چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت فروشگاهی یوزر فرندلی (قسمت دوم)

طراحی سایت و خدمات تولید محتوا و سئو

طراحی سایت فروشگاهی یوزر فرندلی (قسمت دوم)

۱۴ بازديد

 

در مقاله قبل به دو ویژگی اساسی در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و یوزر فرندلی اشاره کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سایر پارامترهای لازم می پردازیم. 
3. یک قالب را انتخاب کنید و سفارشی سازی وب سایت خود را شروع کنید.
هنگامی که یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کردید، وقت آن است که یک قالب (یا طراحی یک قاب سیمی) برای وب سایت خود انتخاب کنید. سبک‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلف قالب، محیط فروشگاه مجازی را تغییر می‌دهند، بنابراین هنگام طراحی تجربه مشتری خود، این را در نظر داشته باشید. یک تاکتیک خوب این است که ابتدا قالب ها و تم های موجود در پلتفرم خود را برای ایده ای از گزینه های خود مرور کنید. سپس، یک قلم و کاغذ بردارید تا قاب سیمی خود را بکشید، یا یک نمای کلی از ناوبری وب سایت خود داشته باشید. شما می خواهید عناصر مشترک زیر را در نقشه راه خود بگنجانید: 
صفحه اصلی (آنچه مشتریان ابتدا می بینند) صفحات دسته بندی، از جمله صفحه محصول برای مرور و انتخاب سبد خرید و صفحات پرداخت درباره ما (چه کسی هستید، چه چیزی می فروشید، ماموریت برند شما) اطلاعات تماس موتور جستجو در سایت شما فرم اشتراک ایمیل اطلاعات حقوقی، مانند شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی برای الهام گرفتن از سایر وب سایت های تجارت الکترونیکی که محصولات مشابه را به مخاطبان مشابه می فروشند، نگاهی بیندازید. وقتی احساس راحتی کردید، می‌توانید با پلتفرم بازی کنید تا فروشگاه آنلاین خود را سفارشی کنید. شما باید مطمئن شوید که کاربران می توانند در فروشگاه مجازی شما به همان راحتی که در یک فروشگاه آجر و ملات انجام می دهند، حرکت کنند، زیرا روی دکمه ها کلیک می کنند، برای یک حساب ثبت نام می کنند و با کارت اعتباری خود اقلام خریداری می کنند.
 4. فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.در مرحله بعد، زمان بارگذاری محصولات خود در صفحه است. عکس‌های باکیفیت و توضیحات محصول منطبق بر برند به محصولات شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوند. اگر پیشنهاد گسترده ای دارید، ممکن است بخواهید صفحه را به دسته بندی هایی مانند رنگ، طرح یا نوع محصول جدا کنید. ممکن است بخواهید به مشتریان اجازه دهید بر اساس قیمت، ورودی های جدید یا رتبه بندی مرتب کنند یا فیلتر کنند. با فرض اینکه محصولات راه اندازی اولیه خود را آماده کرده اید، باید روش های حمل و نقل و پرداخت را برای اطمینان از خدمات دقیق و راحت به مشتریان آماده کنید. موجودی شما باید با آنچه در وب سایت موجود است مطابقت داشته باشد و روش پرداخت باید به حساب بانکی کسب و کار شما متصل شود. می توانید به راحتی پرداخت را در سایت هایی مانند Shopify یا با افزونه های خارجی مانند Square یا Stripe تنظیم کنید.
5. تجارت خود را بازاریابی کنید و برای راه اندازی آماده شوید.بعد از اینکه وب سایت خود را نهایی کردید، زمان راه اندازی کسب و کارتان فرا می رسد. می توانید تجربه بازاریابی دیجیتال را برای برند خود آغاز کنید. شاید بتوانید با استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک برای ارسال تصاویر سبک زندگی از محصول یا خدمات خود شروع کنید. نسخه تبلیغاتی باید مزایا و ارزش های برند شما را تبلیغ کند. تبلیغات راه اندازی با استفاده از پست ها یا تبلیغات حمایت شده می تواند به افزایش آگاهی از برند شما و نفوذ به مخاطبان هدف شما کمک کند. تبلیغات گوگل و فیس بوک می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا در روزهای اولیه فعالیت خود را جذب و در معرض دید قرار دهند، در حالی که بازاریابی محتوا (مانند ایمیل ها و خبرنامه ها) می تواند طرفدارانی ایجاد کند. هزینه ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک چقدر است؟
ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک نباید گران باشد. شما می توانید در ابتدا یک سایت تجارت الکترونیکی حداقلی بسازید و بعداً آن را با یک طراح یا توسعه دهنده ارتقا دهید. برای شروع ناب، به موارد زیر نیاز دارید: پلتفرم تجارت الکترونیک: یک طرح اولیه Shopify 29 دلار در ماه یا 348 دلار برای سال است و همه چیزهایی را که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید ارائه می کند [1]. با این نوع پلتفرم‌های فراگیر، می‌توانید تنها در چند ساعت یک وب‌سایت کاملاً کارآمد ایجاد کنید. میزبانی دامنه و نام: برخی از پلتفرم ها دارای گزینه ای برای نام دامنه و میزبانی هستند، در حالی که سایر پلتفرم ها نیاز به خرید جداگانه دارند. یک دامنه می تواند حداقل 1 دلار در سال هزینه داشته باشد، در حالی که میزبانی می تواند از چند دلار تا 700 دلار در ماه متغیر باشد. هنگامی که کسب و کار شما شروع به فروش کرد و سودآور شد، ممکن است بخواهید طرح های برند خود را ارتقا دهید، به یک برنامه معمولی Shopify بروید یا با یک توسعه دهنده کار کنید تا یک وب سایت کاملاً سفارشی شده را از ابتدا طراحی کنید. با این حال، تعداد زیادی افزونه برای بهبود Shopify به صورت رایگان در دسترس هستند.نکاتی برای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک کاربر پسندیک وب‌سایت کاربرپسند و کاربردی می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت برند شما جذب کند، زیرا آنها از طریق یک تجربه خرید آنلاین که احساس می‌کند متناسب با نیازها و خواسته‌های آن‌ها است، حرکت می‌کنند. در اینجا چند نکته برای ارائه طراحی تجربه کاربری با کیفیت بالا آورده شده است:
 طرح‌بندی ساده و تمیز: فضای سفید زیادی بین عناصری مانند تصاویر، کلمات و دکمه‌ها برای ایجاد یک جریان طبیعی برای پیمایش در وب‌سایت ایجاد کنید. سلسله مراتب بصری مهم است –
کاربران چه چیزی را اول، دوم و آخر می بینند؟ چگونه چشم آنها از یک مورد به مورد دیگر می رود؟ Quip، شرکتی که محصولات بهداشتی دندان متمرکز بر کاربر را می فروشد، نمونه ای از یک وب سایت با استفاده موثر از فضای سفید است. تمرکز بر تماس برای اقدام (CTA): چه بخواهید کاربران پول اهدا کنند یا اقلام فروش را خریداری کنند، باید یک CTA واضح داشته باشید. به طور معمول، این شامل هدایت مشتریان به خرید، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، یا اشتراک در خبرنامه ایمیل می شود. Squarespace، سازنده وب‌سایت‌هایی که دارای قالب‌های مدرن است، یک CTA برای شروع کار کاربران دارد (با یک دوره آزمایشی رایگان) زیرا آنها متقاعد شده‌اند که پس از امتحان کردن از محصول خود می‌خواهید به استفاده از آن ادامه دهید. برندسازی ثابت: برندسازی ثابت با یک استراتژی برند مستحکم شروع می شود. این شامل رنگ‌ها، سبک‌های فونت، گرافیک، نمادها، لحن و محتوای وبلاگ و توضیحات محصول، لوگو و بسته‌بندی می‌شود. نام تجاری شما باید در بین کانال ها ثابت باشد. Dropbox، یک پلتفرم به اشتراک گذاری فایل مبتنی بر ابر، دارای طراحی ثابت و پیام های سرگرم کننده و پر جنب و جوش در سراسر رسانه های اجتماعی و وب سایت خود است.
سازگار با موبایل: نسخه موبایلی وب سایت شما باید همان عملکرد و ثبات برند را ارائه دهد که وب و برنامه تلفن همراه آن است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۷۰ درصد از ترافیک وب از تلفن‌های همراه می‌آید، در حالی که ۸۰ درصد از وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر، سازگار با موبایل هستند [3]. عملکرد، سرعت و تصاویر Google Maps در سراسر وب سایت، وب سایت تلفن همراه و برنامه تلفن همراه آن یکسان است تجارت الکترونیک را با Coursera شروع کنیدبرای راه اندازی کسب و کار خود و شروع فروش محصولات به صورت آنلاین، گواهینامه حرفه ای بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی Google را در نظر بگیرید. شما بهترین روش ها را برای ساختن یک وب سایت یاد خواهید گرفت و ابزارهای ضروری برای بازاریابی تجارت الکترونیک خود را به دست خواهید آورد. این را با یک پروژه هدایت‌شده تکمیل کنید. اگر بیشتر به نحوه بازاریابی وب سایت تجارت الکترونیک خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی علاقه مند هستید، پس گواهی حرفه ای در بازاریابی رسانه های اجتماعی از متا ممکن است برای شما مناسب باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.