وب سایت شما مرتبط هستند. اگر کسب و کار شما در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی است، آنالیز می تواند به تعیین اینکه کدام یک برای برند شما مناسب هستند کمک کند. بررسی معیارها را بر اساس تعامل، مخاطبان و محتوای رسانه های اجتماعی اندازه گیری می کند. رسانه های اجتماعی یک راه هیجان انگیز برای افزایش تعامل با محتوای شما، از جمله مقاله ها، وبلاگ ها و ویدیوها ارائه می دهند. آنالیز پروفایل های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا پست های رسانه های اجتماعی خود را برای دسترسی بیشتر، تعامل و محتوای با کیفیت بالاتر بهینه کنید. 
ابزارهایی برای انجام آنالیز شما
 ابزارهای مختلفی وجود دارد که برای شما آنالیز وب سایت را انجام می دهد. برخی رایگان هستند و برخی دیگر بر اساس تعداد صفحات وب هزینه دریافت می کنند. استفاده از این ابزارها یک راه عالی برای آنالیز سایت شما است. همچنین یک گزینه سریعتر و زمانبر است و می تواند عمیق تر از آنالیز های دستی بخزد. در اینجا سه ​​بهترین ابزار بررسی را برای کمک به پوشش نیازهای بررسی شما انتخاب کرده ایم
1.     Ahrefs
Ahrefs
دارای مجموعه ای از ابزارهای بررسی است که کد وب سایت شما را از نظر خطاها، بهینه سازی صفحه و لینک های شکسته بررسی می کند. همچنین HTML و برچسب های اجتماعی شما را اسکن می کند. Ahrefs از یک خزنده استفاده می کند که یک ربات است که برای فهرست کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو طراحی شده است تا بهترین راه ها را برای بهینه سازی سایت شما برای سئو تعیین کند. آنها برنامه های قیمت گذاری سطحی را ارائه می دهند که از 99 دلار در ماه شروع می شود، با موارد استفاده از سایت های شخصی و مشاغل کوچک گرفته تا پلتفرم های تجارت الکترونیک. اگر می خواهید رتبه و دید بهتری داشته باشید، Ahrefs یک انتخاب عالی است.
2. DeepCrawl
پیشرو در بهینه سازی سئو است. بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کند و همچنین کد جاوا اسکریپت وب سایت شما را برای موتورهای جستجو و بهینه سازی عملکرد اسکن می کند. آنها یک سرویس خزنده معروف و یک رابط انعطاف پذیر ارائه می دهند، اما قیمت گذاری مستلزم دریافت یک قیمت برای مورد استفاده شما است. به دلیل تمرکز بر عملکرد در مقیاس بزرگ، بهترین استفاده از آن برای آنالیز وب سایت های سازمانی است.
3. Site Analyzer
یکی دیگر از خدمات فوق العاده بررسی وب سایت است که محتوا، طراحی، سئو و عملکرد وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. این سرویس برای بهینه سازی طراحی و کیفیت محتوا مناسب تر است. دیدن اینکه آنها دسترسی را بررسی می کنند لذت بخش است، که راهی عالی برای فراگیرتر کردن وب سایت شما است. آنها سابقه ثابتی دارند و به طور میانگین 42 درصد افزایش ترافیک سئو در 2 ماه داشته اند. Site Analyzer دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل صفحات فردی است. این ویژگی هر صفحه وب سایت شما را برای عبارات جستجوی رایج که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند، اسکن می کند. Site Analyzer ردیابی رتبه را ارائه می دهد تا ببیند چگونه با رقبا مقایسه می کنید.
آنها چندین طرح پولی را ارائه می دهند که طیف متنوعی از مشتریان را پوشش می دهد. شما می توانید یک بررسی وب سایت را خودتان انجام دهید، که در صورت داشتن زمان برای انجام این کار، یک گزینه قوی است. همچنین ممکن است با انجام این کار به جای استفاده از ابزارهای بررسی، در پول خود صرفه جویی کنید و در عین حال درک عمیق تری از مخاطبان و برند خود به دست آورید. اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که از قبل به چک لیست خود مجهز شده اید تا در مسیر خود بمانید، مهم تر است. همانطور که پس از آنالیز سایت خود اصلاحات را اجرا می کنید، حتماً به صورت دوره ای یک قدم به عقب برگردید و از تیم خود در مورد پیشرفت سوال کنید. اگر می‌خواهید بدون نگرانی از سایت نگهداری کنید، از پلتفرم‌های تعمیر و نگهداری خودکار استفاده کنید. این ابزارها خدمات معمول تعمیر و نگهداری وب سایت را خودکار می کنند، مانند هشدار دادن به شما در مورد لینک های شکسته و به روز رسانی تم ها یا افزونه ها در صورتی که سایت شما از وردپرس استفاده می کند. آنها شامل اقدامات امنیتی خودکار مانند به روز رسانی خودکار گواهینامه SSL و اسکن بدافزار و ویروس 24/7 هستند.
WP Buffs یک سرویس خودکار محبوب برای سایت های وردپرس است. آنها پشتیبان گیری خودکار سایت، امنیت همیشه روشن و پشتیبانی وب اضطراری را ارائه می دهند. انتظار دارید حداقل 80 دلار آمریکا ماهانه برای خدمات آنها بپردازید.
 جمع بندی آنالیز وب سایت شما
هنگامی که آنالیز وب سایت خود را با موفقیت انجام دادید، گام بعدی این است که این یافته ها را در وب سایت خود پیاده سازی کنید. چک لیست های آنالیز وب سایت و مشکلات خود را با مدیران سایت، طراحان و بازاریابان خود به اشتراک بگذارید تا از همسویی اهداف اطمینان حاصل کنید. بازخورد بخواهید با توسعه دهندگان خود و کسانی که سایت شما را نگهداری می کنند در مورد نگهداری به روز صحبت کنید. بررسی یک فرآیند تکراری است. از بازدید مجدد و برداشتن یک قدم به عقب برای پیشبرد وب سایت خود نترسید - همه اینها بخشی از سرگرمی است.

 

منبع: https://en.99designs.nl/blog/web-digital/how-to-do-a-website-audit/