چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

23 ترفند در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت سوم)

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

23 ترفند در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت سوم)

۱۹ بازديد
در دو مقاله قبل به 15 فاکتور و ویژگی که می بایست در ساخت سایت فروشگاهی رعایت کرد، اشاره کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به 8 فاکتور نهایی دیگر می پردازیم.
 
  1. اطلاعات تماس
اگر مشتری هنگام مشاهده سایت شما سؤال یا نگرانی داشته باشد، احتمالاً صفحه «تماس با ما» را جستجو می کند…
 
... یا برای جستجوی اطلاعات تماس، به پایین صفحه اصلی خود بروید.
 
اطلاعات تماس خود را تا حد امکان به راحتی پیدا کنید.
 
شما نمی خواهید یک مشتری را برای چیزی به سادگی فراموش کردن آدرس ایمیل یا شماره تلفن در صفحه اصلی خود از دست بدهید!
 
بهتر است تا حد امکان اطلاعات تماس را درج کنید.
 
گزینه های زیادی در اینجا وجود دارد مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، ساعات کار، فرم تماس که به کاربران امکان می دهد مستقیماً ارسال کنند…
 
... یک ایمیل یا حتی ویجتی که به آنها اجازه می دهد مستقیماً از طریق وب سایت پیامی در فیس بوک برای شرکت شما ارسال کنند.
علاوه بر داشتن شماره تلفن، آدرس و آدرس ایمیل در پایین صفحه اصلی ما.
 
وب سایت LYFE Marketing همچنین شامل یک برگه "تماس با ما" با فرمی است که افراد می توانند مستقیماً از طریق ایمیل با ما تماس بگیرند.
 
  1. تسویه حساب سریع و ساده
هیچ چیز به اندازه یک فرآیند پیچیده پرداخت منجر به نرخ رها کردن سبد خرید نمی شود.
 
چند راه آسان برای ساده کردن فرآیند پرداخت در سایت تجارت الکترونیک شما وجود دارد.
 
برای یکی، به کاربران اجازه دهید به عنوان مهمان چک کنند.
 
مردم زمانی مشکوک می شوند که اطلاعات زیادی از آنها برای خرید مورد نیاز باشد.
 
و، مجبور به ایجاد یک حساب کاربری کامل در سایت خود می‌تواند آنها را سریع‌تر از آنچه می‌توانید بگویید «رها کردن سبد خرید» دور می‌کند.
 
فقط اطلاعاتی را که کاملاً ضروری است مانند آدرس حمل و نقل، نام و اطلاعات پرداخت درخواست کنید.
 
اگر محصول یا خدمات شما کاملا دیجیتال است، نیازی به درخواست آدرس نیست زیرا به هیچ کجا ارسال نخواهد شد.
 
علاوه بر این، مطمئن شوید که درگاه‌های پرداخت خود و گزینه‌های پرداختی را که می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند، به وضوح بیان کنید:
 
استفاده از کارت اعتباری، پی پال، انتقال بانکی و غیره.
 
آیا نرخ رها کردن سبد خرید شما هنوز بالاست؟
 
نگران نباش! مطالعات نشان می‌دهد که تنها حدود ۲ درصد از بازدیدکنندگان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک در اولین بازدید خود از سایت، خرید انجام می‌دهند.
 
یک کمپین هدف گذاری مجدد می تواند افراد را متقاعد کند که بلافاصله به سایت شما بازگردند و خرید خود را تکمیل کنند.
 
  1. صفحات تشکر
هنگامی که شخصی در وب سایت شما خرید کرد، باید به صفحه تشکر هدایت شود.
 
این صفحه چند هدف بسیار مهم را دنبال می کند.
 
اول از همه، صفحات تأیید سفارش یا تشکر برای ردیابی صحیح تبدیل ها از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی یک ضرورت هستند.
 
ثانیا، به کاربران این امکان را می دهد که مطمئن شوند خریدشان انجام شده است و به آنها اجازه می دهد بدانند که از کسب و کارشان قدردانی می کنید.
  1. بهینه سازی موبایل
کمی بیش از 50٪ از تمام وب سایت ها از دستگاه های تلفن همراه باز می شوند.
 
و انتظار می رود که این درصد تنها با پیشرفته تر شدن تلفن های هوشمند و تبلت ها افزایش یابد.
 
عدم موفقیت در بهینه سازی طراحی وب سایت تجارت الکترونیک برای استفاده از تلفن همراه یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید!
 
در واقع، گوگل اهمیت داشتن وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را به حدی می‌بیند که الگوریتمی را به‌ویژه برای آن راه‌اندازی کرد - Mobilegeddon.
 
داشتن یک طراحی واکنش گرا به وب سایت تجارت الکترونیک شما اجازه می دهد تا با هر نوع صفحه نمایش یا سیستم عامل سازگار شود.
 
بنابراین لازم نیست نگران ساخت نسخه موبایلی کاملا مجزا از سایت خود برای هر نوع دستگاه مختلف باشید.
 
فقط مطمئن شوید که اندازه‌های تصویر، CTA و فیلدهای فرم شما در همه پلتفرم‌های مختلف کار می‌کنند.
 
نکته اصلی این است که هنگام آزمایش سایت خود، برای اطمینان، همیشه آن را از چندین دستگاه و سیستم عامل مختلف مشاهده کنید.
نکته پاداش: به افراد اجازه می‌دهید برای محصولات شما با استفاده از PayPal One Touch یا Apple Pay پرداخت کنند، می‌تواند تبدیل‌ها را تا 12 درصد افزایش دهد!
 
  1. صفحه پرسش و پاسخ
از پاسخگویی مداوم به سوالات مشتری خسته شده اید؟
 
گنجاندن صفحه پرسش‌های متداول در منوی پیمایش وب‌سایت شما نه تنها جریان سؤالات محصول را کاهش می‌دهد.
 
اما همچنین می تواند اعتماد بیشتری را در بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد کند.
 
چگونه صفحات پرسش و پاسخ اعتماد ایجاد می کنند؟ آنها به بازدیدکنندگان شما اطلاع می‌دهند که شما تلاش می‌کنید تا محصولات و/یا خدمات خود را شفاف کنید.
 
آنها همچنین به مردم اجازه می‌دهند بدانند که شما در پاسخ به سؤالات جدی هستید و به شما پیشنهاد می‌کنند که مهارت‌های خدمات مشتری خوبی دارید…
 
... و واقعاً به کمک به مردم برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود اهمیت می دهند.
 
نه تنها این، بلکه داشتن یک لیست به راحتی قابل دسترسی از پاسخ به سوالات رایج در مورد برند شما، شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند.
 
ایجاد اطمینان در مشتریان بالقوه که محصول خود را کاملاً درک می کنید.
 
مردم بیشتر از شرکتی که معتبر و آگاه به نظر می رسد خرید می کنند.
 
صفحات پرسش‌های متداول همچنین می‌توانند ناوبری سایت را با استفاده از لینک‌هایی که به صفحات مناسب وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، بهبود بخشند.
 
  1. نام تجاری ثابت
در حالی که عاقلانه است که از قراردادهای طراحی وب تجارت الکترونیک محبوب برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید، شما همچنین می خواهید که سایت شما از رقبای شما متمایز باشد.
 
نام تجاری ثابت در تمام صفحات سایت شما، برجسته شدن را آسان می کند!
 
مطمئن شوید که لوگوی شما در هر صفحه از سایت شما قابل مشاهده است و طرح های رنگی و فونت ها را ثابت و بر روی برند نگه دارید.
 
هیچ کس دوست ندارد روی یک صفحه از یک وب سایت کلیک کند و فقط فکر کند که آیا کاملاً در یک وب سایت جدید است یا خیر.
 
حفظ یک منوی ناوبری و طرح طراحی در تمام صفحات یک تصویر ثابت و قابل اعتماد را نشان می دهد.
 
  1. پیوندهای رسانه های اجتماعی
ممکن است متوجه شده باشید که اکثر فروشگاه های محبوب تجارت الکترونیک دکمه هایی دارند که به رسانه های اجتماعی آنها در وب سایت آنها پیوند می دهند.
گنجاندن نمادهای اجتماعی در طراحی وب تجارت الکترونیک شما، مشتریان را به حفظ ارتباط دعوت می کند و روابط بلندمدت مشتری/برند را تشویق می کند.
 
همچنین ثابت شده است که داشتن پیوندهای رسانه های اجتماعی در وب سایت شما باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می شود!
 
فقط مطمئن شوید که پیوندها حساب های رسانه های اجتماعی شما را در یک برگه جدید باز می کنند زیرا واقعاً نمی خواهید مردم وب سایت شما را ترک کنند.
  1. متن را به حداقل برسانید
شانس این است که کاربر به این دلیل به وب سایت شما آمد که به یکی از محصولات شما علاقه مند بود، نه برای خواندن رمان (البته مگر اینکه رمان بفروشید).
 
یک کاربر معمولی اینترنت مدت توجه کوتاهی دارد و بلوک‌های بزرگ متن می‌توانند خسته کننده باشند.
 
سعی کنید تمام متن های وب سایت خود از جمله توضیحات محصول را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.
 
سازماندهی اطلاعات در پاراگراف های کوتاه، نقاط گلوله.
 
یا حتی اینفوگرافیک ها می توانند خواندن آنها را بسیار ساده تر کنند و احتمال اینکه مردم واقعاً آنها را بخوانند افزایش می دهد.
 
خب! حالا شما مالک آن هستید! این 22 نکته برای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک موثر است. برای طراحی سایت تجارت الکترونیک خود به کمک بیشتری نیاز دارید؟
 
طراحان وب متخصص ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی وب سایت تجارت الکترونیک ما با ما تماس بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.