جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1400

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

چطور در 9 مرحله یک محتوای عالی برای سایت بنویسیم؟ (قسمت دوم)

۱۵ بازديد
 
در مقاله قبل به 4 نکته ضروری در تولید محتوا سایت پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی چند مورد دیگر خواهیم پرداخت. در ادامه این محتوا با ما همراه باشید.
وبکده در زمینه تولید محتوای متنی و مشاوره سئو خدمات قابل قبولی به کاربران خود می دهد.
 مرحله 5: محتوای هر صفحه را بنویسید
اکنون زمان آن رسیده است که مراحل نوشتن کپی برای صفحات وب خود را بررسی کنید. با درک هدف صفحه ای که می خواهید بنویسید شروع کنید.هدف صفحه را تعریف کنید. قبل از نوشتن محتوا برای یک صفحه در وب سایت خود، تصمیم بگیرید که صفحه چه هدفی را دنبال می کند. صفحات مختلف اهداف متفاوتی خواهند داشت. هنگامی که به نحوه نوشتن محتوای وب سایت خود فکر می کنید، مطمئن شوید که کپی در هر صفحه هدف مورد نظر خود را برآورده می کند. به عنوان مثال، صفحه اصلی شما به عنوان ورودی اصلی سایت شما عمل می کند و به مردم کمک می کند تا در یک نگاه متوجه شوند که شما کی هستید و چه می کنید. این بدان معناست که محتوای صفحه اصلی شما باید اطلاعات کمی در مورد مهمترین مفاهیم به مردم بدهد و به مردم کمک کند تا کجای بعدی را پیدا کنند. ممکن است در حال نوشتن محتوای وب سایت برای صفحات فرود نیز باشید. Unbounce صفحات فرود را به عنوان صفحاتی توصیف می کند که "برای یک هدف واحد و متمرکز طراحی شده اند." آنها طراحی شده اند تا کاربر را به انجام عمل هدایت کنند و برای یکی از اهداف زیر ایجاد شده اند: کلیک ها: صفحه ای که برای هدایت کاربر به صفحه وب دیگری طراحی شده است
تولید سرنخ: صفحه ای طراحی شده تا کاربر را به وارد کردن اطلاعات خود در فرم انتخاب کردن هدایت کندخرید: صفحه ای که برای هدایت کاربر به خرید طراحی شده استپست های وبلاگ نیز محتوای وب سایت هستند، اما هدف آنها معمولا آموزش و ایجاد آگاهی از برند است. آنها صفحاتی با مهر زمانی هستند که اغلب مربوط به مواردی موضوعی، به موقع، فصلی یا خبری هستند،
در حالی که صفحات فرود معمولاً صفحات همیشه سبز هستند. برخی از صفحات شما ممکن است به گونه ای طراحی شده باشند که ترافیک افرادی را که در حال جستجوی آنلاین هستند، جذب کنند. اگر هدف محتوای شما جذب جستجوگر است، یک کلمه کلیدی خوب را برای هدف گذاری در نوشته خود انتخاب کنید. بهترین کلمه کلیدی را برای صفحه پیدا کنید. کلمه کلیدی عبارت اصلی است که می خواهید موتورهای جستجو با صفحه شما مرتبط کنند. حتی قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، بهترین کلمه کلیدی را برای هدف تعیین کنید. 
چگونه بهترین کلمه کلیدی را پیدا می کنید؟ 
برای شناسایی بهترین کلمه کلیدی برای صفحه خود، از ابزار Keyword Difficulty الکسا استفاده کنید. عبارت یا اصطلاحی را وارد کنید که مربوط به موضوع صفحه شما باشد. از این فیلتر برای محدود کردن نتایج جستجو به عباراتی استفاده کنید که کلمات کلیدی کم رقابتی هستند، که ارتباط نزدیکی با عبارت شما دارند، در بین کاربران محبوب هستند، و نه عبارتی که از قبل ترافیک را به سایت شما هدایت می کند.گزارش را مشاهده کنید و یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که در محدوده رقابتی شما باشد (که با نماد پیچ ​​روی گزارش مشخص شده است) و به طور گسترده توسط جستجوگران استفاده شود (امتیاز محبوبیت بالایی دارد). این عبارت را به عنوان کلیدواژه اصلی به صفحه خود اختصاص دهید.اگر می‌خواهید درباره انتخاب کلمات کلیدی بیشتر بدانید، برگه تقلب بهینه‌سازی کلیدواژه ضروری برای سئوی بهتر را بررسی کنید. وقتی کلمه کلیدی را کشف کردید و کلمه کلیدی اصلی خود را انتخاب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن محتوا برای یک وب سایت، ادامه مطلب را بخوانید. 
درباره صفحات محبوب و رقابتی تحقیق کنید.
 صفحه شما با کدام صفحات رقابت خواهد کرد؟ اگر این را بدانید، می توانید فرصت هایی را برای ایجاد یک صفحه بهتر پیدا کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که به سادگی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل وارد کنید و ببینید کدام سایت ها در حال حاضر در صفحه یک از نتایج نشان داده می شوند. آنها را یکی یکی مرور کنید و به موارد زیر توجه کنید: 
طول محتوای صفحهموضوعات مطرح شده در صفحات 
چگونه آنها اطلاعات را قالب بندی می کنند (آیا در لیست ها یا پاراگراف ها هستند؟)همچنین می‌توانید از ابزار کاوش محتوای الکسا استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات در فضای شما در رسانه‌های اجتماعی محبوب هستند. برای مثال، یافتن صفحاتی که با افراد در توییتر طنین انداز می شوند، می تواند سرنخ های ارزشمندی از آنچه مردم می خواهند در مورد آن بخوانند به شما بدهد.اکنون باید ایده خوبی از نوع محتوایی داشته باشید که می توانید با آن پیشرفت کنید. شما آماده شروع آماده سازی محتوا برای صفحات هستید. یک طرح کلی بنویسید و منابع را جمع آوری کنید. برای نوشتن محتوای خوب برای یک وب سایت، با یک طرح کلی شروع کنید. ایده‌ها و منابع را جمع‌آوری کنید، و برای مصاحبه با کارشناسان موضوع و کارکنان فروش در سازمانتان به‌موقع در نظر بگیرید تا به تدوین طرح کلی خود کمک کنید. سپس، اولین پیش نویس خود را از کپی صفحه وب ایجاد کنید. کپی صفحه را بنویسید. در نوشتن فرو بروید. هنگام نوشتن محتوا برای صفحات وب سایت خود، این نکات را در نظر داشته باشید. قبل از شروع، هدف خود را بدانید. قبلا در این پست در مورد تعیین هدف صفحه شما صحبت کردیم. هنگام نوشتن این هدف را در ذهن داشته باشید. تمام محتوای خود را با این هدف ایجاد کنید که مخاطبان خود را به سمت انجام اقدامات مورد نظر سوق دهید.از هرم معکوس استفاده کنید.
این به این معنی است که مهم ترین اطلاعات را در ابتدا و اطلاعات کمتر مهم را به سمت پایین به خواننده می دهید. سبک هرم معکوس با نحوه خواندن افراد در وب مطابقت دارد.بر روی مزایا بیش از ویژگی ها تمرکز کنید. همانطور که محصولات، خدمات، مشوق‌ها یا پیشنهادات را برجسته می‌کنید، به خواننده نشان دهید که چه چیزی برای اوست. به جای فهرست کردن ویژگی‌ها، توضیح دهید که هر ویژگی چگونه برای خواننده مفید است. به عنوان مثال، در مورد سیستم دنده دوچرخه صحبت نکنید. در مورد توانایی دوچرخه برای ارائه یک سواری آرام صحبت کنید.تحول را توضیح دهید. به خواننده ایده بدهید که چگونه محصول، خدمات، مشوق یا پیشنهاد وضعیت آنها را تغییر می دهد. توضیح دهید که زندگی قبل و بعد از اقدام آنها چگونه است و به خواننده بگویید که پس از برداشتن قدم بعدی چگونه زندگی آنها بهبود می یابد.مختصر و واضح باشد. از جملات و عبارات کوتاه استفاده کنید. از زبان پیچیده ای که خوانندگان را از دست می دهد اجتناب کنید و هرگونه اطلاعات غیرضروری یا پرگل را حذف کنید. فقط آنچه را که خواننده باید بداند، بگویید.
از کلمات زمزمه ای و اصطلاحات تخصصی خودداری کنید. خوانندگان را با استفاده از اصطلاحات سطح بالایی که درک نمی کنند، گیج نکنید یا از دست ندهید. با همان زبانی بنویسید که مخاطب شما هنگام صحبت کردن از آن استفاده می کند.از بولت و قالب بندی استفاده کنید. با شکستن متن به خوانندگان کمک کنید تا مهمترین نکات را در نسخه شما پیدا کنند. نکات اصلی را با استفاده از گلوله، پررنگ، مورب و تغییرات در سبک و اندازه فونت برجسته کنید. اکثر خوانندگان اسکن می کنند، بنابراین مطمئن شوید که نکات کلیدی برجسته هستند.مستقیماً با خواننده صحبت کنید.
کپی زمانی مؤثرتر است که مستقیماً متوجه مخاطبان شما شود. از همان زبانی که برای صحبت با خواننده خود استفاده می کنید، استفاده کنید. از کلماتی مانند «شما» و «شما» استفاده کنید و در صورت مناسب، از کلماتی مانند «ما» و «ما» استفاده کنید.از قوانین دستور زبان دور شوید - اگر طبیعی به نظر برسد. در حالی که نمی خواهید نسخه شما دارای اشتباهات گرامری فاحش باشد، بد نیست از قوانین سخت گیرانه نوشتن آکادمیک دور شوید. اگر پایان یک جمله با حرف اضافه یا استفاده از یک جمله ناقص طبیعی تر به نظر می رسد، قوانین را زیر پا بگذارید. اما فقط در صورتی قوانین را زیر پا بگذارید که وضوح و صدای طبیعی به کپی اضافه کند. آنقدر مرزها را فشار ندهید که کپی شما صیقل نخورده و درهم به نظر برسد.