چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

راهنمای طراحی سایت فروشگاهی (قسمت چهارم)

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

راهنمای طراحی سایت فروشگاهی (قسمت چهارم)

۱۱ بازديد
در قسمت قبل درباره نحوه طراحی صفحه محصول و لیست محصول صحبت کردیم. امروز نیز در راستای نحوه طراحی سایت فروشگاهی به توضیح طراحی سبد خرید و پرداخت می پردازیم.
بستن معامله: طراحی سبد خرید و پرداخت
اکنون به آن تبدیلی نزدیک می شویم که برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرده اید. تنها چیزی که می تواند بین یک سفارش تکمیل شده و یک سبد خرید رها شده تفاوت ایجاد کند یک فرآیند پرداخت دردناک است. و به من اعتماد کنید، ممکن است بسیار دردناک باشد.
 
خوشبختانه، ما یک منبع کامل داریم که همه چیزهایی را که برای ایجاد یک تسویه حساب یکپارچه تجارت الکترونیک نیاز دارید، پوشش می دهد. بنابراین، من به سرعت به این بخش می پردازم و مهم ترین جزئیات را پوشش می دهم، که از سطح سبد خرید شروع می شود.
 
اول، چگونه می توانید سبد خرید را بیرون بیاورید؟ اینجا هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد.
 
سبد خرید-طراحی
صفحه کامل، معین در مرکز، کشویی از کنار. یکی را انتخاب کنید که ارگانیک ترین احساس را برای مورد استفاده خاص شما دارد. نکته مهم این است که باز کردن سبد خرید نباید باعث ایجاد وقفه در خرید شود. نگاهی سریع به محتوای سبد خرید باید آسان باشد و در صورت نیاز دوباره به خرید برگردید.
 
اگر سبد خالی است: فقط نوشتن این که سبد خرید خالی است فرصت تلف شده است. از کاربران دعوت کنید تا محصولاتی را با دستورالعمل‌های فراخوان برای اقدام یا خرید اضافه کنند. حتی می توانید پیشنهادات محصول را نیز درج کنید.
 
اگر محصولاتی در سبد خرید وجود دارد: کاربران باید به سرعت این عناصر را که به صورت واضح و سازماندهی شده ارائه شده است ببینند:
 
موجودی محصول (با تصاویر و توضیحات کوتاه)
 
مقدار محصول
 
گزینه های محصول (با فیلدهای سفارشی)
 
قیمت تکی
 
قیمت کل
من باید بحث پاسخگویی را اینجا بازگردانم. قبلاً اشاره کردم که کل وب سایت شما باید برای تلفن همراه بهینه شود، اما در مورد سبد خرید بسیار مهم است. چرا؟ در حالی که فروش تلفن همراه باید حدود 52 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را تا سال 2021 به خود اختصاص دهد، میانگین نرخ رها شدن سبد خرید تلفن همراه هنوز هم فوق‌العاده بالاست. ما از 85 درصد بالا صحبت می کنیم.
 
بله، ارزش این را دارد که تلاش زیادی کنید تا تسویه حساب تلفن همراهتان به همان آرامی پرداخت دسکتاپ شما انجام شود (اگر بهتر نباشد!). امروزه، تقریباً هر راه حل سبد خریدی که استفاده می کنید، طراحی سبد خرید پاسخگو را ارائه می دهد. اگر می خواهید آن را سفارشی کنید یا از ابتدا شروع کنید، چند عنصر وجود دارد که باید هنگام طراحی UX تلفن همراه خود در نظر داشته باشید:
 
از یک CTA برجسته ("تسویه حساب" یا "سفارش کامل") در بالای صفحه استفاده کنید که با اسکرول کردن کاربر به پایین حرکت نمی کند. به این ترتیب، همیشه قابل مشاهده و آماده برای کلیک کردن است.
 
تفاوت اصلی بین پرداخت دسکتاپ و تلفن همراه اساساً به اندازه متن و دکمه خلاصه می شود. انگشت‌ها نسبت به ماوس دقت کمتری دارند، بنابراین شما می‌خواهید دکمه‌های واضح و آسان‌تری را برای همه اقدامات، از کاهش مقدار محصول گرفته تا پیشبرد تا پرداخت و پنهان کردن سبد خرید، داشته باشید.
6.1 تسویه حساب
پس از آن پرداخت می آید. یک بار دیگر، من شما را به منبع کامل خود در این مورد ارجاع می دهم، اما در اینجا یک TL;DR وجود دارد:
 
جریان پرداخت استاندارد به این صورت است:
 
سبد خرید
 
اطلاعات صورتحساب (اختیاری: بستگی به تاجر دارد)
 
اطلاعات حمل و نقل (احتمالاً همان اطلاعات صورتحساب)
 
روش حمل و نقل
 
روش پرداخت
 
تائیدیه
 
تجارت الکترونیک - پرداخت - طراحی
اگر محصولات دیجیتالی را در جایی که نیازی به مراحل مربوط به حمل و نقل نیست می‌فروشید، تغییر می‌کند.
 
← گزینه چک کردن را به عنوان مهمان بدهید. ثبت نام برای یک حساب کاربری می تواند یک تغییر بزرگ باشد، شانس خود را در اینجا فشار ندهید.
 
← اطلاعات بیش از حد یا غیر ضروری نپرسید. آیا واقعاً به نام شرکت نیاز دارید؟ فیلد آدرس خیابان 2؟ حتی شماره تلفنشون؟ اگر نه، آن را بخراشید. هر چه ساده تر، بهتر.
 
اطلاعات غیرضروری را در هنگام تسویه حساب الکترونیکی نپرسید
→ از طرح بندی تک ستونی استفاده کنید. به دو دلیل: 1) به این ترتیب طراحی اولین موبایل آسان تر خواهد بود، با دستگاه های تلفن همراه جدید وب عمودی شده است. 2) چشمان ما به طور طبیعی از بالا به پایین روی یک خط اسکن می کنند.
 
← از محدودیت های بصری استفاده کنید. اگر برخی از فیلدها را می توان کوتاه یا با هم ادغام کرد، این کار را انجام دهید!
 
← در صورت امکان از ماسک ها به جای نگهدارنده های مکان استفاده کنید. به عنوان مثال، DD/MM/YYYY برای تاریخ، +1 (___)- برای شماره تلفن، یا MM/YY برای تاریخ انقضا.
 
← بعد از وارد کردن اطلاعات از اعتبارسنجی درون خطی استفاده کنید. بازخورد بی‌درنگ مانند یک علامت تیک سبز که به کاربران اجازه می‌دهد بدانند فیلد را به درستی پر کرده‌اند.
 
→ شامل تایید سفارش پس از خرید. یک یادداشت «متشکرم» بنویسید که به وضوح به آنها اطلاع دهد که چگونه خلاصه سفارش خود را دریافت می کنند یا هر جزئیات دیگری که ممکن است مورد نیاز باشد.
→ نمایش همه گزینه های پرداخت در هنگام پرداخت. پی پال را می پذیرید؟ اپل پی؟ بیت پی؟ همه لوگوها باید مستقیماً به سبد خرید اضافه شوند تا کاربران بدانند چه انتظاری دارند.
 
→ به مشتریان نشان دهید که سایت شما امن است. به غیر از گواهی آشکار HTTPS، پیوندی را در سبد خرید خود قرار دهید که به کاربران کنجکاو اجازه می دهد توضیحات عمیق تری درباره نحوه مدیریت امنیت  بخوانند.
 
من این را با یک سلب مسئولیت می بندم: طراحی یک علم دقیق نیست، این راهنما هم نیست.
 
حتی اگر پنجاه مقاله خوب در مورد این موضوع بخوانید، هیچ کس به اندازه خودتان محصول و مخاطبان هدف شما را نمی شناسد. ممکن است کاملاً منحصر به فرد باشد و نیاز به انتخاب های طراحی منحصر به فرد داشته باشد.
 
شما باید چیزها را آزمایش کنید.
 
به همین دلیل است که داشتن تجزیه و تحلیل خوب بسیار مهم است. شما باید به آنچه که معیارها به شما می گویند گوش دهید و آماده باشید که طراحی خود را تا آنجا که لازم است برای بهبود این اعداد تغییر دهید. یک دکمه سبز بهتر از یک دکمه قرمز تبدیل می شود؟ تنظیم کنید. تصاویر سیاه و سفید تبدیل بیشتری را به ارمغان می آورند؟ تنظیم کنید. هدر بزرگ در صفحه اصلی نرخ پرش را افزایش می دهد؟ تنظیم کنید.
 
طراحی همیشه برای کمک به نیازهای بیشتر اینجاست. این ترجمه مستقیم نحوه ارتباط شما با کاربران است تا اساساً دقیقاً آنچه را که نیاز دارند و انتظار دارند به آنها ارائه دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.