چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه از آنالیز سایت برای تقویت برند خود استفاده کنیم؟ (قسمت دوم)

۱۸ بازديد

در قسمت قبل 4 گام اساسی در آنالیز و بررسی سایت را معرفی کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی 4 ویژگی و ابزارهای آنالیز تکنیکال سایت خواهیم پرداخت.
 5. آنالیز محتوا
ممکن است برای اطمینان از اینکه سایت شما قابل هضم، جذاب و آسان است، یک آنالیز محتوا در نظر بگیرید. همچنین اشتباهات گرامری و املایی را بررسی می کند. آنالیز محتوا صفحات وب شما را از نظر زبان، گرامر و لحن ثابت اسکن می کند. آیا تا به حال یک وب سایت را ترک کرده اید که درک آن سخت بوده یا بد نوشته شده است؟ به همین دلیل است که زبان و لحن بسیار مهم است.
همچنین می تواند جذابیت سایت شما را برای مخاطبان بیشتری افزایش دهد. با بررسی لحن سایت شما، بازدیدکنندگان احتمال بیشتری دارد که با سایت شما ارتباط برقرار کنند. ممکن است بخواهید از این به عنوان فرصتی برای تجزیه و تحلیل نحوه هماهنگی لحن شما با برند خود استفاده کنید.
چنانچه سفارش طراحی وب سایت دارید و یا برای بهینه سازی سایت خود به مشاوره سئو نیاز دارید، به وبکده مراجعه کنید. 
آنالیز محتوا زبان و خوانایی صفحه شما را توسط کریساندی تجزیه و تحلیل می کند.آنالیز محتوا همچنین به نحوه ساختار محتوای شما نگاه می کند. آیا سلسله مراتب واضح و ساختار صفحه منطقی وجود دارد؟ من از دیدن صفحات وب درهم و برهم لذت نمی برم و حدس می زنم شما هم از دیدن آن لذت نمی برم. محتوای سازمان یافته به سایت شما تمرکز می کند.
ناوبری را ساده می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد محتوای شما را بدون احساس خستگی مصرف کنند. در این مورد، شاید شما توسط وب سایت هایی با عناصر تعاملی جذاب مانند بازی، انیمیشن و ویدیو مجذوب شده باشید. اما آنها باید در حد اعتدال پیاده‌سازی شوند، شما نمی‌خواهید این عناصر سرگرم‌کننده بیش از حد حواس‌تان را پرت کنند، مخصوصاً از CTA، در صورتی که برای کاربران آزاردهنده باشند. آنالیز محتوا می تواند اثربخشی این عناصر را اندازه گیری کند و در عین حال ترجیحات مخاطبان شما را آشکار کند.
 6. تحلیل رقابتی
انجام تجزیه و تحلیل رقابتی نوعی آنالیز وب سایت است که نشان می دهد چه کاری انجام می دهید که باعث می شود بالاتر از رقبا بدرخشید - و چه کارهایی را انجام نمی دهید. فرصتی فوق العاده برای تبدیل این اطلاعات به انگیزه ای برای متمایز کردن برند شما از رقبا است. این یک فشارسنج برای وب سایت شما، به ویژه برای وب سایت های تجاری-محور ارائه می دهد، و HubSpot در واقع یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان ارائه می دهد. پس دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ خوب سرنخ در نام است. انجام تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از داده ها و معیارها، رتبه و سئو سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. از آن استفاده کنید تا بفهمید که چگونه سایت خود را برای مخاطبان بیشتر نمایان کنید و بفهمید رقبا چه چیزی را ارائه می دهند که به آنها کمک می کند عملکرد بهتری از شما داشته باشند (یا نه). 
بنابراین یک سوال خوب برای پرسیدن در طول آنالیز این است که رتبه و سئو سایت شما در مقایسه با رقبا چقدر خوب است؟ تجزیه و تحلیل رقابتی موفق با استفاده از داده ها و معیارها، بینش های عالی را ارائه می دهد. چه چیزی آنها را بیشتر از سایر رقبا قابل مشاهده است؟ پس از انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، به راه هایی فکر کنید که سایت خود را بیشتر نمایان کنید. یک تحلیل رقابتی به مزایا و معایب سایت شما و رقبای آن می پردازد. از طریق این داده ها، می توانید یک برنامه عملی ایجاد کنید تا از رقبای خود عقب نمانید یا حتی پیشی بگیرید.
 7. آنالیز دسترسی
آیا داشتن کاربران بیشتری از پیشینه های مختلف برای تجربه سایت شما جذاب نیست؟ داشتن یک وب سایت در دسترس مخاطبان وب سایت شما را افزایش می دهد و جریان اطلاعات را سرعت می بخشد. این فرآیند شامل بررسی وب سایت شما برای انطباق با ADA است، که بررسی می کند که آیا افراد دارای معلولیت می توانند به راحتی از وب سایت شما استفاده کنند یا خیر. این آنالیز همچنین کنتراست رنگ را برای مخاطبانی که دارای اختلال در دید هستند تجزیه و تحلیل می کند و خوانایی را برای کاربران کور رنگ بررسی می کند. متن جایگزین را روی تصاویر قرار دهید تا کاربرانی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند بتوانند محتوای شما را درک کنند. بهینه‌سازی صفحه برای بارگذاری سریع‌تر همچنین باعث می‌شود وب‌سایت شما برای کسانی که اتصال اینترنت کندتری دارند، در دسترس‌تر باشد.
 8. بررسی رسانه های اجتماعی 
اگر شما یک SMB هستید که هنوز در رسانه های اجتماعی حضور ندارید، بهتر است دلایل محکمی در پشت آن داشته باشید. طبق GWI، تا ژانویه 2022، بیش از نیمی (58.4٪) از کل جمعیت جهان از نوعی از آن استفاده می کنند. بررسی رسانه های اجتماعی می تواند به جذب مخاطبان جدید و گسترش برند شما در سطح جهانی کمک کند. هرچه شبکه جهانی و گسترش شما بیشتر شود، شانس افزایش درآمد و فروش برای کسب و کار شما بیشتر می شود. بعلاوه، هرگز نمی دانید که آیا محصول یا خدمات شما می تواند در یک بازار جدید مطرح شود یا خیر!
 این آنالیز همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پیوندهای رسانه های اجتماعی شما در وب سایت شما مرتبط هستند. اگر کسب و کار شما در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی است، آنالیز می تواند به تعیین اینکه کدام یک برای برند شما مناسب هستند کمک کند. بررسی معیارها را بر اساس تعامل، مخاطبان و محتوای رسانه های اجتماعی اندازه گیری می کند. رسانه های اجتماعی یک راه هیجان انگیز برای افزایش تعامل با محتوای شما، از جمله مقاله ها، وبلاگ ها و ویدیوها ارائه می دهند. آنالیز پروفایل های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا پست های رسانه های اجتماعی خود را برای دسترسی بیشتر، تعامل و محتوای با کیفیت بالاتر بهینه کنید. 
ابزارهایی برای انجام آنالیز شما
 ابزارهای مختلفی وجود دارد که برای شما آنالیز وب سایت را انجام می دهد. برخی رایگان هستند و برخی دیگر بر اساس تعداد صفحات وب هزینه دریافت می کنند. استفاده از این ابزارها یک راه عالی برای آنالیز سایت شما است. همچنین یک گزینه سریعتر و زمانبر است و می تواند عمیق تر از آنالیز های دستی بخزد. در اینجا سه ​​بهترین ابزار بررسی را برای کمک به پوشش نیازهای بررسی شما انتخاب کرده ایم
1.     Ahrefs
Ahrefs
دارای مجموعه ای از ابزارهای بررسی است که کد وب سایت شما را از نظر خطاها، بهینه سازی صفحه و لینک های شکسته بررسی می کند. همچنین HTML و برچسب های اجتماعی شما را اسکن می کند. Ahrefs از یک خزنده استفاده می کند که یک ربات است که برای فهرست کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو طراحی شده است تا بهترین راه ها را برای بهینه سازی سایت شما برای سئو تعیین کند. آنها برنامه های قیمت گذاری سطحی را ارائه می دهند که از 99 دلار در ماه شروع می شود، با موارد استفاده از سایت های شخصی و مشاغل کوچک گرفته تا پلتفرم های تجارت الکترونیک. اگر می خواهید رتبه و دید بهتری داشته باشید، Ahrefs یک انتخاب عالی است.
2. DeepCrawl
پیشرو در بهینه سازی سئو است. بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کند و همچنین کد جاوا اسکریپت وب سایت شما را برای موتورهای جستجو و بهینه سازی عملکرد اسکن می کند. آنها یک سرویس خزنده معروف و یک رابط انعطاف پذیر ارائه می دهند، اما قیمت گذاری مستلزم دریافت یک قیمت برای مورد استفاده شما است. به دلیل تمرکز بر عملکرد در مقیاس بزرگ، بهترین استفاده از آن برای آنالیز وب سایت های سازمانی است.
3. Site Analyzer
یکی دیگر از خدمات فوق العاده بررسی وب سایت است که محتوا، طراحی، سئو و عملکرد وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. این سرویس برای بهینه سازی طراحی و کیفیت محتوا مناسب تر است. دیدن اینکه آنها دسترسی را بررسی می کنند لذت بخش است، که راهی عالی برای فراگیرتر کردن وب سایت شما است. آنها سابقه ثابتی دارند و به طور میانگین 42 درصد افزایش ترافیک سئو در 2 ماه داشته اند. Site Analyzer دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل صفحات فردی است. این ویژگی هر صفحه وب سایت شما را برای عبارات جستجوی رایج که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند، اسکن می کند. Site Analyzer ردیابی رتبه را ارائه می دهد تا ببیند چگونه با رقبا مقایسه می کنید.
آنها چندین طرح پولی را ارائه می دهند که طیف متنوعی از مشتریان را پوشش می دهد. شما می توانید یک بررسی وب سایت را خودتان انجام دهید، که در صورت داشتن زمان برای انجام این کار، یک گزینه قوی است. همچنین ممکن است با انجام این کار به جای استفاده از ابزارهای بررسی، در پول خود صرفه جویی کنید و در عین حال درک عمیق تری از مخاطبان و برند خود به دست آورید. اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که از قبل به چک لیست خود مجهز شده اید تا در مسیر خود بمانید، مهم تر است. همانطور که پس از آنالیز سایت خود اصلاحات را اجرا می کنید، حتماً به صورت دوره ای یک قدم به عقب برگردید و از تیم خود در مورد پیشرفت سوال کنید. اگر می‌خواهید بدون نگرانی از سایت نگهداری کنید، از پلتفرم‌های تعمیر و نگهداری خودکار استفاده کنید. این ابزارها خدمات معمول تعمیر و نگهداری وب سایت را خودکار می کنند، مانند هشدار دادن به شما در مورد لینک های شکسته و به روز رسانی تم ها یا افزونه ها در صورتی که سایت شما از وردپرس استفاده می کند. آنها شامل اقدامات امنیتی خودکار مانند به روز رسانی خودکار گواهینامه SSL و اسکن بدافزار و ویروس 24/7 هستند.
WP Buffs یک سرویس خودکار محبوب برای سایت های وردپرس است. آنها پشتیبان گیری خودکار سایت، امنیت همیشه روشن و پشتیبانی وب اضطراری را ارائه می دهند. انتظار دارید حداقل 80 دلار آمریکا ماهانه برای خدمات آنها بپردازید.
 جمع بندی آنالیز وب سایت شما
هنگامی که آنالیز وب سایت خود را با موفقیت انجام دادید، گام بعدی این است که این یافته ها را در وب سایت خود پیاده سازی کنید. چک لیست های آنالیز وب سایت و مشکلات خود را با مدیران سایت، طراحان و بازاریابان خود به اشتراک بگذارید تا از همسویی اهداف اطمینان حاصل کنید. بازخورد بخواهید با توسعه دهندگان خود و کسانی که سایت شما را نگهداری می کنند در مورد نگهداری به روز صحبت کنید. بررسی یک فرآیند تکراری است. از بازدید مجدد و برداشتن یک قدم به عقب برای پیشبرد وب سایت خود نترسید - همه اینها بخشی از سرگرمی است.

 

منبع: https://en.99designs.nl/blog/web-digital/how-to-do-a-website-audit/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.