یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

تولید محتوا چیست

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

تولید محتوا چیست

۶ بازديد

برای تولید یک محتوای متنی و... باید تلاش کنیم این محتوا به گونه‌ای باشد تا مخاطب را جذب و او را ترغیب کند تا شما را دنبال کند.تولید محتوا تنها انتقال این اطلاعات به خواننده نیست باید مخاطب را به سمت خود بکشید.  برای داشتن یک کسب کار اینترنتی موفق شما نیار به یک تولید محتوا قوی و مفید دارید  پس یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به هر کسب و کار تولید محتواست.  در تولید محتوای آموزشی و وب سایت فقط متن نیست، بلکه محتوا تمام آن چیزی است که ما در اختیار مخاطبان خود قرار می دهیم. محتوا شامل متن، تصاویر (اینفوگرافیک)، پادکست (فایل های صوتی) و ویدئو و همچنین محتوای موبایل است. برخی از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

تولید محتوا بر اساس پست ها و مقالات و محصولات محبوب

 بیایید وب سایت محتوای جدید را به عنوان مثال در نظر بگیریم. این امکان وجود دارد که در وب سایت و شبکه اجتماعی محتوای جدید مطالبی در زمینه آموزش از راه دور منتشر کنیم. پس از مدتی متوجه خواهیم شد که 10 پست و 10 مقاله ای که در این زمینه منتشر کرده ایم لایک شده اند و نظرات بیشتری دریافت کرده ایم و حتی از طریق این مقالات توانسته ایم مشتریان بیشتری جذب کنیم. بنابراین ما این موضوع را گسترش می دهیم. ما موضوع آموزش از راه دور را دسته بندی می کنیم و برای این موضوع خاص یک تقویم محتوایی ایجاد می کنیم (مثلاً روزانه یک پست (و ایجاد محتوا بر اساس تقویم محتوا) را در دستور کار تیم بازاریابی دیجیتال در رابطه با آموزش از راه دور قرار می دهیم و اگر شما قرار است خودتان محتوا بسازید، سریع دست به کار شوید و طبق اصول تولید محتوا، در انواع روپوش ها محتوا ایجاد کنید.

تولید محتوا بر اساس تخصص فردی یا سازمانی

تولید محتوا بر اساس تخصص این همان چیزی است که محتوای شما را از صمیم قلب برجسته می کند. تولید محتوا بر اساس تخصص باعث می شود مردم به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند. زیرا این تنها شما هستید که تمام جنبه های کسب و کار را پوشش می دهید. و شما تخصص خود را می دانید. به عنوان مثال محتوای جدید در زمینه تولید محتوای الکترونیکی تخصص زیادی دارد. بنابراین با نوشتن مقالات تخصصی در این زمینه به بهبود سئو سایت و ایجاد محتوای منحصر به فرد غیر تکراری کمک می کنیم و مخاطب از مطالعه آن چیزی یاد می گیرد و از آن لذت می برد.

تولید محتوا بر اساس مطالعات شخصی

شما می توانید در مورد کتاب های تخصصی در زمینه کسب و کار خود محتوا تولید کنید. عناوین کتاب را بررسی کنید. انتقاد کنید و به چالش بکشید و نظرات خود را در مورد آن بیان کنید. کاربران عاشق تولید محتوا بر اساس نظرات هستند و درگیر آن هستند. و شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری می شناسند. متخصصی که قدرت تحلیل دارد و می تواند با تولید محتوای تخصصی اطلاعات خود را افزایش دهد.

اهداف تولید محتوا چیست؟

 تولید محتوا معمولا با چهار هدف تولید می شود که این اهداف عبارتند از:

سرگرمی: این نوع محتوا احساسات کاربر را درگیر می کند و به شدت قابل اشتراک گذاری است.

آموزشی: این نوع محتوا برای افرادی تولید می شود که می خواهند آموزش الکترونیکی دریافت کنند.

ترغیب: این نوع محتوا کمی بیشتر بر احساسات کاربر تأثیر می گذارد و ممکن است طرز فکر او را تغییر دهد.

تبدیل: این نوع محتوا به جای احساسات کاربر، منطق کاربر را درگیر می کند و باعث می شود کاربر به این فکر کند که آیا به محصولی که ارائه می دهید نیاز دارد یا خیر.

ویژگی های تولید محتوا خوب

 یکی دیگر از ضرورت های پاسخ به این سوال که تولید محتوا چیست، اشاره به ویژگی های یک محتوای خوب در این قسمت است. معمولا یک محتوای خوب برای یک سایت بسیار مهم است. مهمترین عامل در تولید یک محتوای خوب داشتن ایده خوب در مورد نوشتن است. یک محتوای خوب فهرست مناسبی از کلمات کلیدی در مورد موضوع تهیه کنید، سپس عنوانی بنویسید که برای خواننده جذاب باشد و همچنین از مقالاتی در تولید این محتوا استفاده کنید که دارای اعتبار علمی هستند. مهم ترین نکته ای که باید هنگام نوشتن محتوا در نظر بگیرید. مخاطب آن محتواست و مراقب موضوع مورد نظر باشد. همچنین در یک محتوای مناسب، موضوعات به اندازه کافی مرتبط باشد و سرفصل ها به صورت پراکنده انتخاب نشود.

بهترین و مهمترین دلایل نیاز به تولید محتوا

 

1- محتوا هسته اصلی کار شماست

طراحی وب سایت، تصاویر، فونت ها و رنگ ها بخش بزرگی از برند شما هستند. اما محتوا باعث می شود مردم از شما خرید کنند.

بازاریابی تصویری به عنوان اولین برداشت عمل می کند و بازاریابی محتوا به عنوان یک تأثیر ماندگار عمل می کند که تأثیر طولانی مدت دارد. اینکه بتوانید داستان برند خود را به شیوه ای مناسب بیان کنید، مردم را به برند شما وفادار می کند. برای بیان داستان برند خود و در نتیجه تولید محتوای مناسب باید از کلمات استفاده کنید!

در عین حال، تصاویر پیام را کامل نمی کنند، بنابراین کلمات مهم هستند و این دو باید با هم ترکیب شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. ترکیب این دو می تواند شروع یک استراتژی بازاریابی آنلاین باشد.

2- محتوای شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند

وب سایت شما به عنوان ویترینی برای برند شما عمل می کند، و برای انجام این کار به یک چیز نیاز دارد - اینکه به افراد مناسب بگویید چه کاری انجام می دهید تا مخاطب بتواند با شما ارتباط برقرار کند. چیزهای زیادی وجود دارد که به انجام این کار کمک می کند، اما محتوا در هر جنبه ای از فرآیند دخیل است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.