جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چک لیست سئوی محتوا

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

چک لیست سئوی محتوا

۲۲ بازديد
معیارهای مهم برای سنجش موفقیت محتوای شما چیست؟
طبق نظرسنجی که اوایل امسال انجام دادیم، 76 درصد از پاسخ دهندگان ما ترافیک ارگانیک را بیان کردند. مشکل این است که ایجاد محتوایی که ترافیک ارگانیک را جذب می کند، چالش اصلی 52 درصد از بازاریابان مورد بررسی است.
هنگامی که با در نظر گرفتن نوشتن سئو به تولید محتوا فکر می کنید، محتوایی ایجاد می کنید که هدفمند است و می تواند:
برای آگاهی از هزینه سئوی سایت اینجا کلیک کنید.
یک پایه سئو قوی تنظیم کنید—وقتی ترافیک هر ماه به سایت شما می‌رسد، می‌توانید نتایج بلندمدتی را بدون سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات آن محتوا دریافت کنید.
محتوای ارزشمند ایجاد کنید - به سؤالاتی که مخاطبان می پرسند پاسخ می دهید.
جذب مخاطبان جدید - افرادی که پاسخ سوال خود را در مقاله شما پیدا کرده اند می توانند به مخاطبان وفادار و حتی سفیران برند شما تبدیل شوند.
این مقاله شما را از طریق 9 مرحله برای بهبود نوشتن سئو و ارزش بیشتر برای مخاطبان خود راهنمایی می کند.
شما می توانید تولید محتوای متنی سایت خود را وبکده بسپارید.
 
سئو محتوا چیست؟
سئو چیست و چه تاثیری بر نوشتن شما دارد؟ نوشتن برای سئو به این معنی است که محتوای شما بر روی ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران تمرکز دارد که به سوالات آنها پاسخ می دهد. علاوه بر این، به معنای بهینه سازی برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند. با نوشتن محتوای بهینه شده برای کاربران، موتورهای جستجو می توانند مقاله شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نتایج برتر نشان دهند. با ایجاد یک استراتژی سئو در نوشته های خود، می توانید هدف خود را افزایش ترافیک سایت و افزایش مخاطبان خود داشته باشید. نکته حرفه ای: از برخی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود هنگام ساخت لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. با گذشت زمان (یا حتی به سرعت)، می تواند ارزان تر، سازگارتر و گاهی موثرتر از تبلیغات پولی باشد.
 
1. سئوی محتوای قوی نیاز به تحقیق کلمات کلیدی خوب دارد
نوشتن برای سئو به این معنی است که محتوای شما بر ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران تمرکز دارد که به سوالات آنها پاسخ می دهد. علاوه بر این، به معنای بهینه سازی برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند. با نوشتن محتوای بهینه شده برای کاربران، موتورهای جستجو می توانند مقاله شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نتایج برتر نشان دهند. با ایجاد یک استراتژی سئو در نوشته های خود، می توانید هدف خود را افزایش ترافیک سایت و افزایش مخاطبان خود داشته باشید. با گذشت زمان (یا حتی به سرعت)، می تواند ارزان تر، سازگارتر و گاهی موثرتر از تبلیغات پولی باشد.
 نحوه انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی 
وقتی با در نظر گرفتن سئو می نویسید، وسوسه انگیز است که تا حد امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید و متن را برای همه آنها بهینه کنید. با این حال، این ممکن است به محتوای پیچیده و نامرتب منجر شود. بنابراین، یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید و سپس عمیق‌تر کنید. یک عنصر کلیدی کپی رایتینگ سئو این است که اطمینان حاصل شود که کلمه کلیدی اصلی شما باید تمرکز اصلی کل مقاله باشد. من "جشنواره موسیقی" را به عنوان کلمه کلیدی برای شروع تحقیقاتم انتخاب کردم و از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush برای یافتن حجم، کلمات کلیدی مرتبط و سایر داده های ارزشمند استفاده کردم.مردم ایالات متحده بیش از 33000 بار در ماه کلمه کلیدی نمونه ای را که ذکر کردم جستجو می کنند. کلمات کلیدی با حجم بالا محبوب هستند، اما برای شروع رتبه بندی در کوتاه مدت نیز چالش برانگیز هستند. 
اگر از Semrush استفاده می‌کنید، به لطف معیار سختی کلمه کلیدی ما، درک بهتری از دشواری رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص خواهید داشت. معیار سختی کلمه کلیدی، اعتبار و نمایه‌های بک لینک دامنه‌هایی را که در 10 SERP برتر ظاهر می‌شوند، و همچنین اطلاعات مربوط به خود کلمه کلیدی، از جمله نوع کلمه کلیدی، حجم جستجو، هدف جستجو و ویژگی‌های SERP را در نظر می‌گیرد. نکته حرفه ای: بسته به اینکه در چه صنعتی هستید، دشواری کلمه کلیدی می تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است حجم های بالا با سختی کمتر داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حجم های پایین تر و نمرات دشواری بالاتری داشته باشند. بستگی به جایگاه شما دارد! برای مثالی که با آن کار می کنیم، «جشنواره های موسیقی کشور» را به عنوان کلیدواژه اصلی مقاله انتخاب کردم.نحوه انتخاب کلمات کلیدی اضافی برای سئومحتواکلمات کلیدی اضافی باید با کلمه کلیدی اصلی شما ارتباط نزدیکی داشته باشند تا درج آنها تمرکز مقاله را تغییر ندهد، بلکه از کلمه کلیدی اصلی پشتیبانی کند. می‌توانید آن‌ها را از دسته‌های موضوعی در سمت چپ یا برگه‌های «مرتبط» و «سوالات» در بالا در ابزار Keyword Magic انتخاب کنید.
 2. در مورد موضوع خود تحقیق کنید
در سئو، نوشتن محتوای عالی کلید اصلی است. برای نوشتن محتوای عالی، باید دو چیز را بدانید: مخاطب شما کیست (راهنمای ما برای یافتن مخاطب هدف شما می تواند کمک کند)تا بدانند چه موضوعاتی برایشان مهم است. اگر قبلاً مخاطبان خود را تعریف کرده اید، باید برای پاسخ به سؤالات آنها برنامه ریزی کنید و راه حل هایی برای آنها ارائه دهید.می توانید از ابزار تحقیق موضوعی ما برای کمک به شروع استفاده کنید. این ابزار به یافتن علایق مخاطبان شما کمک می‌کند و طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط، عناوین مقالات پرطرفدار، و سوالاتی که مردم برای کلمه کلیدی اصلی شما می‌پرسند را نشان می‌دهد. با چسبیدن به کلمه کلیدی "جشنواره موسیقی" ما، می توانید هنگام جستجوی کلمه کلیدی، بینش بیشتری در مورد نیازهای مخاطبان خود دریافت کنید.موضوع تحقیق منبع عالی برای نوشتن سئو است. این می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید و سپس ایده هایی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید محتوایی را ایجاد کنید. 2. هدف جستجو را تعیین کنید و فرمت مناسب را شناسایی کنیدهدف جستجو را می توان به عنوان چیزی که کاربر در جستجوی آن است تعریف کرد. گوگل توجه زیادی را به آموزش الگوریتم‌ها برای ارزیابی صحیح قصد کاربر اختصاص می‌دهد و سازندگان محتوا، سئو نویسان و مدیران وب را تشویق می‌کند تا به درخواست‌ها با مطالب مرتبط پاسخ دهند.
 قالب محتوایی که انتخاب می‌کنید، پیامی که منتقل می‌کنید و فراخوانی که می‌گذارید باید به هدف جستجوی یک کلمه کلیدی بستگی داشته باشد. هدف جستجو را می توان به چهار نوع متمایز تقسیم کرد و هر نوع مجموعه ای از اصطلاحات استاندارد خاص خود را دارد که انتظار دارید با هر یک از آنها مرتبط شوید.
 1. اطلاعاتی همانطور که از نام آن پیداست، کلمات کلیدی اطلاعاتی آنهایی هستند که توسط شخصی که به دنبال یک اطلاعات خاص است استفاده می شود. برخی از کلیدواژه‌های مرتبط در این دسته شامل «راهنما»، «آموزش»، «دستور العمل» یا کلمات سؤالی مانند «چگونه»، «چی» یا فهرست‌هایی با «برترین»، «بهترین»، «چک لیست» در عنوان هستند. به عنوان مثال، "بهترین جشنواره های موسیقی در سال 2021" یک نمایش عالی از قصد اطلاعاتی است.
 2. ناوبری هدف ناوبری سناریویی را توصیف می کند که در آن کاربر به دنبال یک وب سایت یا صفحه خاص است. اگر قبلاً یک برند (یا محصولات و خدمات) تثبیت شده داشته باشید و ترافیک سالمی را از منابع مستقیم دریافت کنید، این نوع جستجوها به خوبی کار می کنند. برای مثال، کاربری که «Netflix» را جستجو می‌کند، به دنبال ورود به وب‌سایت است و تا زمانی که چیزی را که می‌خواهد تماشا کند پیدا کند، در آن جابجایی کند. به طور مشابه، شخصی که جستجوی «در واقع» را جستجو می‌کند، پروفایل‌های نامزد یا فهرست‌های شغلی را بررسی می‌کند تا زمانی که آنچه را که به دنبالش هستند بیابد. 
3. تجاری هدف تجاری سناریویی را توصیف می کند که در آن جستجوگر در حال بررسی خرید است و می خواهد گزینه های خود را بررسی کند. کلیدواژه‌های مرتبطی که معمولاً با این جستجوها ظاهر می‌شوند شامل اصلاح‌کننده‌های محصول مانند «ارزان‌ترین»، «بررسی» و «مقایسه» هستند. به عنوان مثال: "ارزان ترین بلیط برای رولینگ استونز."
 4. معامله ایهمانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، قصد تراکنش زمانی را توصیف می کند که جستجوگر آماده خرید چیزی است. انتظار داشته باشید که این هدف را با کلمات کلیدی مانند "خرید"، "قیمت"، "کوپن" یا "معاملات" جفت کنید. با استفاده از مثال قبلی جشنواره موسیقی ما، "بلیت های جشنواره موسیقی فوق العاده" در این دسته قرار می گیرد. این کلمات سرنخ به شما کمک می کند نه تنها تعیین کنید که جستجوگر شما به دنبال چه چیزی است، بلکه به شما کمک می کند تا متوجه شوید که هدف واقعی آنها چیست. فرض کنید شما صاحب یک وب سایت غذاخوری هستید و می خواهید کاربرانی را که در جستجوی دستور العمل های بیسکوی خرچنگ هستند هدف قرار دهید. با استفاده از فیلتر Intent، می توانید کاربری را که در جستجوی خرچنگ بیسکوی هستید با هدف اطلاعاتی در ابزار جادویی کلمه کلیدی جدا کنید:از طرف دیگر، فرض کنید شما یک رستوران دار هستید و می خواهید مشتریانی را که به دنبال بیسکوی خرچنگ هستند هدف قرار دهید. کافی است به فیلتر Intent بروید و تراکنشی را برای مشاهده داده های کلیدی ضروری انتخاب کنید:با توجه به هدف جستجو و نوع کلمه کلیدی، اکنون می توانید بهترین قالب را برای مقاله خود شناسایی کنید.
 اینجاست که جستجوی دستی می‌تواند به شما کمک کند—به صفحات رقبا که قبلاً در 10 مورد برتر برای کلمات کلیدی شما رتبه‌بندی شده‌اند نگاه کنید. آیا آنها راهنمای گام به گام هستند یا شاید لیستی از گزینه های مختلف؟ مقالات به چه چیزی نیاز دارند؟ عنوان آنها چیست، به عنوان مثال، چگونه قطعه خود را برای نتایج جستجو توصیف می کنند؟ همچنین، می‌توانید از «تحقیقات موضوعی» استفاده کنید تا به سرعت دریابید که مردم در اینترنت درباره موضوع چه می‌پرسند. نقشه ذهنی در این ابزار فهرستی آماده از موضوعات بالقوه برای پوشش ارائه می دهد. می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید تا دقیقاً سؤالاتی را که مردم می پرسند مشاهده کنید:اگر از پلتفرم بازاریابی محتوای Semrush استفاده می کنید، می توانید تجزیه و تحلیل رقبا را با قالب محتوای SEO به صورت خودکار انجام دهید. این ابزار 10 نتیجه برتر موتور جستجو را تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس آنها توصیه هایی به شما می دهد: کلمات مرتبط معنایی برای گنجاندن در متن، طول متن و امتیاز خوانایی برای هدف. و این ابزار آنچه را که شما نیاز دارید را در یک برگه نشان می دهد - عناوین مقالات برتر و زمینه کلمه کلیدی مورد نظر شما که در یک مقاله ذکر شده است.
  
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.