شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

10 نکته برای طراحی سایت برای کودکان

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

10 نکته برای طراحی سایت برای کودکان

۱۹ بازديد
در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام طراحی وب برای کودکان باید در نظر داشته باشید:
برای سفارش طراحی سایت کودکان به وبکده مراجعه کنید.
 
  1. آن را رنگارنگ کنید
دلیلی وجود دارد که بیشتر شخصیت های کارتونی در تلویزیون بسیار زنده و روشن هستند - رنگ ها چشم را مجذوب خود می کنند! بچه‌ها رنگ‌های تند و شاداب را دوست دارند، بنابراین مطمئن شوید که مقداری را در پس‌زمینه، در متن و در میان بازی‌ها، موسیقی و انیمیشن‌ها در سرتاسر وب‌سایت پراکنده کنید.
  1. از انیمیشن استفاده کنید
چه کارتون های متحرک یا حروفی که در سراسر صفحه می رقصند، کودکان جذب حرکت می شوند. انیمیشن معمولاً با ادوبی فلش یا جاوا اسکریپت ایجاد می‌شود، انیمیشن می‌تواند معرفی‌های سرگرم‌کننده فلش و شخصیت‌های جذابی را که حرکت می‌کنند و صحبت می‌کنند، فعال کند. این به ایجاد تجربه‌ای برای کاربران جوان کمک می‌کند تا احساس کنند واقعاً در دنیای وب‌سایت هستند.
 
  1. همه چیز را راضی نگه دارید
چه کسی نمی‌خواهد با چیزی شاد درگیر شود؟ به خصوص بچه ها به سمت شخصیت ها و موقعیت های شاد و شاد جذب می شوند، بنابراین ایجاد یک صفحه اصلی یا بازی با حال و هوای شاد یک مزیت بزرگ خواهد بود.
 
کارلی استندر، مدیر طراحی وب سایت و گرافیک در Miles Technologies می گوید: «هنگام طراحی یک وب سایت برای بچه ها، شما می خواهید به حواس علاقه مند شوید. او می افزاید که رنگ های روشن احساس شادی را تحریک می کنند و در نتیجه خلق و خوی مثبت ایجاد می کنند. چه از عکس‌های بچه‌های شاد استفاده کنید، چه عبارات شادی را روی شخصیت‌های کارتونی طراحی کنید یا یک مکان هیجان‌انگیز و تخیلی را نشان دهید، مطمئناً بچه‌ها را مجذوب تصاویر نشاط‌آور می‌کنید.
 
  1. گروه سنی هدف خود را بشناسید
در حالی که همه وب سایت های کودکان باید روشن، رنگارنگ و شاد باشند، باید به خاطر داشته باشید که کاربران ایده آل شما چند سال دارند. کودکانی که بین سه تا پنج سال سن دارند احتمالاً از رنگ‌های تمیز، شخصیت‌های شایان ستایش و مقدار بسیار کم متن لذت خواهند برد. بچه هایی که کمی بزرگتر هستند - مثلاً نه تا دوازده ساله - بیشتر می خوانند و می توانند متن بیشتری را مدیریت کنند. آنها از بازی های تکراری که برای کودکان کوچکتر طراحی شده است دور می شوند، بنابراین مطمئن شوید که چیزها را برای آنها جالب و جذاب نگه دارید.
5. تخیل کلید است
به گفته وال استریت ژورنال، تمرین تخیل برای رشد شناختی کودک ضروری است و می تواند به خلاقیت، مهارت های اجتماعی، استرس و موارد دیگر کمک کند. بچه‌ها درباره سرزمین‌های جادویی هیجان‌زده هستند و وقتی با یک وب‌سایت تعامل دارند، در آن دنیا غرق می‌شوند. کوه‌ها را با خلیج زیبای اقیانوس پر از دلفین‌ها در زیر پهن‌تر کنید، یا با X که می‌درخشد، یک نقشه گنج ایجاد کنید. در حالی که برخی از خلاقیت‌ها به موضوعی که در مورد آن طراحی می‌کنید بستگی دارد، فراموش نکنید که هر زمان که ممکن است با هوس‌ها ترکیب کنید.
 6. ناوبری را به طور مستقیم بسازید
بچه‌ها همیشه یک مسیر منطقی را هنگام پیمایش یک وب‌سایت انتخاب نمی‌کنند، بنابراین دکمه‌های بزرگ و پررنگ با زبان واضح و توضیحی ضروری است. همچنین فضایی برای جذاب‌تر و جذاب‌تر کردن طراحی وجود دارد. کودکان عموماً برای بازی و سرگرمی به وب‌سایت‌ها می‌آیند، بنابراین منویی که دارای نمادهای رنگارنگ است یا در بالای پشت بام خانه نوشته شده باشد، بسیار جذاب‌تر از یک منوی ساده و تمیز در سمت چپ صفحه خواهد بود. 
7. بر میزان متن نظارت کنید
بسیاری از بزرگسالان برای به دست آوردن اطلاعات یا برقراری ارتباط از وب سایت ها بازدید می کنند، بنابراین مقدار مناسبی از متن قابل قبول در نظر گرفته می شود. هنگام کار با طراحی وب برای کودکان، حتما متن را به حداقل برسانید و به جای آن بیشتر به گرافیک، رنگ ها، اشکال و کاراکترها تکیه کنید. 
8. در سمت نوآوری اشتباه کنید
ایجاد یک وب سایت برای کودکان به این معنی است که فضای زیادی برای اصالت وجود دارد. نیازی به پایبندی به سنت های کلاسیک مانند خطوط تمیز و فضای سفید زیاد نیست. خلاق باشید و از مکان نما استاندارد و مستقیم دور شوید. چرا آن را به یک فیل تبدیل نمی کنید؟ منوهای خود را به روشی خلاقانه چیدمان کنید، یا یک صفحه ابداعی را انتخاب کنید - امکانات بی پایان هستند!
9. آن را تعاملی کنید
کودکان از درگیر شدن با ویژگی های موجود در وب سایت هایی که گشت می زنند لذت می برند. به آن‌ها اجازه دهید شخصیت‌هایی خلق کنند، با خودشان رقابت کنند یا ماشینی را که با سرعت در جاده‌ها در حال حرکت است را «رانند». مهم نیست که بچه‌ها روی چه صفحه‌ای تغییر می‌کنند، باید نوعی عنصر تعاملی وجود داشته باشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد صفحه را کنترل کنند. 
10. فضا را برای انواع رسانه ها ایجاد کنیدبچه‌ها از همه راه‌ها یاد می‌گیرند، بنابراین مطمئن شوید که اشکال مختلفی از رسانه‌ها مانند ویدیو، موسیقی و بازی‌ها را به وب‌سایت خود اضافه کنید.
این نه تنها به مبارزه با فاصله کوتاه توجه کودکان کمک می کند، بلکه رسانه ها می توانند به کودک کمک کنند تا چیزها را بهتر به خاطر بسپارد. برای استفاده از تخیل خود آماده اید؟بدون شک، طراحی یک وب سایت برای کودکان یکی از جالب ترین تجربیاتی است که ممکن است به عنوان یک طراح وب داشته باشید. لازم است که خود را به جای یک کودک بگذارید و تصور کنید که در هنگام مرور چه چیزی برای او جالب و جذاب خواهد بود. یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام طراحی وب برای کودکان انجام دهید این است که یک کودک واقعی آن را برای شما آزمایش کند! اگر به طراحی وب برای کودکان عادت ندارید، مانند هر نوع طراحی وب، می تواند چالش برانگیز باشد. کلید ایجاد یک فرآیند موفق است. نکاتی را از متخصصان در مقاله ما دریافت کنید: راهنمای نهایی برای فرآیند طراحی وب بدون ناامیدی.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.