جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مهر ماه 1402

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

سایت تک صفحه ای چیست؟

۱۰ بازديد

 

در واقع هدف از طراحی وب سایت های تک صفحه ای ایجاد یک تجربه کاربری مانند دسکتاپ بوده است که تمامی ویژگی های آن در یک صفحه قرار می گیرد. به طور کلی طراحی سایت حرفه ای در 2 مدل چند صفحه ای و تک صفحه ای طراحی می شوند. اما در ایران اکثر سایت های چند صفحه ای طراحی می شوند. سایت های تک صفحه ای برای افرادی استفاده می شود که می خواهند خود را معرفی کنند. تمامی محتوای وب سایت تک صفحه ای در یک صفحه بارگذاری می شود، بنابراین برای دسترسی کاربر به بخش های مختلف، امکان پرش به مقصد مورد نظر با لینک های ناوبری وجود دارد.

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای و چند صفحه ای

سایت تک صفحه ای بیشتر با هدف نگه داشتن کاربر در یک صفحه و ارائه تجربه کاربری ساده تری ارائه می شود و این مدل سایت با قرار دادن تمامی مطالب در یک محیط ایجاد می شود. با توجه به اینکه در وب سایت های چند صفحه ای نیاز به پیاده سازی تکنولوژی و محتوای متفاوتی داریم در نتیجه این مراحل روی سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد.طبیعی است که یک وب سایت چند صفحه ای برای وب سایت های فروشگاهی ضروری است و ممکن است کاربر از چنین وب سایتی رضایت کامل داشته باشد.

از نظر محتوا، سایت های چند صفحه ای محتوای بیشتری نسبت به سایت های مینی دارند.

ui وب سایت های چند صفحه ای سطوح و شکل های متفاوتی نسبت به وب سایت مینی دارند.

تقسیم بندی اطلاعات در سایت های چند صفحه ای کاملتر و مجزاتر از سایت های تک صفحه ای است.

وب سایت های چند صفحه ای مهم تر از وب سایت های تک صفحه ای هستند. اما از طرف دیگر، وب سایت های تک صفحه ای تجربه کاربری راحتی دارند.

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و طراحی وب سایت طلا و جواهر کلیک کنید.

مزایای سایت های تک صفحه ای

- با تغییر درخواست ها از سمت کلاینت و کاهش کدهای جاوا و برنامه نویسی، سرعت بارگذاری این سایت ها افزایش می یابد.

- تجربه کاربری آسان تری خواهید داشت.

- طراحی UI ساده تر است و به همین دلیل تمام ویژگی ها در اختیار کاربر قرار می گیرد.

- به دلیل ریسپانسیو بودن به راحتی در صفحات موبایل نمایش داده می شود که نکته مهمی برای سئو است.

- سایت های تک صفحه ای نرخ تبدیل بالاتری نسبت به وب سایت های چند صفحه ای دارند.

- استفاده از دکمه CTA در وب سایت های کوچک به دلیل بالا و پایین رفتن صفحه راحت تر است.

- سایت های تک صفحه ای به دلیل ماهیت داستانی مورد توجه مخاطب قرار می گیرند.

- اصول تغییر و به روز رسانی این سایت ها آسان تر است.

-از آنجایی که این سایت ها بیشتر برای ارائه اطلاعات طراحی شده اند، اغلب برای صفحات رزومه، نمونه ها و طرح های مرتبط مانند نمونه کارها استفاده می شوند. در نتیجه کاربر مستقیماً سر اصل مطلب می رود.

- پرهیز از طراحی لبه ها در این سبک از طرح ها

معایب سایت های تک صفحه ای

بهینه سازی یک سایت تک صفحه ای برای سئو دشوارتر است.

شما در تولید محتوا محدود هستید.

شما همیشه باید یک وب سایت به روز شده را به گوگل و جامعه کاربران ارسال کنید. اما شما نمی توانید!

نحوه سئو سایت های تک صفحه ای

برای سئوی این مدل سایت، گوگل نیز مجبور شده است الگوریتم های خود را بهینه کند تا خزنده های آن بتوانند در این مدل سایت نیز حرکت کنند. از آنجایی که وب سایت شما تنها یک صفحه دارد، کاربر انتظار دارد سایت شما به سرعت بارگذاری شود. از آنجایی که وب سایت از عناصر مختلفی تشکیل شده است، هر یک از بخش ها باید به موقع و سریع بارگذاری شوند.

بهترین استراتژی سئو برای وب سایت های تک صفحه ای، به روز نگه داشتن آنهاست. زیرا گوگل متوجه تغییرات صفحات شما می شود و برای وب سایت شما ارزش قائل می شود. زیرا شما هر روز مطالب جدید و ارزشمند و اخبار به روز را برای کاربران ارائه می کنید.

سئو بخش های مختلف سایت مینی

از آنجایی که شما فقط یک صفحه در این سایت ها دارید، باید طراحی بخش های مختلف را مدیریت کنید. مثلا برای محتوا کلمات کلیدی را پیدا و دسته بندی کنید و برای هر کلمه یک قسمت ایجاد کنید و به آن شناسه اختصاص دهید. به عنوان مثال برای «مشاوره سئو سایت» یک شناسه مانند (مشاوره-سئو سایت) ایجاد کنید که لینک منحصر به فرد شما خواهد بود. که مخاطب را به بخش مربوطه هدایت می کند. و برای هر بخش محتوا و عنوان ایجاد شود و در نهایت مانند سایت های چند صفحه ای جایگزین متن و عنوان برای تصاویر نیز شود.

نکات منفی سئوی تک صفحه ای

محدودیت در تعداد صفحات

بهینه سازی چندان آسان نیست

خزنده های گوگل را به چالش می کشد

نیاز به به روز رسانی مداوم دارد

در صورت بروز خطا، کل سایت به کاربر نمایش داده نمی شود

آنها برای مارک های تجاری مناسب نیستند

شما محدودیتی در استفاده از کلمات کلیدی دارید

شما در نتایج جستجوی گوگل دیر رتبه می گیرید

چگونه در گوگل رتبه اول را کسب کنیم

۳ بازديد

 

چرا کسب رتبه 1 گوگل مهم است؟ به هر حال سئو چیست؟ سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. کسب رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل برای کارآفرینان و مشاغل بسیار مهم است. این اهمیت ناشی از دو عامل اصلی است:

1.جذب ترافیک بیشتر

رتبه یک در نتایج جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. طبق آمار، اکثر افراد به دنبال گزینه هایی هستند که در صفحه اول و به خصوص در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دارند، بنابراین کسب رتبه یک در گوگل به این معنی است که بازدید بیشتری از سایت خود خواهید داشت.

برای سفارش طراحی سایت برای طلا فروشی کلیک کنید

2.افزایش اعتبار در بین کاربران

رتبه 1 در نتایج جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا به عنوان یک برند قابل اعتماد از نظر مصرف کنندگان شناخته شوید. اکثر مردم به دنبال گزینه هایی هستند که در بالای نتایج جستجوی آنها قرار دارند و برای شما به عنوان یک برند، می توان با رسیدن به شماره 1 در گوگل به این امر دست یافت.

رضایت مخاطبان؛ تنها راز رتبه اول در گوگل

رضایت مخاطبانی که جذب سایت شما می شوند بخش مهمی از بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است. یکی از فاکتورهای اصلی گوگل برای رتبه بندی، رضایت مخاطبان از وب سایت است. اگر مخاطبان شما از محتوای شما لذت می برند و تجربه کاربری خوبی در وب سایت شما دارند، به احتمال زیاد به صفحات شما لینک می دهند و در نتیجه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب می کنند.

از زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند تا زمانی که وارد سایت می شود و مدت زمانی که در سایت می ماند، ربات های گوگل این زمان را اندازه گیری می کنند و همچنین با ورود مجدد کاربر به سایت، گوگل متوجه این موضوع می شود. ممکن است سایت شما بتواند مخاطبان را راضی نگه دارد و در نتیجه رتبه بهتری به سایت شما بدهد.

بهترین راه برای جلب رضایت مخاطب، ارائه محتوای با کیفیت، قابل فهم و مفید است. محتوا باید با نیازهای مخاطب شما مرتبط باشد و به آنها در حل مشکلات و یادگیری بیشتر کمک کند.

چگونه باید رضایت مخاطب و گوگل را جلب کنیم؟

ارائه محتوای با کیفیت، بهبود تجربه کاربری، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، ساخت لینک با کیفیت، بهینه سازی سایت از نظر سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی. قبل از رفتن به توضیح مزایای هر مرحله سئو بهتر است با مثالی از اهمیت سئو داخلی و خارجی آشنا شوید.

فرض کنید سایت شما یک رستوران است، انواع غذاها در این رستوران سرو می شود و می توانید مثال بزنید که کیفیت غذا، سئوی فنی در بهینه سازی سایت است و سئوی داخلی، رفتار پیشخدمت ها و نوع آن است. از سرو غذا و خدمات معرفی رستوران به دوستان خود نوعی سئوی خارجی است. در چنین رستورانی اگر کیفیت غذا خوب باشد و رفتار پیشخدمت ها عالی باشد و افراد زیادی رستوران شما را به دوستان خود معرفی کنند، رستوران شما تبدیل به یک رستوران محبوب می شود.

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید

1.سئو فنی

سئو فنی به مجموعه‌ای از فرآیندها و روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت اطلاق می‌شود که به بهبود مؤلفه‌های فنی یک وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو کمک می‌کند. این روش شامل عناصر بهینه سازی مانند ساختار سایت، کدنویسی، سرعت بارگذاری، نحوه ارجاع لینک ها و ... می باشد.

بهینه سازی فنی وب سایت به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را راحت تر پیدا کنند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. بهبودهای فنی سئو مستقیماً بر رتبه کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد و سئوی سایت شما را بهبود می بخشد.

2. سئو داخلی

سئو داخلی یا در صفحه سئو به مجموعه فرآیندها و روش های بهینه سازی وب سایت اطلاق می شود که در صفحات یک وب سایت انجام می شود. بهینه سازی سئو داخلی بر اساس محتوای وب سایت، ساختار صفحه، کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات متا و سایر عناصر داخلی وب سایت است. سئوی داخلی برای بهبود تعامل کاربران و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.

اگر وب سایت شما وردپرسی است می توانید با کمک افزونه سئو وردپرس به بهینه سازی داخلی سایت خود کمک کنید. سئوی داخلی در کنار سئوی خارجی به بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند.

3. سئو خارجی

سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه به مجموعه ای از فرآیندها و روش های بهینه سازی وب سایت اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود. این فرآیندها شامل ساخت لینک های با کیفیت به وب سایت شما، به اشتراک گذاری محتوا، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و غیره است. این روش ها آگاهی از برند شما را افزایش می دهد و رتبه وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

یکی از مهمترین عناصر سئوی خارجی ایجاد لینک های با کیفیت به وب سایت شما است. لینک‌های خارجی به وب‌سایت‌های معتبر با ترافیک بیشتری نسبت به شما پیوند دارند که به بهبود رتبه وب‌سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند. جدای از این، اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها به افزایش آگاهی و شناخت برند شما و در نتیجه بهبود سئوی خارجی کمک می کند.