پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو دی ماه 1401

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاهی

۶ بازديد

زبان‌های برنامه‌نویسی وبسایت به دو دسته فرانت‌اند (Front End) و بک‌اند (Back End) تقسیم می‌شوند. فرانت‌اند به بخشی گفته می‌شود که مربوط به ظاهر وبسایت و عناصری مانند هدر، منو، پست‌ها و ... است و در طرف کاربر می‌باشد. در واقع هر چیزی که در هنگام استفاده از وبسایت می‌بینید مربوط به فرانت‌اند می‌باشد و با کدنویسی فرانت‌اند می‌توان به طور مستقیم، این عناصر را از طرف کاربر تغییر داد. مهمترین برنامه‌ها در بخش فرانت‌اند عبارت هستند از : css ، html و java script.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی در وبکده

برنامه‌نویسی بک‌اند (Back End) در واقع به مدیریت پشت‌صحنه‌ی عناصر موجود در فرانت‌اند می‌پردازند و در طرف سرور می‌باشد. برنامه‌نویسان بک‌اند باید ویژگی تفکر و خلاقیت بیشتری داشته باشند تا بتوانند یک الگوریتم کامل و یکپارچه از کارکردهای مختلفی که یک وبسایت نیاز دارد، طراحی کنند. مهمترین برنامه‌های مربوط به این بخش عبارت هستند از php و asp.

بهترین زبان برنامه نویسی برای سایت فروشگاهی

PHP

زبان php(Personal Home Page) ‌در ابتدا برای نگهداری صفحات شخصی ساخته شد ولی در حال حاضر توانسته‌ است به اندازه زبان html فراگیر شود. این زبان با قرار گرفتن در داخل کدهای زبان html می‌تواند وبسایت و اپلیکیشن تولید کند و در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد وبسایت‌های جهان، از این زبان استفاده می‌شود. php‌ یک زبان چند‌منظوره است و برنامه‌نویسان جدید و کم‌تجربه می‌توانند به سادگی از آن استفاده نمایند. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا به کمک زبان php تولید شده‌اند.

 

ASP

ASP مخفف Active Server Page است و در واقع یک موتور اسکریپت‌نویسی است که صفحات وب را به صورت پویا تولید می‌کند و البته حدود ۲۰ سال است که باASP.NET جایگزین شده است. این ابزار با زبان‌های ویژوال بیسیک و جاوا کار می‌کند و همانطور که گفته شد در سمت سرور اجرا می‌شود. به این معنا که وقتی کاربر یکی از اسناد ASP را درخواست می‌کند، فقط کد HTML‌ به مرورگر ارسال می‌شود و دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی در درون اسکریپت انجام می‌شود. طبق تعریف شرکت مایکروسافت که تولید‌کننده‌ی اصلی این ابزار است، صفحات پویا، برنامه‌های باز و رایگانی هستند که می‌توانیم در آنها با ترکیب اسکریپت‌ها و اجزای سرور با کدهای HTML، راه‌حل‌های پویا و قدرتمندی را برای وب ایجاد کنیم.

خوب است بدانید که رقابت PHP و ASP در دنیای طراحی وبسایت بسیار قدیمی است و در محفل‌های دانشجویی و برنامه‌نویسی همیشه بحثی داغ بوده است. اما واقعیت این است که طی سال‌ها توسعه، این دو زبان به قدری بالغ شده‌اند که اکثر نقاط ضعف خود را پوشش داده‌اند و با هر دو زبان می‌توان سایت‌های بسیار موفقی تولید کرد.

آیا زبان برنامه‌نویسی، در موفقیت وبسایت تعیین‌کننده است؟

باید بدانید که با هر زبان برنامه‌نویسی می‌توان یک وبسایت فروشگاهی خوب یا بد نوشت. یعنی زبان برنامه‌نویسی تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا عدم موفقیت یک وبسایت فروشگاهی نیست. در واقع توانمندی یک برنامه‌نویس در تهیه و خلق الگوریتم هست که به خصوص در بخش بک‌اند اهمیت زیادی دارد. 

این الگوریتم باید طوری طراحی شود که بتواند به صورت کاربردی پاسخگوی نیاز یک فروشگاه اینترنتی باشد و مشکلات خاص آن را حل کند. پیاده‌سازی یک الگوریتم معمولاً در تمام زبان‌های برنامه‌نویسی مطرح قابل انجام است.‌ بنابراین میزان موفقیت یک وبسایت اینترنتی با زبان برنامه‌نویسی که برای آن استفاده شده است، تعیین نمی‌شود.

آیا لازم است که همه چیز را از اول کد‌نویسی کنیم؟

با صداقت کامل باید به شما بگوییم که تیم‌های حرفه‌ای برنامه‌نویسی برای طراحی یک وبسایت به هیچ‌وجه همه بخش‌های وبسایت را از ابتدا کد‌نویسی نمی‌کنند. دلیل این امر آن هست که اصلاً نیازی به چنین کاری نیست و حتی ممکن است با این کار، مشکلات و اشتباهات افزایش یابد. در سال‌های گذشته سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMSهایی مانند وردپرس،جوملا و دات‌نت‌نیوک بر پایه‌ی php و asp تولید شده‌اند که کار با این زبان‌های برنامه‌نویسی را بسیار راحت کرده است.

https://webcade.ir/view/articleid/440

طراحی سایت پوشاک

۵ بازديد
در حال حاضر طراحی سایت پوشاک یا فروشگاه لباس آنلاین رویکردی هوشمندانه و پربازده در جهت توسعه حوزه فعالیت یک فروشگاه و یا راه اندازی یک کسب کار اینترنتی فروش لباس محسوب می‌شود. طراحی سایت فروشگاه پوشاک یکی از مشاغل اینترنتی پردرآمد و پرطرفدار است که در صورت راه اندازی صحیح و اصولی می‌تواند توجه مشتریان زیادی را جلب نماید. در چندین سال اخیر و به واسطه ترویج فرهنگ خرید آنلاین، طیف گسترده‌ای از مردم برای تهیه اقلام موردنیاز خود به خصوص پوشاک به وب سایت‌های معتبر و یا اپلیکیشن‌های معروف مراجعه کرده و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.
 
برای طراحی سایت فروشگاهی و بازطراحی سایت خود از وبکده مشاوره بگیرید.
 
از این رو طراحی سایت فروش لباس هم برای خریداران و هم برای فروشندگان مزایای بسیاری را به همراه دارد و فرآیند خرید و فروش را بسیار آسان‌تر و البته لذت‌ بخش‌تر ساخته است. برای طراحی سایت پوشاک باید به برخی اصول فنی مربوط به برنامه نویسی و راه اندازی سایت توجه داشته باشید و امکانات موردنیاز کاربران را نیز فراهم آورید. اما یک فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارد و به چه صورت طراحی می‌شود؟ در ادامه این مطلب همه آنچه که باید درباره طراحی سایت پوشاک بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با امکانات فروشگاه لباس اینترنتی آشنا خواهیم کرد. با وبکده همراه باشید.
اهمیت طراحی سایت پوشاک
همانطور که اشاره کردیم، خرید اینترنتی چند سالی است که در میان مردم رواج پیدا کرده است و امروزه حتی خرید مایحتاج روزانه نیز به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می‌شود. بنابراین طراحی سایت پوشاک برای فروش لباس نیز نوعی کسب و کار امروزی و مدرن است که در صورت طراحی اصولی می‌تواند به منبع درآمد قابل توجهی تبدیل شود. اگر صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید با ساخت فروشگاه اینترنتی لباس می‌توانید حوزه فعالیت خود را گسترش داده و دیگر به مشتریان شهر خود محدود نباشید. یعنی با طراحی سایت می‌توانید محدودیت‌های جغرافیایی را کنار زده و به طیف گسترده‌تری از مشتریان خدمات رسانی کنید.
 
از طرفی دیگر اگر فروشگاه فیزیکی ندارید نیز با طراحی سایت پوشاک می‌توانید یک فروشگاه مجازی راه اندازی کرده و کسب و کار اینترنتی و مستقل خود را داشته باشید. بنابراین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لباس پلی برای پیشرفت افراد مشغول در حوزه پوشاک و نقطه شروع برای افرادی است که قصد دارند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنند. در این میان خریداران نیز در هر زمان و مکان می‌توانند از وب سایت‌ها و صفحات اینترنتی فروش پوشاک بازدید کرده و لباس‌های موردنظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش دهند.
چه زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاه لباس مناسب است؟
پیش از انجام هرگونه اقدام در راستای طراحی سایت پوشاک ابتدا باید زبان برنامه نویسی سایت را انتخاب کنید تا از طریق مجموعه‌ای از کد گذاری‌ها و نشانه‌ گذاری‌ها بتوانید صفحات مختلف وب سایت خود را طراحی کرده و آنها را متناسب با نیاز کاربران توسعه دهید. برای طراحی سایت فروشگاه پوشاک و یا هر نوع وب سایت دیگری، زبان‌های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید وب سایت خود را طراحی کنید. این زبان‌های برنامه نویسی هریک دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
 
طراحی سایت فروشگاه لباس با html
Html یک زبان نشانه گذاری پایه و اساسی برای طراحی صفحات سایت است. از html برای قرار دادن اجزای مختلف یک صفحه همچون عناوین، متن‌ها، تصاویر و غیره در سایت استفاده می‌شود. اما این زبان نشانه گذاری هیچگونه استایل و یا قابلیت خاص جهت ویرایش عناصر موجود در یک صفحه نداشته و به همین دلیل برای طراحی سایت پوشاک با html باید از زبان css استفاده کنید؛ زیرا این زبان به خوبی از html پشتیبانی کرده و در واقع مکمل آن محسوب می‌شود. طراحی سایت پوشاک با html و css به شما امکان می‌دهد تا بتوانید صفحات فروشگاه آنلاین لباس خود را به صورت استاندارد طراحی کرده و آنها را بر اساس سلیقه خود نیز تغییر دهید. html ساختار کلی سایت را طراحی می‌کند و css نیز ساختار ظاهری آن همچون رنگ، فونت، تصاویر پس زمینه و غیره را از حالت پیش فرض به حالت موردنظر شما تغییر می‌دهد.
 
طراحی سایت فروشگاه لباس
 
طراحی سایت فروشگاه لباس اینترنتی با php
php مخفف عبارت Hypertext Preprocessor (پیش پردازنده‌های ابرمتن) است که یک زبان برنامه نویسی یا اسکریپت نویسی متن باز و سمت سرور بوده و بخش عمده کارکرد و فعالیت آن در قسمت پردازشی و بک اند وب سایت است. php در بخش ارائه اطلاعات مختلف به پایگاه داده‌های سایت (Database) فعالیت می‌کند و برای راه اندازی و ایجاد صفحات مختلف سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. php یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است که تقریبا 82 درصد از وب سایت‌های طراحی شده در فضای وب با استفاده از این زبان طراحی و توسعه داده شده‌اند. از مزایا طراحی سایت فروشگاه لباس با php می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
 
سرعت و امنیت بالا
انعطاف پذیری بالا جهت ویرایش کدهای نوشته شده
قابلیت سفارشی سازی سایت
ارائه ابزارهای پیشرفته و کاربردی
امکان ادغام با پلتفرم‌های مختلف
این زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت پوشاک گزینه بسیار مناسبی است که به صورت متن باز و رایگان در اختیار شما قرار دارد.
 
فروشگاه لباس آنلاین
 
طراحی سایت سایت پوشاک با پایتون
پایتون (Python) نیز یکی دیگر از زبان‌های برنامه پرطرفدار برای طراحی سایت است که به عنوان یکی از زبان‌های محبوب در میان برنامه نویسان مبتدی تا حرفه‌ای شناخته می‌شود. پایتون در عین سادگی امکانات کاربردی بسیاری را برای طراحی سایت پوشاک در اختیار شما قرار می‌دهد و دارای فریم ورک‌های کاربردی همچون جنگو و فلسک است که با کمک آنها می‌توانید زیرلایه‌های تخصصی سایت خود طراحی نمایید. برخی از اصلی‌ترین مزایای طراحی سایت پوشاک با پایتون شامل:
 
سهولت پیاده سازی و اجرا
طراحی انعطاف پذیر
درک آسان‌تر کدها و کدنویسی ساده‌
دارا بودن ابزارهای پیشرفته جهت عیب یابی سایت
ارائه ابزارهای کاربردی
بسیاری از توسعه دهندگان در هنگام انتخاب زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت پوشاک میان php و پایتون مردد می‌شوند. هریک از این دو زبان برنامه نویسی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و می‌توانند وب سایت شما را به صورت حرفه‌ای طراحی و راه اندازی کنند. اما پایتون نسبت به php یک زبان برنامه نویسی جدیدتر و پیشرفته‌تری است که امکانات بیشتری را برای طراحی وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد و در حال حاضر از محبوبیت بالاتری برخوردار است. اما با این حال php نیز به عنوان یک زبان برنامه نویسی قدیمی، امن و باکیفیت شناخته می‌شود که در طراحی وب سایت‌های بی شماری مورد استفاده قرار گرفته است.
مراحل طراحی و امکانات فروشگاه اینترنتی پوشاک
پس از انتخاب زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت پوشاک باید ساختار فنی و ظاهری آن را نیز طراحی کرده و امکانات موردنیاز کاربران را در سایت قرار دهید. سایر مراحل و امکانات موردنیاز برای طراحی سایت فروشگاه پوشاک شامل:
 
انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب
سیستم مدیریت محتوا (CMS) ساختار کلی سایت را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش کدنویسی بتوانند وب سایت موردنظر خود را طراحی کنند. در میان CMSهای مختلف موجود برای طراحی سایت، دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) و دات نت نیوک (DotNetNuke) به عنوان بهترین سی ام اس‌های فروشگاه ساز شناخته می‌شوند که امکانات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهند. طراحی سایت فروشگاه لباس با وردپرس بسیار رایج و البته ساده است و طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های اینترنتی لباس با استفاده از این cms کاربردی طراحی شده‌اند.
 
سیستم مدیریت محتوای دات نت نیوک نیز دارای ابزارها و امکانات متنوعی است که به شما امکان می‌دهد تا فروشگاه لباس آنلاین خود را تماما بر اساس سلیقه خودتان طراحی نمایید. سیستم مدیریت محتوای دات نت نیوک برای راه اندازی وب سایت‌های فروشگاهی بزرگ و تخصصی گزینه بسیار مناسبی نسبت به سایر cmsها حتی وردپرس است. انتخاب از میان طراحی سایت پوشاک با وردپرس یا دات نت نیوک به میزان بزرگی فروشگاه آنلاین شما بستگی دارد. اما با این وجود هر دو سیستم مدیریت محتوا به صورت رایگان متن باز در دسترس قرار دارند و ابزارهای کاربردی را جهت طراحی سایت پوشاک در اختیار شما قرار می‌دهند.
 
سئو و بهینه سازی سایت
سئو و بهینه سازی سایت به عنوان مهم‌ترین مرحله طراحی سایت پوشاک در نظر گرفته می‌شود که موجب کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجوی گوگل و بهبود تجربه کاربران در هنگام بازدید از سایت خواهد شد. زمانی فروشگاه اینترنتی پوشاک خود را بر اساس اصول سئو راه اندازی کنید در معرض دید طیف گسترده‌ای از کاربران هدف قرار می‌گیرید و میزان فروشتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مواردی همچون سرعت و امنیت بالای سایت، واکنشگرا بودن، تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی و بهینه سازی تصاویر نیز از جمله اقدامات مرتبط با سئو سایت هستند که تاثیر مستقیمی بر کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و بهبود تجربه کاربران در هنگام بازدید از سایت خواهند داشت.
طراحی ساده
طراحی ساده و کاربرپسند نیز مرحله مهمی از طراحی سایت پوشاک است که در واقع به شکل ظاهری سایت و جذابیت بصری آن اشاره دارد. شما به عنوان طراح یا مدیر سایت باید فروشگاه اینترنتی خود را به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی کنید تا کاربران به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند خرید خود را انجام دهند. بنابراین طراحی ساده و سهولت کار با سایت موجب افزایش میزان فروش شما خواهد شد.
 
نوار جستجو
نوار جستجو یکی از امکانات کاربردی فروشگاه اینترنتی لباس است که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند محصول موردنظر خود را از میان محصولات مختلف سایت پیدا کنند. با استفاده از این قابلیت کاربران به راحتی می‌توانند نام و یا کد محصول دلخواه خود در نوار جستجو تایپ کرده و در عرض چند ثانیه آن را پیدا کنند.
دسته بندی محصولات
از دیگر امکانات مهم سایت پوشاک سایت می‌توانیم به قابلیت دسته بندی محصولات اشاره کنیم که تاثیر بسزایی بر بهبود تجربه خرید کاربران خواهد داشت. یک وب سایت فروش پوشاک طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف لباس زنانه، مردانه و بچگانه را به فروش می‌رساند که در هر دسته بندی نیز انواع مختلف پوشاک قرار می‌گیرد. زمانی که اجناس خود را در دسته بندی‌های مجزا قرار دهید و برای آنها فیلتر جستجوی مختلفی بر اساس نوع لباس‌ها، جدیدترین محصولات، ارزان‌ترین و یا پرطرفدارترین محصولات تعریف کنید، کاربران به سادگی می‌توانند محصولات دلخواه خود را در وب سایت پیدا کنند.
ارائه تصاویر باکیفیت از محصولات
ارائه تصاویر باکیفیت از محصولات نیز یکی دیگر از امکانات مهم و حیاتی فروشگاه اینترنتی پوشاک است که نقش حائز اهمیتی را در میزان فروش آن ایفا می‌کند. با تهیه عکس‌های متعدد از لباس‌ها می‌توانید جزئیات و ویژگی‌های شاخص آنها را به مشتریان نشان دهید تا با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام نمایند. به یاد داشته باشید که کاربران تنها با دیدن تصاویر یک محصول نسبت به خرید آن ترغیب می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید تصاویر باکیفیتی از محصولات خود تهیه کنید تا تجربه خرید لذت بخشی از خرید اینترنتی را برای مشتریان رقم بزنید.
 
نوشتن توضیحات محصولات
تولید محتوا و نوشتن مشخصات و ویژگی‌های محصولات، قابلیت مهم دیگری است که در هنگام طراحی سایت پوشاک باید به آن توجه داشته باشید. شما باید توضیحات دقیقی از ویژگی‌های لباس‌های خود همچون جنس پارچه، جدول سایزبندی، رنگ بندی، قیمت و غیره را در پایین تصاویر مربوط به آن درج کند تا کاربران با مطالعه این بخش و مشاهده عکس‌ها بتواناد درباره محصول دلخواه خود اطلاعات لازم را کسب نمایند.
پشتیبانی آنلاین
بخش پشتیبانی آنلاین جهت برقراری ارتباط با مشتریان یکی دیگر از امکانات مهمی است که در هنگام طراحی سایت پوشاک باید به آن توجه داشته باشید. بخش پشتیبانی آنلاین سایت به منظور برطرف کردن مشکلات کاربران و پاسخگویی به سوالات آنان طراحی می‌شود. قابلیت چت آنلاین و برقراری تماس با تیم پشتیبانی، دو روش متداول جهت برقراری ارتباط با مشتریان و پاسخگویی به مشکلات آنها است که یک فروشگاه اینترنتی لباس معتبر و قابل اعتماد باید از آن برخوردار باشد.
 
با در نظر داشتن این موارد مهم در هنگام طراحی سایت پوشاک و انتخاب زبان برنامه نویسی و یا سیستم مدیریت محتوای مناسب می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی لباس حرفه‌ای طراحی کرده و کوتاه‌ترین زمان ممکن، توجه و اعتماد کاربران را جلب نمایید.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران

۱۰ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در تهران اقدامی کارآمد و هوشمندانه در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف است که به آنها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارائه دهند. خوشبختانه شرکت‌های طراحی سایت متعددی در تهران وجود دارند که می‌توانند در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما کمک کرده و وب سایت فروشگاهی‌تان را به صورت حرفه‌ای و استاندارد طراحی نمایند. اما در میان شرکت‌های مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند، انتخاب یک شرکت مناسب و معتبر جهت طراحی سایت فروشگاهی در تهران کمی دشوار و چالش برانگیز است. از این رو باید پیش از سپردن طراحی سایت فروشگاهی خود به یک شرکت طراحی سایت، اطلاعات کاملی درباره آن و همچنین خدمات و امکانات موردنیاز یک فروشگاه اینترنتی کاربرپسند بدست آورید. طراحی سایت فروشگاهی در تهران مزایای بسیاری را برای شما به همراه دارد؛ البته به شرط آنکه به صورت اصولی راه اندازی شود. در ادامه این مطلب تمامی نکاتی که در مراحل انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی در تهران باید به آنها توجه داشته باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با امکانات و خدمات سایت‌های فروشگاهی نیز آشنا خواهیم کرد. با وبکده همراه باشید.
مزایای طراحی سایت فروشگاهی در تهران
همانطور که اشاره کردیم، در شهر تهران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت بسیاری وجود دارند که وب سایت فروشگاهی شما را به صورت حرفه‌ای راه اندازی می‌کنند. برترین شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی در تهران فعالیت دارند و در این حوزه نیز دارای سوابق درخشانی هستند. بنابراین مهم‌ترین مزیت طراحی سایت فروشگاهی در تهران این است که دیگر دغدغه‌ای بابت حرفه‌ای بودن مجموعه‌ها نداشته و با خیال آسوده می‌توانید صفر تا صد مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به آنها بسپارید. شرکت‌های طراحی سایت در تهران علاوه بر طراحی اصلی و حرفه‌ای وب سایت‌های فروشگاهی همچنین با استفاده از جدیدترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات قادر به جذب مشتریان زیادی برای شما نیز هستند.
موفقیت یک وب سایت فروشگاهی به دو عامل مهم بستگی دارد: 1) طراحی اصولی و حرفه‌ای 2) جلب توجه و اعتماد مشتریان. این دو عامل در واقع مکمل یکدیگر هستند و در صورت عدم وجود یکی از آنها، فروشگاه اینترنتی شما بازدهی مورد انتظارتان را نخواهد داشت. بهترین شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی در تهران با در نظر داشتن این دو عامل مهم و تاثیرگذار، وب سایت شما را طراحی کرده و آن را مطابق با استانداردها و قوانین گوگل در دسترس طیف گسترده‌ای از کاربران جدید قرار می‌دهند. بنابراین اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، طراحی سایت فروشگاهی در تهران بهترین گزینه پیش روی شما است.
 
 
مراحل انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی در تهران
انتخاب یک شرکت مناسب جهت سپردن امور مربوط به طراحی سایت فروشگاهی در تهران تنها چالش شما در زمینه توسعه کسب و کارتان است. یعنی زمانی که بهترین و مناسب‌ترین شرکت را جهت طراحی وب سایت خود انتخاب کردید، دیگر نیاز به انجام هیچگونه اقدامی ندارید. انتخاب یک شرکت قابل اعتماد در میان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت کمی دشوار است اما با در نظر داشتن برخی موارد مهم می‌توانید این کار را به درستی انجام دهید. در قدم اول ابتدا باید با تحقیق و جستجو، فهرستی از شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای طراحی سایت فروشگاهی در تهران تهیه کنید. پس از آن باید فاکتورهای مهم زیر را درباره هریک از آنها مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین شرکت را جهت طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نمایید. مراحل انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی در تهران شامل:
بررسی وب سایت اصلی شرکت منتخب
بررسی وب سایت اصلی شرکت به عنوان اولین قدم در جهت تحقیق و بررسی کیفیت خدمات آن در زمینه طراحی سایت فروشگاهی در تهران شناخته می‌شود. وب سایت یک شرکت طراحی سایت بهترین نمونه کار آن است که به طور واضح کیفیت خدمات آن را به شما نشان می‌دهد. برای بررسی دقیق وب سایت شرکت منتخب خود باید به عنوان بازدیدکننده وارد سایت آن شوید و سپس موارد مهمی همچون رابط کاربری سایت، طراحی بصری، سرعت بارگذاری سایت، ریسپانسیو (واکنشگرا) بودن سایت، کیفیت تصاویر، سهولت دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف سایت و کیفیت محتواهای آن را به دقت مورد سنجش قرار دهید. اگر تمامی این موارد در سایت موردنظر از کیفیت بالایی برخوردار باشند، آنگاه می‌توانید آن را در فهرست گزینه‌های منتخب خود جهت طراحی سایت فروشگاهی در تهران نگه دارید. اگر وب سایتی حتی در یک مورد از موارد بالا دارای ضعف و مشکل باشد باید آن را از فهرست خود حذف نمایید.
بررسی نمونه کارهای شرکت
بررسی نمونه کارهای یک شرکت نیز مرحله مهم دیگری در فرآیند انتخاب شرکت مناسب جهت طراحی سایت فروشگاهی در تهران محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی بر تصمیم گیری شما خواهد داشت. تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت دارای بخشی تحت عنوان «نمونه کارها» هستند که در این بخش آدرس چندین مورد از وب سایت‌هایی که طراحی کرده‌اند را قرار می‌دهند تا مشتریان با بررسی آنها بتوانند با روش و کیفیت کار آنها آشنا شوند. در هنگام مشاهده نمونه وب سایت‌های طراحی شده توسط شرکت موردنظر باید تمامی نکاتی که در هنگام بازدید از سایت اصلی شرکت مورد بررسی قرار دادید را مجددا در این وب سایت‌های نمونه نیز بررسی کنید. آیا وب سایت‌ها دارای ساختار ظاهری مناسبی هستند؟ سرعت بارگذاری آنها چگونه است؟ آیا محتوای معرفی محصولات آنها جامع و کامل است؟ آیا در موبایل نیز به خوبی نمایش داده می‌شوند؟ با بررسی دقیق چندین نمونه کار از شرکت‌های منتخب خود به راحتی می‌توانید شرکت‌های غیر حرفه‌ای را حذف کرده و فهرست خود را خلوت‌تر کنید.
 
 
دریافت مشاوره از شرکت
در این مرحله احتمالا شرکت‌های کمی در فهرست شما باقی مانده‌اند که باید همچنان به مقایسه آنها با یکدیگر و بررسی کیفیت خدماتشان ادامه دهید. در این مرحله به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هر شرکت باید از بخش «ارتباط با ما» که معمولا در پایین وب سایت قرار دارد با شرکت مربوطه تماس گرفته و درباره خدمات آنها و روش‌های طراحی سایت فروشگاهی در تهران سوالات خود را مطرح کنید. با برقراری تماس تلفنی می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را درباره خدمات شرکت‌ها بدست آورده و از همه مهم‌تر آنکه رفتار مشاوران آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید.
نحوه پاسخگویی واحد مشاوره به سوالات و ابهامات مشتری نیز نقش تعیین کننده را در انتخاب یک شرکت به عنوان شرکت طراح سایت فروشگاهی شما ایفا می‌کند. مواردی همچون رفتار محترمانه، ارائه توضیحات کامل درباره خدمات و صرف زمان کافی جهت مشاوره مشتریان، مهم‌ترین نکاتی هستند که در زمان برقراری تماس تلفنی با یک شرکت طراحی سایت باید به آنها توجه داشته باشید. در این مرحله نیز احتمالا نام چندین شرکت را از فهرست خود حذف خواهید کرد و تنها دو الی سه شرکت در لیست شما باقی خواهند ماند. برای انتخاب از میان این شرکت‌ها نیز باید مراحل بعدی را طی کنید.

رایانش ابری چیست؟

۸ بازديد
رایانش ابری یا سرویس محاسبات ابری چیست و چه کاربردی دارد؟ 
رایانش ابری ارائه دهنده انواع مختلف خدمات رایانه‌ای از جمله سرورها، ذخیره ‌سازی اطلاعات، پایگاه داده، شبکه، برنامه‌های نرم افزاری، هوش مصنوعی، تجزیه ‌و ‌تحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت است. هدف اصلی رایانش ابری ارائه خدمات نوآورانه با سرعت بالاتر و از طریق منابع انعطاف پذیرتر است تا در زمان و هزینه سازمان‌ها و کسب و کارها صرفه جویی شود. این سرویس بنا بر دلایل مختلفی از جمله صرفه جویی در هزینه‌ها، افزایش میزان بهره وری، سرعت و کارایی، عملکرد بهینه و امنیت بالا، گزینه مناسبی برای مشاغل محسوب می‌شود.
برای سفارش طراحی سایت و سئو سایت با وبکده تماس بگیرید.
بسیاری از سازمان‌های بزرگ پیش از ظهور رایانش ابری برای ذخیره سازی اطلاعات و سازماندهی امور روزانه خود چاره‌ای جز خرید سرور، تجهیزات و زیرساخت‌های موردنیاز نداشتند. انجام این کار علاوه بر صرف هزینه هنگفت، مشکلات دیگری از جمله چالش‌های کپی برداری، دسترسی و نگهداری اطلاعات بر روی هاردهای متعدد را نیز به همراه داشت. احتمال مفقود شدن و یا پاک شدن اطلاعات مهم نیز مشکل بزرگ دیگری بود که کسب و کارها با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. اما پیدایش خدمات مبتنی بر ابر این مشکلات را به طور کلی برطرف نمود. رایانش ابری با ارائه فضای ابری (فضای ذخیره سازی آنلاین) به شما کمک می‌کند تا تنها با پرداخت هزینه اندک خدمات ابری و بدون نیاز به ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی بتوانید تمامی اطلاعات مهم خود را بر روی یک فضای خارجی ذخیره کرده و در هر زمان و مکان نیز به آنها دسترسی داشته باشید.
این سرویس همچنین برای پردازش و انجام عملیات‌هایی از جمله حسابداری، کنترل موجودی، منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز کاربرد دارد. البته نمونه‌های متعددی از برنامه‌های رایانش ابری نیز وجود دارند که هم توسط مشاغل و هم کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع سرویس‌های ابری، پلتفرم‌های پخش صدا یا تصویر است که فایل‌های رسانه‌ای واقعی از راه دور در آنها ذخیره می‌شوند. نمونه‌های بارز دیگر ذخیره سازی اطلاعات توسط سیستم رایانش ابری شامل پیام رسان Telegram، Google Drive، Dropbox، OneDrive و Box است.
Cloud Computing چگونه کار می کند؟
سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که رایانش ابری چگونه تمامی این کارها را انجام می‌دهد؟ رایانش ابری با امکان دسترسی به داده‌ها و برنامه‌های کاربردی ابری از طریق اینترنت از سمت سرورهای فیزیکی، پایگاه‌های اطلاعاتی و رایانه‌ها به دستگاه‌های سرویس گیرنده کار خود را انجام می‌دهد. رایانش ابری به شدت به فناوری‌های مجازی ‌سازی (Virtualization) و اتوماسیون (Automation) وابسته است.
فناوری مجازی‌ سازی امکان ارائه آسان خدمات و سیستم‌های ابری زیربنایی را در موجودیت‌های منطقی که کاربران می‌توانند درخواست و استفاده کنند را امکان ‌پذیر می‌سازد. فناوری اتوماسیون نیز همانطور که از نام آن پیداست، سطح بالایی از خدمات اتوماتیک را برای تامین منابع، اتصال خدمات و انجام امور بدون دخالت مستقیم کارکنان فناوری اطلاعات ارائه‌ دهنده خدمات ابر را به کاربران ارائه می‌دهد.
انواع مدل رایانش ابری
خدمات رایانش ابری یا محاسبات ابری به طور کلی به سه دسته طبقه بندی می‌شوند که هریک از آنها کارکرد و امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند. انواع مدل رایانش ابری شامل:
زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)
زیرساخت به عنوان سرویس (Infrastructure as a Service) یا به اختصار IaaS یکی از انواع مدل رایانش ابری است که یک لایه خدمات ابری پایه محسوب می‌شود و به سازمان‌ و شرکت‌ها امکان می‌دهد سرورهای زیرساخت فناوری اطلاعات، ذخیره سازی، شبکه‌ها و سیستم عامل‌های موردنیاز خود را از یک ارائه دهنده ابری اجاره کنند. IaaS همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا منابع دلخواه خود را از انبارهای سرور فیزیکی خام، ذخیره و تهیه نمایند. علاوه بر این، IaaS به کاربران این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های از پیش پیکربندی شده را برای انجام امور تخصصی مانند متعادل سازی بار ترافیکی، پایگاه‌های داده و سرورهای ایمیل رزرو کنند.
پلتفرم به‌ عنوان سرویس (PaaS)
پلتفرم به ‌عنوان سرویس (Platform as a Service) یا به اختصار PaaS نیز یکی دیگر از انواع مدل رایانش ابری است که ابزارهای مهم جهت طراحی و توسعه نرم ‌افزار را فراهم می‌کند. PaaS در واقع نوعی زیرساخت ابری است که بر روی IaaS ساخته شده است و منابعی را جهت ساخت ابزارها و برنامه‌های کاربردی در سطح کاربر را فراهم می‌آورد. این مدل از رایانش ابری همچنین زیرساخت‌های اساسی شامل منابع محاسباتی، شبکه و ذخیره سازی و همچنین ابزارهای توسعه، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و میان افزار را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به زبان ساده‌تر PaaS به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای عرضه شده شده توسط ارائه ‌دهنده، برنامه‌های کاربردی و نرم ‌افزارهای متنوعی را طراحی کنند.
نرم‌ افزار به ‌عنوان سرویس (SaaS)
نرم‌ افزار به ‌عنوان سرویس (Software as a Service) یا به اختصار SaaS نیز مدل دیگری از رایانش ابری است که در واقع به عنوان متداول‌ترین مدل آن شناخته می‌شود. SaaS برنامه‌های نرم افزاری را از طریق اینترنت و بر اساس تقاضا و معمولا با پرداخت حق اشتراک ارائه می‌دهد؛ یعنی کاربران دیگر نیازی به دانلود و نصب برنامه‌ها بر روی رایانه خود ندارند و تمامی آنها به صورت جامع و آماده از طریق اینترنت در اختیار آنها قرار می‌گیرند. ارائه‌ دهندگان این سرویس رایانش ابری، برنامه‌ها را میزبانی و مدیریت می‌کنند و در صورت نیاز نیز آنها را ارتقا داده و مشکلات نرم افزاری‌شان را نیز برطرف خواهند کرد. معروف‌ترین نمونه‌های SaaS شامل سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری، مایکروسافت آفیس 365، برنامه‌های ایمیل وب، ابزارهای بهره ‌وری همچون Jira و Confluence، ابزارهای تجزیه و تحلیل، ابزارهای نظارت و برنامه‌های چت است.
 
 
 
 
 

گوگل لایت هاوس چیست؟

۸ بازديد
گوگل لایت هاوس (Google Lighthouse) یا فانوس دریایی گوگل یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای گوگل است که استفاده از آن برای هر وب مستر یک ضرورت به حساب می‌آید. اما گوگل لایت هاوس چیست و چه کاربردی دارد؟ گوگل لایت هاوس یک ابزار کاربردی و رایگان است که با بررسی بخش‌های مختلف صفحات یک وب سایت، گزارش کاملی از عملکرد فنی آن در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید وب سایت خود را بر اساس استانداردهای گوگل بهینه سازی کنید. ابزار Lighthouse با ارزیابی دقیق و کامل یک وب سایت، ایرادات و اشکالات آن را پیدا کرده و سپس راه حل‌هایی را جهت بهبود و برطرف ساختن مشکلات فنی آن به شما ارائه خواهد داد.

برای پشتیبانی و خدمات سئو سایت خود و سفارش طراحی سایت فروشگاهی با وبکده در ارتباط باشید.

احتمالا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که تمامی اصول و قوانین مربوط به سئو را در وب سایت خود اجرا کردید اما در صفحه نتایج گوگل، رتبه مطلوبی بدست نیاورده‌اید. گوگل لایت هاوس به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را با الگوریتم‌ها و استانداردهای گوگل همسو کرده و آن را به وب سایتی حرفه‌ای و کاربرپسند تبدیل نمایید. در ادامه این مطلب از وبکده به رایج‌ترین پرسش شما یعنی گوگل لایت هاوس چیست پاسخ داده و همه آنچه که باید درباره این ابزار کاربردی بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.
 
گوگل لایت هاوس چیست؟
برای پاسخ صریح و روشن به پرسش گوگل لایت هاوس چیست ابتدا بهتر است نگاهی به تعریف ساده گوگل درباره این ابزار کاربردی بیندازیم:
«گوگل لایت هاوس یک ابزار رایگان، متن باز و خودکار جهت بررسی و بهبود عملکرد، کیفیت و تصحیح برنامه‌های راه اندازی شده در یک وب سایت است».
بر اساس این تعریف ابزار Lighthouse بخش‌هایی از وب سایت که موجب افت عملکرد و رقم خوردن تجربه کاربری منفی می‌شوند را شناسایی کرده و آنها را در قالب یک گزارش جامع و کامل در اختیار شما قرار می‌دهد. البته گوگل لایت هاوس به کیفیت بخش‌های مختلف سایت نمره‌ای از 1 تا 100 می‌دهد و در کنار آن راهکارهایی را جهت بهبود و افزایش کیفیت صفحات سایت نیز ارائه خواهد داد. بنابراین با استفاده از ابزار گوگل لایت هاوس می‌توانید وب سایت خود را به طور کامل مورد ارزیابی قرار داده و تمامی بخش‌های آن را مطابق با استانداردها و الگوریتم‌های گوگل بهینه سازی نمایید.
 
 
گوگل لایت هاوس چه کاربردی دارد؟
هنگامی که URL یکی از صفحات وب سایت خود را در گوگل لایت هاوس وارد می‌کنید، این ابزار شروع به انجام انبوهی از آزمایش‌ها بر روی صفحه موردنظر می‌کند تا گزارش جامع و کاملی از آن تهیه کرده و عملکرد صفحه را با شرح جزئیات کامل در اختیار شما قرار دهد. پس از تکمیل و ارائه گزارش می‌توانید مواردی که ابزار Lighthouse به آن اشاره کرده است را به طور مجزا مورد بررسی قرار داده و با مطالعه راهکارهای ارائه شده نیز نسبت به بهینه سازی صفحه موردنظر اقدام نمایید.
همانطور که اشاره کردیم، گوگل لایت هاوس میزان کیفیت یک صفحه را از طریق امتیازدهی از 1 تا 100 تعیین می‌کند؛ یعنی برای هر عاملی که مورد بررسی قرار می‌دهد یک امتیاز در نظر گرفته و آن را در قالب یک نمودار دایره با رنگ‌های مختلفی همچون سبز (عالی)، نارنجی (متوسط) و قرمز (ضعیف) نمایش می‌دهد. با مشاهده این امتیازات و مطالعه راهکارهای ارائه شده در گزارش گوگل لایت هاوس به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی و تخصصی می‌توانید نقاط ضعف و قوت صفحات سایت خود را شناسایی کرده و آنها را برطرف نمایید.
 
گوگل لایت هاوس چه مواردی را ارزیابی می کند؟
سوال مهمی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که ابزار Lighthouse چه فاکتورهایی را در وب سایت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد؟ گزارش گوگل لایت هاوس به پنج بخش مختلف تقسیم می‌شود که این موارد شامل:
  • عملکرد (Performance)
  • بهترین اقدامات (Best Practices)
  • قابلیت دسترسی (Accessibility)
  • سئو صفحات (SEO)
  • وب اپلیکیشن‌های پیش ‌رونده (Progressive Web App)
 
هریک از این موارد با درج امتیاز و توضیح دقیق در گزارش گوگل لایت هاوس ذکر می‌شوند که بررسی آنها به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را مطابق با استانداردهای گوگل بهینه سازی کنید. با این حال نمرات ابزار Lighthouse به هر بخش ممکن است در طول زمان تغییر پیدا کند؛ زیرا گوگل دائما در حال به روزرسانی الگوریتم‌ها و معیارهای رتبه بندی خود بوده و بدیهی است که این تغییرات بر امتیازات گوگل لایت هاوس بی تاثیر نخواهند بود.
نمره قابل قبول در گزارش گوگل لایت هاوس عددی بین 50 الی 89 بوده و نمره عالی نیز بین 90 الی 100 است. بنابراین هدف اصلی شما این است که در هر بخش امتیازی بین 90 الی 100 کسب کنید. حال بیایید نگاهی به جزئیات این پنج دسته مختلف در گزارش ابزار گوگل لایت هاوس بیندازیم:
 
عملکرد (Performance)
معیار «عملکرد» عمدتا به تحلیل و بررسی سرعت بارگذاری صفحات یک وب سایت و یا اپلیکیشن می‌پردازد. تمرکز گوگل لایت هاوس در این بخش ارزیابی سرعت دسترسی کاربران به محتوای صفحات سایت است که برای تحلیل آن 6 فاکتور زیرا را مورد بررسی قرار می‌دهد:
  • First Contentful Paint: مدت زمان بارگذاری و نمایش اولین متن یا محتوای تصویری برای کاربران
  • First Meaningful Paint: مدت زمان بارگذاری و نمایش محتوای اصلی سایت برای کاربران
  • Speed Index: مدت زمان بارگذاری عناصر بصری یک صفحه برای کاربران
  • Time to Interactive: مدت زمان برقراری تعامل کامل کاربران با عناصر و محتواهای موجود در یک صفحه
  • First CPU Idle: میزان این معیار زمانی اندازه گیری می‌شود که یک صفحه دارای تعامل حداقلی باشد و یا زمانی که فعالیت یک صفحه به قدر کافی پایین باشد تا بتواند ورودی کاربر را مدیریت کند
  • Estimated Input Latency: مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه از سایت و یا اپلیکیشن به درخواست کاربر پاسخ دهد؛ این مدت زمان در حالت ایده آل باید زیر 5 ثانیه باشد
گزارش بخش عملکرد گوگل لایت هاوس شامل قسمتی تحت عنوان Opportunities (فرصت‌ها) است که در آن پیشنهادات و راهکارهایی را جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت ارائه می‌دهد. راهکارهای این بخش شامل اقداماتی همچون فشرده سازی حجم تصاویر، غیرفعال کردن CSSهای غیرقابل استفاده، فشرده سازی JavaScript، جلوگیری از افزایش اندازه بیش از حد DOMها، جلوگیری از Redirectها، کاهش منابع بلاک کننده رندرها و غیره است.