یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

23 ترفند در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت دوم)

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

23 ترفند در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت دوم)

۱۶ بازديد
در قسمت قبل به بررسی 8 فاکتور اساسی در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای پرداختیم امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی باقی موارد می پردازیم. 
  1. منوی ناوبری
نوارهای منو به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی در صفحات وب سایت شما حرکت کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
 
منو باید در تمام صفحات برای حداکثر سهولت ظاهر شود، ترجیحا در بالای صفحه.
 
گاهی اوقات، نوارهای منو در سمت چپ صفحه عمودی هستند تا همچنان فرمت F را در خود جای دهند.
 
فقط مراقب باشید که منوی خود را با گزینه های زیاد بارگذاری نکنید، زیرا ممکن است به هم ریخته و گیج کننده به نظر برسد.
اگر دسته ها و صفحات مختلف زیادی در وب سایت خود دارید.
می‌توانید از یک منوی کشویی برای سازماندهی آسان‌تر آنها بدون ایجاد اضافه بار حسی استفاده کنید
وب سایت در تصویر بالا دارای تعداد زیادی محصولات مختلف است، بنابراین آنها آنها را فقط در چند دسته در منوی ناوبری خود سازماندهی کردند.
 
سپس از یک منوی کشویی استفاده کنید که وقتی ماوس را روی هر دسته می‌برید ظاهر می‌شود تا انواع خاصی از محصولات را نشان دهید.
این یک استراتژی سازمانی عالی برای جلوگیری از بازدیدکنندگان زیاد وب سایت است.
 
  1. 10. محصولات خود را مرتب نگه دارید
برای اینکه کاربران بتوانند محصولات مورد نظر خود را تا حد امکان راحت تر پیدا کنند.
 
شما باید محصولات موجود در سایت خود را در دسته بندی های خاصی سازماندهی کنید.
 
دسته ها باید به راحتی از طریق نوار منو پیدا شوند تا فرآیند جستجو ساده شود.
 
این همچنین می‌تواند به کاربران نگاهی اجمالی به دسته‌بندی‌های محصولی که حتی نمی‌دانستند شما دارید، بیاندازد.
این فروشگاه تجارت الکترونیک چندین دسته محصول از جمله لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی و غیره را در نوار منو خود دارد.
 
هنگامی که کاربر روی یکی از این دسته ها کلیک می کند، می تواند جستجوی خود را با گزینه های خاص تری مانند نوع الکترونیکی یا نام تجاری محدود کند.
 
این مفید است زیرا حتی اگر شخصی در جستجوی یک قطعه خودرو بر روی وب سایت خود کلیک کند.
 
آنها ممکن است در نهایت یک جواهر یا محصول دیگری را خریداری کنند که قبلاً نمی دانستند وب سایت موجود است.
 
  1. کمیابی را نشان دهید
آیا می دانید کدام محصولات اغلب در انبار موجود نیستند؟ بله حق با شماست! اینها پرفروش ترین برندها هستند.
 
محصولات بدون موجودی، موجودی های محدود یا برچسب های فروخته شده در صفحه اصلی یا صفحات دسته، اغلب مواردی هستند که کاربران بیشتر متوجه آن می شوند.
 
ایجاد کمیاب بودن یک محصول می تواند با روانشناسی مشتری بازی کند.
 
اگر آنها ترس از دست دادن یک محصول را داشته باشند، منجر به خرید فوری و در نتیجه افزایش فروش شما می شود.
 
  1. نوار جستجو
بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما احتمالاً هنگام ورود به وب سایت شما محصول خاصی را قبلاً در ذهن دارند.
 
داشتن نوار جستجو به آن‌ها امکان می‌دهد بدون نیاز به پیمایش در صفحات اطلاعات، محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند…
 
... آنها علاقه ای ندارند
 
اگر کاربر نتواند به سرعت راهی برای جستجوی سایت شما برای محصول مورد نظر خود پیدا کند، به احتمال زیاد به جای دیگری برای آن مراجعه می کند.
 
به همین دلیل است که نوار جستجوی شما باید در نزدیکی بالای وب سایت شما، اغلب در گوشه سمت راست ظاهر شود تا یافتن آن تا حد امکان سریع و آسان باشد.
 
  1. به کاربران اجازه فیلتر کردن محصولات را بدهید
در مورد نوارهای جستجو، می توانید ویژگی های جستجوی سایت تجارت الکترونیک خود را با در دسترس قرار دادن فیلترها بهبود بخشید.
 
هیچ چیز بدتر از این نیست که یک جفت کفش عالی را به صورت آنلاین پیدا کنید، فقط برای اینکه متوجه شوید که فروشگاه اندازه شما را ندارد.
 
اجازه دادن به کاربران برای فیلتر کردن محصولات شما بهترین راه برای جلوگیری از این دام است. فیلترهای جستجوی محبوب شامل اندازه، رنگ، نام تجاری و قیمت هستند.
 
این به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت شما را برای محصول مورد نظر خود جستجو کنند و همچنین اطمینان حاصل کنند که نتایجی که می بینند تا حد امکان برای آنچه می خواهند خاص است.
 
تا جایی که ممکن است فرآیند ناوبری بدون درز انجام شود.
در سمت چپ صفحه وب بالا، می توانید بخش «فیلتر بر اساس» را ببینید.
 
در دسته کفش در وب سایت، می توانید فیلترهای اضافی از جمله مارک ها و موارد دیگر را اضافه کنید.
 
این صفحه وب همچنین نمونه ای عالی از برخی دیگر از تاکتیک های طراحی وب تجارت الکترونیکی است که قبلاً به آنها اشاره کردیم مانند…
 
... قرار دادن یک نوار جستجو در بالا توسط نوار منو، یک لوگوی قابل کلیک در گوشه سمت چپ بالا و یک دکمه مشاهده سبد خرید.
 
  1. جریان طبیعی
شما می خواهید یافتن محصولات مورد نظر و خرید را برای بازدیدکنندگان سایت خود تا حد امکان آسان کنید.
 
هنگام طراحی سایت تجارت الکترونیک خود، جریان طبیعی چشم را در نظر داشته باشید.
 
مطالعات و نقشه‌های حرارتی نشان داده‌اند که مردم تمایل دارند وب‌سایت‌ها را به شکل E یا F مشاهده کنند.
 
از گوشه سمت چپ بالا شروع می شود و مسیر خود را به صورت افقی در سراسر صفحه طی می کند، سپس سمت چپ را پایین می آورد، دوباره به صورت افقی، به همین ترتیب و غیره.
 
به همین دلیل است که منوهای ناوبری معمولاً به صورت افقی در بالای هر صفحه یک وب سایت ظاهر می شوند.
 
از تشکیل E در طراحی وب تجارت الکترونیک خود برای هدایت چشم بازدیدکنندگان به سمت نقاط تبدیل اصلی استفاده کنید.
 
  1. طرح بندی شبکه ای
چیدمان های سبک شبکه ای برای سایت های تجارت الکترونیک و به طور کلی برای اکثر سایت ها بهترین هستند.
هنگامی که کاربران در حال مرور محصولات هستند، بهتر است آنها را در ردیف ها و ستون های سازمان یافته نگه دارید.
فقط مراقب باشید که محصولات مختلف را در یک ردیف زیاد نکنید.
توصیه می کنیم فقط سه یا چهار محصول در هر ردیف داشته باشید تا صفحات کاتالوگ محصولات شما از نظر بصری جذاب باشد.
حفظ فضای سفید زیاد در اطراف هر مورد به افراد فضای تنفسی می دهد و به آنها اجازه می دهد به وضوح بین محصولات تفاوت قائل شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.