چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تاثیر Mobile First Design بر سئو سایت

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

تاثیر Mobile First Design بر سئو سایت

۱۵ بازديد
طراحی موبایل اول فقط یک روند در دنیای طراحی نیست. این امر بسیار مهم است زیرا به مشکلات اساسی صفحات وب موجود، از جمله وب سایت های دسکتاپ که برای مشاهده در نمایشگرهای بزرگ طراحی شده اند، رسیدگی می کند.
 
واقعیت این است که کاربران اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری محتوا را از طریق دستگاه های تلفن همراه مشاهده می کنند. و به گفته جان مولر از گوگل، گوگل شروع به استفاده از سایت های تلفن همراه به عنوان فاکتورهای رتبه بندی برای نتایج جستجوی خود کرده است.
 
در این مقاله به تاثیر Mobile First Design بر سئو سایت اشاره می شود.
 چه زمانی باید ابتدا طراحی موبایل را بپذیرید؟
قبل از اینکه در مورد نحوه ایجاد و اعمال یک طرح اول موبایل صحبت کنیم، بیایید در مورد اینکه آیا در وهله اول باید حتی با آن زحمت بکشید یا نه صحبت کنیم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آمارهای اخیر نشان می‌دهد که افراد بیشتری از تلفن‌های خود به وب‌سایت‌ها دسترسی دارند تا هر چیز دیگری - دسکتاپ دیگر پادشاه نیست.
اما برخی استدلال می کنند که طراحی سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه تنها باعث هدر رفتن زمان و هزینه می شود بدون اینکه ارزش واقعی برای کاربران ایجاد کند. در اینجا دو دلیل احتمالی وجود دارد که چرا نباید عجله کنید:موبایل همیشه نمای پیش فرض نیستکاربران دسکتاپ در اقلیت هستند، اما وجود ندارند. اگر وب سایت شما ابتدا برای کاربران دسکتاپ طراحی شده است، بیشتر مخاطبان خود را نادیده می گیرید.
و اگر شخصی از طریق دستگاهی که وسیله اصلی مرور اینترنت او نیست، از وب سایت شما بازدید می کند، ممکن است مجبور شود کارهای اضافی (مانند کوچک کردن و بزرگنمایی) انجام دهد تا محتوای شما را به گونه ای که برای او راحت است ببیند. طراحی سایت برای موبایل شما اهمیت کمتری دارداین دلیل به نوعی با مورد آخر همراه است.
اگر دستگاه های تلفن همراه اولویت اصلی سایت شما نیستند، پس چرا این همه تلاش اضافی انجام دهید؟ شما می توانید با تلاش کمتر در سایت تلفن همراه خود خلاص شوید زیرا به اندازه سایت دسکتاپ مهم نیست. اما با وجود اینکه این دلایل تا حدی اعتبار دارند، کل داستان را بیان نمی کنند. طراحی موبایل اول نباید به عنوان جایگزینی برای طراحی دسکتاپ دیده شود.
باید به عنوان افزودنی در نظر گرفته شود که به طور کلی تجربه کاربر را افزایش می دهد. و هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند ارزش واقعی را برای کاربران شما فراهم کند.بیایید نگاهی به برخی از این مزایا بیندازیم. 
چگونه طراحی Mobile-First تجربه کاربر را افزایش می دهد
1) ناوبری را آسان تر می کند
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های تلفن همراه این است که صفحه نمایش آن‌ها اغلب کوچکتر از آن است که نمی‌تواند همه محتوا را در یک صفحه در یک صفحه نمایش دهد. این می تواند منجر به اسکرول افقی زیادی شود که برای کاربر ناخوشایند و برای سئو وب سایت شما مضر است. طراحی موبایل اول این مشکل را با اولویت بندی مهم ترین محتوا و پنهان کردن بقیه در پشت منو یا آیکون حل می کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پیمایش در میان مجموعه‌ای از متن‌ها و تصاویر اضافی، روی چیزهای مهم تمرکز کنند. 
2) باعث می شود صفحات سریعتر بارگذاری شوند
دستگاه های تلفن همراه اغلب اتصالات اینترنتی کندتری نسبت به رایانه های رومیزی دارند، بنابراین ضروری است مطمئن شوید که صفحات شما در سریع ترین زمان ممکن بارگیری می شوند. طراحی Mobile-first این کار را با به حداقل رساندن مقدار داده‌ای که باید برای مشاهده محتوا بارگذاری شود، انجام می‌دهد. می توانید با تمرکز بر موارد ضروری ابتدا از شلوغ شدن صفحات خود با تصاویر و اسکریپت های غیر ضروری جلوگیری کنید.
 3) توسعه و نگهداری را آسان تر می کند
طراحی برای دستگاه های تلفن همراه می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر وب سایت شما دارای صفحات و بخش های مختلف زیادی باشد. مطمئن شدن از ظاهر خوب هر صفحه هنگام مشاهده با تلفن همراه آسان نیست، بنابراین معمولاً توسعه دهندگان مجبور هستند رابط های جداگانه ای برای تلفن ها و مرورگرهای دسکتاپ ایجاد کنند. طراحی موبایل اول این مشکل را با پاسخگو کردن تمام عناصر رابط حل می کند - این بدان معنی است که آنها بسته به نوع دستگاهی که برای دسترسی به آنها استفاده می شود اندازه خود را تغییر می دهند. 
4) تجربه کاربری بهتری نسبت به همه ایجاد می کند
یکی از اهداف اصلی در توسعه اپلیکیشن موبایل ایجاد یک رابط کاربری آسان است، اما این همیشه در مورد وب سایت ها صادق نیست. از آنجایی که شما فقط می توانید یک نفر را وادار کنید که روی پیوند شما کلیک کند، طراحان وب سایت تمام تلاش خود را می کنند تا اطلاعات بیشتری را در صفحات خود جمع کنند، که منجر به طرح بندی های شلوغ می شود که بیشتر آزاردهنده هستند تا مفید. طراحی موبایل اول این مشکل را با تمرکز بر موارد ضروری و بی نظمی صفحات شما حل می کند. حذف عناصر غیر ضروری باعث می شود بازدیدکنندگان بر روی موارد ضروری تمرکز کنند و به سرعت از سایت شما عبور کنند، که منجر به افزایش تعامل و تبدیل می شود.
 موبایل در مقابل دسکتاپ: دوگانگی کاذب 
برای سال‌ها، طراحان وب سایت‌های دسکتاپ ایجاد کرده‌اند که همیشه هنگام مشاهده در دستگاه‌های تلفن همراه خوب کار نمی‌کنند. گوگل گفته است که نیمی از ترافیک وب سایت از تلفن های همراه است. اما به لطف محبوبیت گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که طراحی برای یکی یا دیگری دیگر گزینه‌ای نیست. این همان جایی است که طراحی اول موبایل وارد می شود. به جای طراحی ابتدا برای دسکتاپ و سپس تطبیق آن برای دستگاه های تلفن همراه، طراحی اول موبایل با این فرض شروع می شود که همه کاربران سایت را در تلفن یا تبلت مشاهده می کنند. این می‌تواند برای برخی از طراحان تغییر سختی باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که وب موبایل اکنون یک واقعیت است و نادیده گرفتن آن تنها به کاهش ترافیک و از دست دادن فروش منجر می‌شود.
 بنابراین چگونه می‌خواهید یک وب‌سایت برای موبایل اول ایجاد کنید؟
اولین قدم ایجاد یک راهنمای سبک است که به عنوان یک طرح اولیه برای وب سایت شما عمل می کند. این راهنما باید شامل تمام عناصر مختلفی باشد که روی شما استفاده می شود و ابعاد و فاصله مربوط به آنها. هنگامی که این کار کامل شد، می توانید شروع به ایجاد هر صفحه در سایت خود کنید، محتوا را اولویت بندی کنید و بر هر چیزی که ضروری نیست تاکید نکنید.این استراتژی در ابتدا کمی زمان اضافی می گیرد، اما در دراز مدت ارزش تلاش را دارد. طراحی اول تلفن همراه نه تنها صفحات شما را برای همه کاربران در دسترس تر می کند، بلکه می تواند با ارائه دقیق آنچه بازدیدکنندگان بدون هیچ گونه حواس پرتی غیر ضروری به بازدیدکنندگان نیاز دارند، منجر به تبدیل بیشتر و بازدهی بیشتر شود.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.